• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Fiat 500c stoffen kap hoe te behandelen ?

GWS

Detailing trainee
20 aug 2013
12
22
Avond,

Ik heb binnenkort een Fiat 500c te detailen. Het plaatwerk gaat wel lukken maar ik heb geen ervaring met een stoffen kap. Heb nu geen foto's te plaatsen maar van eigenares begrijp ik : stoffen kap, bordeaux rood, groen aanslag aan de achterzijde (waar de kap afdaalt), bird shit ed. Ik ga maar even uit van dit plaatje
01-fiat-500c-1280.jpg

Hebben jullie adviezen hoe dit aan te pakken ?
In alle gevallen wil ik voorzichtigheid betrachten, zeker met kleurverschillen, dus denk niet in eerste instantie aan APC in welke verhouding dan ook., maar misschien zit ik mis. Een onzichtbare testspot is ook niet zo een 1-2-3 te vinden...
Ik stel jullie adviezen betreffende praktijkervaring op prijs.
Oh en ja ik heb gezocht op Fiat 500 en stoffen kap alhier maar kon niet zo snel iets herkennen wat me verder helpt.

Bvd
 
Ik heb zelf ook een 500c met rode kap en mijn vrouw heeft er een met een beige kap. Ik hou ze schoon met ragg top en een paardenharen borstel. Als de groene aanslag erg hardnekkig is kan je biotex gebruiken. Al kreeg ik pas resultaat door toch een wat hardere bostel te gebruiken. Dit was dan wel op een beige kap waar je natuurlijk alles veel erger op ziet. Kijk ook even hier https://forum.Carclean.com/threads/cabriodak.4367/