• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Festool rotary clinic - workshop

Schuren lijkt heel simpel, maar er gaat een wereld voor je open als je dieper in de materie duikt.

En dan ga je er eens over nadenken, en dan blijkt alles heel logisch te zijn .... :ja
 
Interessante materie, topmateriaal en een perfecte organisatie.
Bedankt Patrick het was heel leerzaam en leuk om erbij te mogen zijn.
Ik heb Poetsertje in ieder geval een foto zien maken.
 
Dank aan alle aanwezigen en Festool voor deze clinic en bovenal Patrick voor het organiseren hiervan.
Volgens mij gaat er straks heel wat belangstelling komen voor dat kleine Festool machientje
waar Paul het over had.
 
Soepergrover zei:
Volgens mij gaat er straks heel wat belangstelling komen voor dat kleine Festool machientje
waar Paul het over had.

Bedenk wel dat je niet meteen naar het wetsanden grijpt als je een auto moet doen.
Wat we daar hebben gedaan is natuurlijk een extreem voorbeeld.

Je kan zelf natuurlijk wel bedenken dat bij een auto die onder de lichte swirls zit, niet meteen machinaal gewetsand hoeft te worden.

Wat mij persoonlijk het meest verbaasde, was hoe snel en simpel de polijstmiddelen van Festool (Menzena???) werkte 8o
Voor mijn gevoel voelde deze middelen onwijs grof aan, maar het brak mooi af i.c.m. een schaap.

Ik heb zo goed als alle soorten staan: de MPA5000 Speedcut, 6000, 8000, 11000

Bij de eerst volgende mogelijkheid ga ik ze toch eens proberen. :ja
 
Dat viel mij ook al op. Volgens mij heeft mijn broer die middelen ook nog ergens staan aangezien er volgens mij wel ruimte voor in de systainer is.

Ik vond het een leerzame dag.
 
Inderdaad opvallend polijstmateriaal, wat heel mooi afwerkte. De grijze kleur deed direct aan Menzerna denken, de geur trouwens ook.
Al die middelen staan ook in de documentatie die we meekregen, alleen mis ik daarin dat lekkere "natblijvende" spraymiddel om te wetsanden, dat was wel iets aparts.
 
Niet alleen de middelen, ik vond de premium wolpad ook best netjes eigenlijk. Heel anders dan de foamed wool die ik ken van LC, en naar mijn idee ook dan die van meguiars (al ken ik die alleen van aanzicht). Zal eens voorzichtig op zoek gaan wat die kosten :grinning:
Edit: Valt alles mee: €13,21 voor de 5"

Ja de salespitch heeft goed gewerkt bij veel mensen denk ik. Moet wel zeggen dat ik de waarde van de apparaten even vergat op een gegeven moment, en pas bij thuiskomst weer tot me doordrong dat het gewoon voor privegebruik buiten bereik ligt even, niet alleen het poetsmateriaal maar ook het houtgereedschap.
 
Uiteraard even Patrick bedanken dat hij dit heeft georganiseerd :)^
Ik vond het zeer leuk en ook uiterst leerzaam en heb erg gelachen met iedereen.
Zoveel schuurmachines en mogelijkheden 8-())
 
Deze fles staat ook in de documentatie van de shinex Patrick, maar dit is "voor het verwijderen van resten polijstmateriaal en vetvlekken".
Volgens mij is dit niet hetzelfde spul (dat extra-natte water) wat de trainer gebruikte bij het wetsanden, of zit ik helemaal fout??
 
Zeer leerzame clinic geweest! Patrick: bedankt voor voor alles!

Die 3mm schuurmachine zit in de pijpleiding denk ik :D
 
Patje, bedankt kerel voor deze dag:)^ heb enorm genoten en een compliment voor de guy's bij festool:cool: ook qua lunch niets te klagen gehad:D
 
En jawel hoor ............... ik wist het. Ik heb echt enorm veel moeten missen vandaag. Ooh wat was ik hier graag bij geweest :(

Het zou echt enorm tof zijn, als degenen die meegedaan hebben hun informatie DOORGEVEN !!!!!!!!!!!!!!

Eventueel te beginnen met een topic over de Rotary zelf. Eventueel een leuke meeting d'r achteraan, met de ver gevorderde jongen als leermeesters.

Dennis ??? Patrick ???? Jullie kunnen ons echt iets bijbrengen. Ik heb het laatst al een keertje aangehaald. We kunnen enorm veel leren van elkaar.
Valt er eventueel iets te plannen ??? Laat eens weten, wat jullie er van denken. Rondje theorie en rondje praktijk. Lijkt me tof en gezellig.

En vooral leerzaam. Vermoedelijk heb ik vanaf morgen een heuse echte Jag, dus vierkante meters genoeg om te oefenen !!!! :)^ :)^ :)^