Hey Pixels,
Het wassen tussendoor doe ik niet veel meer, heb van de meeste kleuren een aantal extra pads. Dan kan ik gewoon lekker doorgaan met polijsten en later de pads schoonmaken.
Zowel tijdens als achteraf was ik ze vrijwel op dezelfde manier;
- Ik spoel de pads onder kraan af. Hierbij kneed ik het foam met mijn vingers zodat vuil/product eruit komt.
- Ik smeer er wat Dreft op en wrijf en kneed dit erin. Vervuiling komt nog meer los.
- Ik spoel al knedend en wrijvend de vervuiling én sop eruit tot er schoon water uit komt.
- Ik houd in gedachten dat ik de pad redelijk vlak houd en niet ga dubbelvouwen en opfrommelen.
- Om te drogen druk ik de pad plat tussen mijn handen en leg ze vervolgens te drogen.
Meestal in een handdoek.
- Was ik ze op straat, dan druk ik hem ook plat tussen mijn handen. Vervolgens zet ik hem op mijn DAP en draai hem op standje 1-2 om het meeste water eruit te slingeren. Ik verhoog langzaam de snelheid. Ik zet hem dus niet gelijk op de hoogste stand, anders krijgt het foam op z'n flikker door het vele water.
Als ik vóór mijn bovenwoning bezig ben, wil ik het nog wel is in een emmer water met een sopje doen, maar na 1 keer is het water al erg vies.
Loop dan toch effe naar boven om het onder de kraan te doen.
pixels66;n430308 zei:
pads gewassen moeten worden om verzadiging en dus verhitting te voorkomen
Naast dit effect, zal je pad ook minder zijn werking hebben.
Quantoxx;n430299 zei:
Ik hou bij mijn eigen foam pads en monello de volgende combi's aan;
(3) Veloce - Geel
(2) Mezzo - Oranje
(1) Finale/Cleaner - Wit.
(0) Wax/Sealant/Glaze
Ik begreep die laatste post ook niet helemaal. Echter denk ik dat
Juffer1 bedoelde dat als je een grove, of eigenlijk de grofste, combinatie gebruikt, je af moet schalen met een lichtere combinatie. Als je mijn lijstje als richtlijn gebruikt, stap je van de grofste af naar de lichtste. Ik kan mij voorstellen dat dit op bepaalde lakken en de hardheid hiervan, deze stap te groot is.
Stel je pakt een grove combinatie. (Geel + Veloce) Hiermee kan je veel corrigeren, defecten zijn weg. maar eigenlijk maak je daarbij ook 'schade'.
Deze 'schade' kun je dan weer aanpakken met een lichtere combinatie en meer glans creëren. (Oranje + Mezzo)
Met de lichtste combinatie finish je tot hoogglans. (Wit + Finale)
Dit ligt, nogmaals, aan de lak die je hebt. Op mijn BMW, harde lak, heb ik alleen Veloce + Geel gedaan. Later werd mij geadviseerd om af te schalen, op zijn minst een keer met Finale.
Dit heb ik toen Finale en Mezzo geprobeerd, maar meerdere mensen zagen geen duidelijk verschil.
Het punt kon hier zijn dat mijn manier van polijsten er voor zorgde dat het verschil minimaal was. Zoals je misschien al weer zit er in jouw Monello Compounds een Afbrekende Korrel. Dit houd in dat de korrel tijdens verwerken steeds kleiner word en dus fijner gaat snijden. Je begint dus grof en gaandeweg word het steeds fijner. Dit zorgt voor een mooiere finish.
Je hebt dus ook compounds met een vaste korrel. Die blijven even grof tot je stopt met polijsten en vragen achteraf nog om afschalen met een lichtere bewerking.
Maar je kan je voorstellen dat wanneer een lak zachter is, en dus een compound sneller en duidelijker werkt, dat deze afbouwende stappen
wél zichtbaar(der) zullen zijn.
pixels66;n430308 zei:
En in jouw laatste post geef je aan, een finishing polish op een finishing polish eindigen, wat bedoel je daar precies mee?
Ik denk dat Juffer1 bedoelde; Een Finishing Polish, op een Finishing Pad. Slaat op mijn bovenstaande verhaal.
EDIT:
De ''ontvettende stap'' die was aangegeven is bedoeld om je eigen werk te controleren tijdens het polijsten én om de lak brandschoon te maken voordat je een volgende stap doet. (Glaze / Sealant / Wax / Coating)
Wanneer je polijst kan het zijn dat er polijst-residu in je krassen.swirls gaat zitten. Hierdoor vallen ze niet zo op en denk je dat je klaar bent. Met een ontvetter, zoals de link die ik je gaf (Gyeon Prep) kan je dus de boel ontvetten/afnemen. Hierdoor verwijder je die residu.
Wanneer je alles lekker ontvet heb is de lak lekker schoon en voor alle producten geldt dan; Betere standtijd en/of werking.
Greetz