• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ff voorstellen wie ik ben en gelijk een vraagje stellen over het combineren van merken.

Stef W.

Detailing trainee
11 aug 2020
20
25
Halli, ik ben hier dus nieuw op het forum en zoek nog mijn weg. Ik ben een fervent vw fan (heb een voorliefde voor luchtgekoelde vw's), maar mijn gewone vw is een zwarte touran highline van 2016. Ik blink graag, hoe harder hoe liever! Zoals de meesten hier. Nu heb ik een vraag die ik hier wel kan stellen denk ik: kan je merken combineren? Ik heb altijd meguiar's gebruikt en was daar tevreden over. Nu heb ik onlangs een andere shampoo gekocht en een nano coating van het merk Nanoglans. Ik moett eerlijk toegeven dat ik het echt wel goed materiaal vind. Nu zou ik willen weten of ik de shampoo mag combineren met meguiar's producten, als zijnde: U. Compound, U. Polish, U.paste wax? Ik kan er namelijk niets over terugvinden. Het zou ph-neutrale shampoo zijn, maar kan dit kwaad ? Ook de nano hydrophobic coating spray (merk nanoglans) voor achteraf, mag ik dit op de ultimate paste wax van meguiar's gebruiken? Ik vind er geen samenstellingen van. Ik heb hier zojuist de hybrid ceramic detailer van meguiar's toegekregen en dat is een onderhoudsproduct voor ceramische coating van meguiar's zelf, zou ik die 2 kunnen combineren? Hopelijk kent iemand het antwoord op deze lange vraag. Merciekes , stefaan
 
Welkom op het forum Stefaan.
Ik ken de producten van nanoglans niet en aangezien dit merk niet bij Carclean gevoerd wordt, denk ik dat weinig forumleden hier er bekend mee zullen zijn.
Wel even gegoogled en het ziet er niet heel bijzonder uit.
Over het algemeen kunnen alle merken prima gecombineerd worden en ik kan me niet voorstellen dat er aan de prodcten van ofwel nanoglans of Meguiar's iets bijzonders is wat niet met andere producten samen zou gaan. Elke pH-neutrale shampoo kan gebruikt worden om een auto te wassen, ongeacht welke bescherming daar op zit en beide spraywaxen/sealants zouden gebruikt moeten kunnen worden over iedere bestaande waxlaag of coating om deze te boosten...
Tip: kijk eens rond in de webshop van Carclean, daar is een groot aanbod te vinden van andere merken met veelal een betere prijs/kwaliteits-verhouding (€ 30 voor 1 liter shampoo waar je ook nog eens 50 ml per wasbeurt van gebruikt? o_O )
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba en Stef W.
Goedenavond, bedankt voor de snelle reactie. Ik heb zojuist mijn bestelling toegekregen van Carclean en vroeg het me dus af. Ze hadden me wijsgemaakt dat ik moest oppassen voor een bepaalde reactie op mijn lak als ik zou combineren met de verkeerde producten. Ik zocht eigenlijk een andere merk, maar je hebt er zoveel verschillende merken shampoo's, waxen, sprays, noem maar op, dat ik er eerlijk gezegd verloren inliep. Daarom dat ik dat merk geprobeerd heb, op good luck. Maar omdat ik hem nog eens graag zou opkuisen om hem nog nét dat ietsje harder te laten blinken, vroeg ik het mij dus af. En het gebruik van Meguiar's is omdat ik dat al lang gebruik, een gewoonte meer. Bij beter materiaal mag je het gerust laten weten, ik sta open voor verandering. Nogmaals bedankt voor de snelle reactie. Prettige avond nog, Stefaan
 
Welkom op het forum. Ja hoor dat kan prima maar niet elke combi werkt even goed. Sommigen juist heel erg goed...
Mn als je een echte keramische coating hebt dan is het verstandig om producten uit dezelfde familie te gebruiken voor het onderhoud dus Gyeon coating combineren met Gyeon shampoo en sealant. Maar ook dat hoeft niet per se.
lezen wat anderen gebruiken op het forum, reviews op Youtube, etc helpen je verder. En dan uitproberen wat je zelf prettig vindt werken.
 
  • Leuk
Reactions: Stef W.
Welkom op het forum!

De mensen van Nanoglans gaven aan dat je niet zomaar iets kan gaan gebruiken omdat er dan een (negatieve) reactie kan ontstaan? ('Wij van WC-eend') ;)

Een pH-neutrale shampoo zonder toevoegingen zoals wax of dergelijken kan je altijd gebruiken. Sterker nog, shampoo met toevoegingen ook wel, want dit geeft alleen maar extra bescherming en ik zou niet kunnen bedenken wat voor negatieve resultaten dit oplevert. (De 'bijbehorende' shampoo zal hoogstwaarschijnlijk ook toevoegingen hebben om de werking van de coating te blijven aanvullen)

Meer glans verkrijgen ná het aanbrengen van een coating zou je misschien kunnen behalen door bijv. een detailingspray met toevoegingen te gebruiken of iets als een spraywax, maar qua water-en-vuilafstotendheid lever je dan wel wat in. (Werking van de laatste/bovenste beschernlaag is dan minder dan die van een coating zelf)
Glans komt van goed polijstwerk en als kers op de taart de coating.
 
  • Leuk
Reactions: Stef W.
Er is één combi waarbij je op moet passen: klei en lube. Veel merken klei kun je met veel merken lube combineren, maar sommige combinatie werken echt niet goed samen. Verder kan ik geen merkencombinaties bedenken die niet kunnen (al zie ik mogelijk iets over het hoofd).

Persoonlijk niet zo'n fan van Meguiar's, dat is enerzijds vanwege hun prijs/kwaliteit verhouding, anderzijds doordat ze veel combinatieproducten hebben, en daarmee heb je minder controle dan met een apart product voor iedere stap.

En natuurlijk een welkom hier op het forum voor Vlaamse Stefaan.
 
  • Leuk
Reactions: Stef W.
Er is één combi waarbij je op moet passen: klei en lube. Veel merken klei kun je met veel merken lube combineren, maar sommige combinatie werken echt niet goed samen. Verder kan ik geen merkencombinaties bedenken die niet kunnen (al zie ik mogelijk iets over het hoofd).

Persoonlijk niet zo'n fan van Meguiar's, dat is enerzijds vanwege hun prijs/kwaliteit verhouding, anderzijds doordat ze veel combinatieproducten hebben, en daarmee heb je minder controle dan met een apart product voor iedere stap.

En natuurlijk een welkom hier op het forum voor Vlaamse Stefaan.
In uw standpunt van dat meguiar's teveel combinaties heeft, kan ik u wel in volgen. Nu ga ik eerst wat ik nu onlangs aangeschaft heb, opgebruiken. Daarna ga ik mijn horizon eens verruimen. Bedankt voor de reactie. Grtz, Stefaan
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
Welkom!

Je kan veel producten combineren, zelf heb ik zo'n autistisch kantje waarbij ik alles van 1 bepaald merk zou willen hebben maar ik ben er al snel achter gekomen dat je bij ieder merk iets goeds en iets slechts zal vinden waardoor je best wat kan zoeken en zelf uitproberen om zo tot je eigen gamma aan favoriete producten te bekomen.
 
  • Leuk
Reactions: Stef W.