• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ferrari 360 Spider F1 (veel foto's)

Hoi, wat een super mooie detail!

Vraagje, hoe heb je die uitlaten weer netjes gekregen? De uitlaten van mijn Golf zijn ook nogal vies zwart. Meg´s blauwe velgenreiniger deed het hem niet.

Grtz,

Raoul
 
Heel mooi resultaat, gelukkig gebruikt de eigenaar de auto ook gewoon.
En 'm dan niet één maar zelfs twee keer mogen doen ;)

Tekst op nummerplaathouder is m.i. wat minder.
Een beetje klasse kan geen kwaad :roll

Hans
 
jvacker zei:
prachtig resultaat en ook natuurlijk een zeer dankbare schoonheid om aan te werken!
Hoe pollijsten jullie de delen waar je met de dap niet in kunt zoals de holle sleuven in de zijkant en bijv de lak tss je raam en een zijspiegel enz?


Met een Lake Country handpad, en een oranje CCS pad, alleen dan met de hand. Is ff flink buffelen, maargoed, weinig keus:grinning:

Uitlaten deels gedaan met een lappenschijf op de accuboormachine, en Mothers Mag & Alu Polish.
Moeilijk bereikbare delen met de hand en een theedoek en een MF doek.
Voor echt grove teerspatten etc. idd even fijn staalwol pakken.

Cabriodak is niet behandeld, alleen voorzichtig gestofzogen. Dit onderhoud de eigenaar zelf.
 
Zeer netjes! Vraagje en misschien wel een hele domme (maar ik ben geen detailer...), ik zag dat je het logo had verwijderd, waarmee heb je dat weer gelijmd?
Rob.
 
He Rob, wist niet dat jij hier ook al meekijkt.:grinning:

Logo verwijderen en terugplaatsen was een priegel klusje.
Het logo steekt met 2 pennen door het plaatwerk heen en zit daarachter met borgveertjes geklemd:
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
Normaliter geen probleem om te verwijderen, maar de onderkant van het blik was een dubbele laag met een cm of 4 tussenruimte. Met onder de pennen een gaatje van 2cm ofzo.
Ik heb de veertjes met een klein plat (magnetisch) schroevendraaiertje los kunnen maken.
Om ze terug te plaatsen heb ik een lange magneetbit-houder gebruikt, en daar heb veertje opgelegd en zo weer voorzichtig om het pennetje geschoven. Vergt wat geduld en een vaste hand, maar het is te doen. Dit soort klusjes zijn veel moeite voor net dat beetje meer resultaat, maar ik vond het wel de moeite waard.
 
Zat dus niet echt gelijmd...duidelijk!

OT:
Kijk en lees hier al een jaartje mee ofzo, erg mooi allemaal jij bent goed bezig :-b . Ben er inmidddels ook een beetje mee begonnen om m'n Audi A4 en Focus van de mrs. wat op te knappen en bij te houden, wat een verschil en erg verslavend allemaal!
Rob.
 
Mee eens Soepergrover.

Rob:

Het is inderdaad een erg leuke hobby, kost veel tijd, maar beleef er wel veel plezier aan.
Mijn andere hobby staat de laatste tijd meer op standje waakvlam sinds het ook mn werk is.
 
Das wel een droom klus zeg.

en ook een mooi resultaat en dito write up.
Complimenten voor je moeite.

Ooit als ik groot ben....
 
Schitterend resultaat op een prachtige auto ! :)^
Ben het wel met Hans eens dat de tekst op de nummerplaathouder deze auto geen recht doet...
 
Ben niet zo'n hele erge Ferrari -fan(niet in de F1 tenminste) maar als een eigenaars hun Ferrari zo (laten) behandelen:heart_eyes: Zo hoort het!

Mooie foto's en mooi resultaat!! En mooi rood is niet lelijk:-b
 
Eelco zei:
DKBM:

Gelakte deel boven de motor is blik, die is in het polijstproces meegenomen.
Het raam boven de motor is glas, die is gereinigd met Glasscleaner.

Koplampen zijn van kunststof, en eenmaal Mezzo op de witte en daarna eemaal Finale op de zwarte pad waren voldoende voor een swirlvrij resultaat.

GMToyota, meter heb ik nog niet, maar gaat er binnenkort echt wel komen. Dat voor voor mij ook mede reden om de rotary niet te gebruiken op deze auto.

Qatsanqat ==> Thanks!


heb je deze auto met de hand gedaan dan ?

en hopen dat ie nu wel wat langer swirl vrij blijft, neem aan dat je de eigenaar goeie tips heb meegegeven over het wassen ?