• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ff voorstellen

Sportage_Driver

Detailing rookie
5 mrt 2026
9
15
Wormer
Gedemiddag. Nieuw op het forum netjes om je ff voor te stellen. Mijn naam is Gé, woonachtig in Wormer, boven Zaandam. Getrouwd, Kids het huis uit dus Pa en Ma hebben het rijk alleen. Ik rij een Kia Sportage uit 2011 en een Kawasaki ZZR1100 uit 1991. Ik vind het leuk om alles zo netjes mogelijk te houden. Ik kom een heel eind, maar extra info is altijd welkom.

Bijlagen

• 20230729_164214.webp
    20230729_164214.webp
    459,7 KB · Weergaven: 59
Allen dank voor de reacties. Ja, ik probeer mijn Koreaan een beetje knap te houden. Vind het gewoon leuk om te doen. Je stapt er dan ook met plezier in. Onder de motorkap houd ik het ook zo knap mogelijk en heb ik, waar mogelijk, boutjes en moertjes vervangen door RVS exemplaren. Het oog wil ook wat en onder de kap wordt ook gewerkt:cool:. Vorig jaar heb ik de bodem een keer aangepakt. Overal het zand en troep weggeblazen en de onvermijdelijke roest aangepakt ket K-Line roestomvormer. Duits spul. Helaas hier niet te krijgen, maar werkt fantastisch. Daarna wat met bodycoating en holleruimte wax aan de gang gegaan. Niemend die het ziet, maar geeft een goed gevoel. De buitenkant is Hand wash Only. En een paar keer per jaar in de Collonite 845. Gebruik dat al jaren en ben er blij mee. Velgen laten poeder coaten. Ook géén omkijken meer naar. Onderhuids achter Koni's met Bilstein veren. Motor is opgekrikt van 163 naar 180 pk. Voor de standaard schijven vervangen door geperforeerde exemplaren met Ferodo blokken (achter ook). In de koplampen zitten Philips Led's voor een beetje meer zicht. En het armoedige toetertje vervangen door een Stebel Nautilus van iets van 140 Db..... Verder doe ik het meeste onderhoud en reparaties (niet veel) zelf. Ik kan beschikken over een complete werkplaats met brug. En dat scheelt en is nog leuk om te doen. Kan zijn dat ik nog wat ben vergeten, waarvoor mijn excuses:D

Groeten uit de Wormer

• Leuk
Reacties: Suze
Thanxs. Ben er ongeveer 2 dagen mee bezig geweest....... Niet dat hij erg slecht was, maar het was idd een bereklus. Maar goed. Dat is bekend. Ik heb een dual action machine en Carpro Reflect. Daarna in de Colonite 845. Gebruik ik al jaren. Heel blij mee. En om hem wat bij te houden Colonite 520 detailing spray. Voor het kunststof Carpro Reload. En de banden maak ik weer netjes met bandenschuim van de Lidl. Hadden ze een tijdje geleden staan. Helemaal top. Kost een drol en werkt prima. :yum