• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ferrari 348GTS MY1991

madtraxx

Detailing rookie
11 aug 2008
520
0
Vanochtend was het vroeg wakker worden om de ferrari van een kennis van mij eens onder handen te nemen.

Het ging om een 348 GTS uit 1991 met 80000km op de teller.
Ondanks dat ik er genoeg tijd voor uit had getrokken ging het van kwaad tot erger en ben ik niet echt aan lakcorrecties toegekomen. Heb met de eigenaar afgesproken om dit binnenkort te doen zodra hij weer terug is in het land.

Wat dus begon als een Full Detail werd halverwege de dag al snel een Wash & Wax.

Allereerst begonnen met de auto te foamen met SSF, helaas begon het te regenen en heb ik er geen foto's van gemaakt. Hierna overgegaan met wassen 2BM met Dodo Sour Power. De heerlijke appeltjeslucht deed me erg goed en leidde tot een uitgebreide lunch.

Toen maar weer verder gegaan en allereerst de deuren en logo's e.d. gereinigd, ik was zo druk dat ik vergeten ben van de meeste dingen foto's te maken maar ja.... daar komt binnenkort nog een gelegenheid voor.

Allereerst de auto bij aankomst;

ferrari1.JPG


Op het oog redelijk schoon maar dat viel toch wel tegen;

ferrari2.JPG


ferrari3.JPG


ferrari4.JPG


ferrari5.JPG


ferrari6.JPG


Na het foamen en reinigen (ook van de velgen) de auto naar binnen gereden en begonnen met het reinigen van de deursponningen en zijkanten van de deur, hier zitten roostertjes in welke verschrikkelijk vuil waren:

ferrari7.JPG


ferrari8.JPG


ferrari9.JPG


ferrari10.JPG


ferrari11.JPG


Toen begonnen met kleien, kwam erachter dat ik me ring nog om had toen ik de foto maakte, gelukkig ben ik linkshandig :)
Wat ook erg opviel was de hoeveelheid lak die elke keer op de klei zat, de lak is niet echt standvastig, Bart had mij al gewaarschuwd dat de lak op de randen erg dun kan zijn. Even later heb ik dit zelf ook met eigen ogen gezien, op sommige plekken van de zijschermen welke grenzen aan de motorkap was zelfs de grondlak te zien.

ferrari12.JPG


Toen besloten om de voorgril te verwijderen, hier zaten namelijk zoveel vastgebakken vliegen achter dat ik er nooit met een kwast bij zou kunnen komen;

ferrari13.JPG


[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Toen ik een rondje rond de auto liep (doe je al snel met dit soort auto's) zag ik dat de achterlichten er heel slecht aan toe waren. Maar ja.... die zitten achter een metalen rooster. Dus schroevendraaier gepakt en het rooster verwijderd, ook nog even de eigenaar erop gewezen dat het rooster weleens overgespoten mocht worden :)

Hier is duidelijk te zien dat de achterlichten erg dof waren en strepen bevatten (auto is 18 jaar oud);

ferrari14.JPG


ferrari21.JPG


Toen alles netjes afgeplakt;

ferrari20.JPG


Vervolgens de SSR 2,5 op een oranje Sonax pad gedaan (ik wist dat de pad kapot zou gaan door de scherpe onafgewerkte randen onder de lampen. Ook mijn vingers moesten hieraan geloven :(
Vervolgens zag het er al een stuk beter uit;

ferrari15.JPG


ferrari16.JPG


Het rechterachterlicht bevatte nog een vlekje, dit heb ik naderhand met een beetje thinner verwijderd.


ferrari22.JPG


Toen verder gegaan met het voeden van het kunststof, ik heb dit gedaan met Poorboys Trim Restorer, wat op het dak geen succes leek helaas, hier ben ik overgestapt naar Gold Class Trim detailer.

ferrari23.JPG


ferrari25.JPG


Toen was het tijd om de voorgrill terug te monteren;

ferrari24.JPG


Na dit alles ben ik begonnen om de auto in de Dodo Juice Hard Candy te zetten, een wax die zich niet makkelijk laat opbrengen maar wel een hele mooie finish geeft. Ook de velgen zijn in de Wheelsealant gezet. Hierna was het de beurt aan de ramen, deze heb ik behandeld met Provision Ultraclear 2 in 1.

Hierbij de resultaat foto's, helaas komt het rood niet zo over zoals het hoort..

ferrari26.JPG


ferrari27.JPG


ferrari28.JPG


ferrari29.JPG


ferrari30.JPG


ferrari31.JPG


ferrari32.JPG


ferrari34.JPG


ferrari35.JPG


ferrari36.JPG


ferrari37.JPG


ferrari38.JPG


ferrari39.JPG


ferrari40.JPG


ferrari41.JPG


ferrari42.JPG


ferrari43.JPG


ferrari44.JPG


ferrari45.JPG
 
madtraxx zei:
Ondanks dat ik er genoeg tijd voor uit had getrokken ging het van kwaad tot erger en ben ik niet echt aan lakcorrecties toegekomen.

]

Moet zalig zijn dat je de eer krijgt zoon pracht wagen te mogen detailen :heart_eyes:

Maar wat is er gebeurt wat viel je tegen?
 
Gewoon te veel dingen die ik zag en opmerkte waardoor ik al wist dat ik het niet ging halen :) de achterlichten kosten alweer een uur. Het demonteren van de voorgril enz. enz.

Maarja, dat hoef ik de volgende keer dus niet meer te doen als ik de daadwerkelijke lakcorrecties ga doen :).
 
Mooi werk zeg, en wat een bak! Maar je ziet dat het héél veel tijd kost. Zo'n auto in 1 dag? No way gewoon als je het goed wilt doen.
 
Ik mis volgends mij nog 8 jaar.... 8-())

Heel fijn en bedankt!

Wordt je lekker gemaakt met een Ferrari MakeYear 1999, en vervolgen wordt je 8 jaar benadeeld
voor een iets ouder model na jaaaa! 8o
 
Zo, die is weer gewassen :-b

Ondanks dat het allemaal veel tijd in beslag heeft genomen waardoor je de full detail niet kon doen, is hij in ieder geval goed schoon geworden en dat scheelt weer bij de full detail de volgende keer (dat overigens niet in één dag gebeurt zal zijn...). Het kunststof zal ook dan weer gevoed worden waardoor het nog langer zwart zal blijven :ja
Hou ons op de hoogte wanneer je deze prachtwagen weer gaat doen!
 
Het detailen van zo'n auto is toch wel de droom van iedere detailer. De lakt lijkt op de foto's wat verweerd. Of zie ik het niet goed. Ik ben benieuwd naar het vervolg, de lakcorrectie.

Het is natuurlijk "maar" een auto die in elkaar gezet is met boutjes en schroefjes, maar ik zou toch niet zomaar gaan schroeven aan zo'n auto.
 
De lak oogt inderdaad zo, maar dat komt door de foto's :) ik ben erachter dat ik echt een SLR moet gaan kopen.

Wat betreft het schroeven, als je ziet hoe houtje touwtje het vast zit dan durf je dat wel hoor :) je moet het alleen met veel beleid verwijderen en eventueel de bumpers even afplakken alvorens je het verwijderd.

Als het een beetje meezit kan ik bij een vriend van hem een aantal ferrari's en lamborghini's gaan doen, deze komt namelijk van de week even langs om het resultaat op deze auto te bekijken :-b
 
Ik zou heel erg mijn best doen op deze Ferrari om die andere Ferrari´s en Lambo´s ook te mogen doen. Ik kijk al uit naar de Show Off.