• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Fiat 500c stoffen kap hoe te behandelen ?

GWS

Detailing trainee
20 aug 2013
12
22
Avond,

Ik heb binnenkort een Fiat 500c te detailen. Het plaatwerk gaat wel lukken maar ik heb geen ervaring met een stoffen kap. Heb nu geen foto's te plaatsen maar van eigenares begrijp ik : stoffen kap, bordeaux rood, groen aanslag aan de achterzijde (waar de kap afdaalt), bird shit ed. Ik ga maar even uit van dit plaatje
01-fiat-500c-1280.jpg

Hebben jullie adviezen hoe dit aan te pakken ?
In alle gevallen wil ik voorzichtigheid betrachten, zeker met kleurverschillen, dus denk niet in eerste instantie aan APC in welke verhouding dan ook., maar misschien zit ik mis. Een onzichtbare testspot is ook niet zo een 1-2-3 te vinden...
Ik stel jullie adviezen betreffende praktijkervaring op prijs.
Oh en ja ik heb gezocht op Fiat 500 en stoffen kap alhier maar kon niet zo snel iets herkennen wat me verder helpt.

Bvd
 
Ik heb zelf ook een 500c met rode kap en mijn vrouw heeft er een met een beige kap. Ik hou ze schoon met ragg top en een paardenharen borstel. Als de groene aanslag erg hardnekkig is kan je biotex gebruiken. Al kreeg ik pas resultaat door toch een wat hardere bostel te gebruiken. Dit was dan wel op een beige kap waar je natuurlijk alles veel erger op ziet. Kijk ook even hier https://forum.Carclean.com/threads/cabriodak.4367/
Bij ons zit de aanslag inderdaad ook op het schuine gedeelte en dan vooral bij de rand rondom de ruit. Let op de ruit kan soms lekken als je te veel druk op het ruitje zet, met een natte hemel als gevolg.
Ik moet de mijne ook nog voor de winter doen en wil ze dan in de 303 zetten.

Een onzichtbaar plekje is er niet om een test spot te maken.
 
OK top Zwelgje. Dus zover ik begreep temperatuur in de gaten houden mbt werkbaarheid enzymen in groene biotex. Dat gaat wel lukken met een temp meter. Evt. over naar varkenshaar om een iets hardere brush te krijgen. Goh good old biotex wie gelooft dat nog tegenwoordig...
Nog bijzonder aanwijzingen met ragg top ?

Nee maar ik denk dat je wel begreep met wat ik bedoelde met een test spot uit het zicht in plaats van pats boem ik doe het wel ff midden op het dak en navenante schrik goh het is opeens twee tinten lichter;)
 
Heb besloten om de "TvT" te volgen volgens voorgaand bericht, dus groene biotex here we come
Om jullie te updaten, bij deze nog wat foto's vanaf/via/naar:
vanaf
1zwg035.jpg

2u6e2k1.jpg

4lmwrr.jpg

via
315lop4.jpg

met thermosfles temperatuur tussen de 40 en 45 graden gehouden
ajqukx.jpg

naar
ere4oh.jpg

28mjmzt.jpg

2yw75nm.jpg

n9wzt.jpg


Tja wat zal ik er van zeggen... vanaf moeilijk beginstadium bekeken natuurlijk aanzienlijk opgeknapt, maar zeker nog niet perfect wat goed is te zien op de een-na-laatste foto. Er moet nog een vervolg komen, maar daar ontbrak nu de tijd voor aangezien ik de rest van de auto ook nog moest detailen.
Kan het werken groene biotex ? Ja maar het vergt veel geduld (het dak kostte me 3 uur) en misschien nog wel belangrijker is de juiste borstel te vinden en het patroon van de weving goed te volgen. Een extractor is ook een absolute must.
 
Nog een keertje biotex en met extractor.
Daarna goed laten drogen en behandelen met Raggtop Fabric protectant spray.
 
Kijk met de extractor op een cabriodak wel uit dat je niet te veel druk uitoefend en daardoor de vezels beschadigd met de rand van de zuigmond.
 
Staat er toch al aardig bij hoor !
Misschien de behandeling gewoon herhalen en iets langer laten "intrekken/inwerken" ??