• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Fiat Barchetta inclusief steenslag bijwerken

Tomas

Detailing guru
Tester of Bling
8 apr 2013
756
153
30
Amerongen
Een paar weken geleden deze Fiat Barchetta voorzien van een Full detail. Bij deze full detail zijn zowel het exterieur als interieur aangepakt, met als extra de steenslag bijwerken en het leder reinigen en conditioneren. Ik zal in dit verslag stap voor stap uitleggen wat er is gebeurd.

Exterieur:

Ik heb allereerst de auto gewassen volgens de 3 emmer methode. Dit in combinatie met de Monello Thick mitt en de Dodo Juice Born To Be Mild shampoo. Dit is de eerste stap in het proces van lakreiniging. Normaal foam ik de auto alvorens hem te wassen, maar dit heb ik niet gedaan bij deze auto, omdat dit misschien kon vlekken op het stoffen cabriodak. Tijdens het wassen alle naadjes en sponningen e.d. gereinigd met APC 1:10 verdund. Zie de onderstaande foto’s:
SAM_1254_zps49utl2hx.webp

SAM_1253_zpstavaujd7.webp

Vervolgens de auto en de wielen ingespoten met Monello Non Ferro, om vliegroest en ingevreten remstof te verwijderen (de paarse verkleuring duidt er op dat dit verwijderd wordt):

SAM_1255_zpsphquhogr.webp

Hierna de auto onder de Carport gereden en de gehele auto gekleid met Monello klei en Poorboy’s Spray and Whipe als gleimiddel. Hierdoor wordt de diepere vervuiling die na het wassen blijft zitten van de lak verwijderd waardoor de lak glad aanvoelt. Hier kwam best veel vervuiling af:

SAM_1256_zpslqsphibi.webp

De steenslag had de eigenaar van te voren al met een lakstiftje ingekleurd, waardoor er veel te veel lak in de puntjes lag. Dit door middel van Wetsanden met korrel 2500 verwijderd. Dit was voor het schuren:

SAM_1257_zpsyvcpw7iy.webp

Dit na het schuren:

SAM_1260_zpsxz8icap8.webp

Vervolgens de gehele auto met de Rotary gepolijst (lak was super hard). Dit met de Pro900 met een Oranje monello pad en Monello Mezzo polijstmiddel. Na dat op deze manier alle krassen verwijderd waren heb ik de auto nogmaals met de PAW gepolijst met een witte monello pad en Monello Mezzo polijstmiddel. Dit om nog meer glans te creëren en eventuele hologrammen door de rotary te verwijderen.

Afdekkap voor het cabriodak voor:

SAM_1261_zpsjg3h2rsl.webp

En na:

SAM_1263_zpsrw0l4xlt.webp

Zijscherm voor:
SAM_1265_zpsrscnhbdf.webp

En na:

SAM_1266_zpsrppvjvas.webp

Ten slotte de wagen voorzien van Monello Ibrido wax.

Interieur:

Het interieur is volledig gestofzuigd. Het leder is gereinigd met Gliptone leather cleaner en vervolgens gevoed met de conditioner. Het dashboard en andere plastic delen zijn gevoed met Poorboys Natural look en de gelakte delen zijn gepolijst en voorzien van een waxlaag met Autoglym Super Resin Polish. Eveneens de dorpels zijn met deze combinatie behandeld.
Dit gaf het volgende resultaat:

Van:

SAM_1251_zpslaazf13q.webp

SAM_1252_zpsk14dhnhv.webp

Naar:
SAM_1269_zpsw868vwak.webp

SAM_1268_zpscr5xgcja.webp

Dit alles gaf het volgende resultaat:

SAM_1278_zpsejab3f6h.webp

SAM_1276_zpsnmmieybh.webp

SAM_1273_zps6dcuv9pz.webp

SAM_1271_zps158qzzll.webp

SAM_1269_zpsw868vwak.webp

SAM_1283_zps8tvwrzfk.webp

SAM_1281_zpsmvfgijfu.webp

SAM_1282_zpsiyatgagc.webp

SAM_1286_zpsogzhxjuv.webp

Je hebt nog steeds URL tags erom, die moeten eruit. Ook die .html moet je niet gebruiken, alleen de .jpg url

Goed kijken hoe mijn voorbeeld eruit ziet :)