Afgelopen twee dagen ben ik bezig geweest met mijn barchetta. Aangezien ik de auto/lak al ken wist ik al zo ongeveer wat ik kon verwachten. Qua producten heb ik deze keer gekozen om de nieuwe Monello lijn uit te testen. Gezien ik al werk met Swissvax verwachte ik geen grote verschillen wat het polijsten betreft omdat deze wat dit betreft uit dezelfde productie lijn komen.
Allereerst natuurlijk grondig gewassen:
Foamen met de Autobrite Foam Kit voor Karcher en Autobrite Super Snow Foam , daarna met de twee emmer methode gewassen met de Dodo Juice Born to be Mild shampoo. Ik gebruik meestal de Meguiars Ultimate Wipe Wash Mitt, nu dus ook en de velgen gedaan met de Carrand Sheepskin Wheel Cleaner een heerlijk hulpmiddel voor de velgen. Drogen met de Dodo Juice Supernatural Drying Towel echter doordat deze nog een beetje pluist na twee keer wassen even na gelopen met de Orange baby doek.
Lak reinigen:
Kleien met de Meguiars Smooth Surface Clay Bar en als glijmiddel nog maar even de Meguiar's Professional Last Touch Spray Detailer gebruikt 1:1 vermengt met water.
Het voorbereiden is het halve werk zeg ik maar dus heb ik de auto strategisch in de garage geplaatst en op vier assteunen gezet zodat ik er lekker bij kan. Zeker de barchetta is erg laag, dus om nog enigzins een rug over te houden is dit wel zo prettig. Daarna de wielen ingepakt zodat eventuele spetters niet tijdens het polijsten op de banden komen. De oude Grit Guard The Universal Pad Washer van Tinus gevult en mijn detailkar ingericht (is helemaal uitgebreid met allerlei handige extra's wat ik later in een ander topic zal plaatsen) :-"
De lakcorrectie:
Op de auto zitten diverse wat diepere krassen die gecorrigeert dienen te worden en verder zijn er weer swirls op gekomen van het wassen en dergelijke. De diepere krassen heb ik gepolijst met de witte Lake Country Kompressor Polishing Pad en de Monello Monello Raffini Mezzo Polish. Voor mij vergelijkbaar met de Cleaner fluid Strong van Swissvax alleen die is veel duurder! :| De rest heb ik gedaan met de zwarte Lake Country Kompressor Finessing Pad in combinatie met Monello Monello Raffini Finale Finishing Polish. Bij wijze van test heb ik deze keer nog een extra rondje gedaan met de Finale op de excenter om te zien of ik nog iets meer glans kan behalen dan alleen op de rotary finischen. Conclusie is dat het minimaal nog iets toevoegd. Tussendoor natuurlijk de nieuwe Monello Monello Raffini Spruzzo getest en daarvan ben ik zeer tevreden, echt fijn spul om de rrestjes te reinigen en om te zien of he resultaat is wat ik verwacht. Ter voorbereiding voor de wax heb ik de lak nog even behandeld met de Swissvax Cleaner fluid pre wax oil op de Rotex met de Meguiars Soft Buff Finishing Pad
Wax time:
Voor mij toch altijd weer het moment supreme is het waxen!!
Allereerst een basislaag met de Swissvax Shield, dit voor de langere termijn bescherming. Omdat ik zo enorm blij word van de ultime wetlook is dit voor mij niet genoeg, ik top deze topwax daarna met de Swissvax Concorso, dit geeft net even dat beetje meer. De achterklep heb ik deze keer getopt met de Race Glaze Signature Series 55 Paste Wax. (Ja ik heb die laatste pot van Tim gekocht
) Ik moet zeggen dat het een heel fijne wax is met een diepe donkere glans en lekker te verwerken ook. Geur is wel iets minder dan de Concorso. De velgen in de Autobahn wielwax gezet.
Banden gedaan met de Wolfgang Black Diamond Tire Gel. Ook lekker spul maar heb na een dag het rubber nog wel een keertje met een schone doek nageveegt omdat ik het nog iets teveel vind glimmen. Waarschijnlijk omdat er nog een laagje Swissvax Pneu op zat. Ik ben benieuwd hoe deze tire gel zich gaat houden tov de Pneu!
Omdat ik nu wel toe ben aan een neut x-] zal ik dan maar eindelijk de pics plaatsen.
VOOR:
De werkplek:
Tijdens:
Na het polijsten
In de pre wax oil
In de wax gezet, dit kan natuurlijk op meerdere manieren, machinaal of met de hand. Ik prefereer (nog) met de hand. Maar ook dan twee manieren:
Met een handpad:
Of met de blote hand/vingers:
Uiteindelijk ga ik voor de handpad omdat je hiermee veel gelijkmatiger kan verdelen en minder product gebruikt.
En dan nu eindelijk de
NA Foto's
Vanwege vele reacties dat er geen NA foto's zijn van de voorzijde heb ik vandaag nog maar een paar extra geschoten van de voorzijde. Hieronder een kleine uitbreiding:
Bedankt voor het lezen!!
Allereerst natuurlijk grondig gewassen:
Foamen met de Autobrite Foam Kit voor Karcher en Autobrite Super Snow Foam , daarna met de twee emmer methode gewassen met de Dodo Juice Born to be Mild shampoo. Ik gebruik meestal de Meguiars Ultimate Wipe Wash Mitt, nu dus ook en de velgen gedaan met de Carrand Sheepskin Wheel Cleaner een heerlijk hulpmiddel voor de velgen. Drogen met de Dodo Juice Supernatural Drying Towel echter doordat deze nog een beetje pluist na twee keer wassen even na gelopen met de Orange baby doek.
Lak reinigen:
Kleien met de Meguiars Smooth Surface Clay Bar en als glijmiddel nog maar even de Meguiar's Professional Last Touch Spray Detailer gebruikt 1:1 vermengt met water.
Het voorbereiden is het halve werk zeg ik maar dus heb ik de auto strategisch in de garage geplaatst en op vier assteunen gezet zodat ik er lekker bij kan. Zeker de barchetta is erg laag, dus om nog enigzins een rug over te houden is dit wel zo prettig. Daarna de wielen ingepakt zodat eventuele spetters niet tijdens het polijsten op de banden komen. De oude Grit Guard The Universal Pad Washer van Tinus gevult en mijn detailkar ingericht (is helemaal uitgebreid met allerlei handige extra's wat ik later in een ander topic zal plaatsen) :-"
De lakcorrectie:
Op de auto zitten diverse wat diepere krassen die gecorrigeert dienen te worden en verder zijn er weer swirls op gekomen van het wassen en dergelijke. De diepere krassen heb ik gepolijst met de witte Lake Country Kompressor Polishing Pad en de Monello Monello Raffini Mezzo Polish. Voor mij vergelijkbaar met de Cleaner fluid Strong van Swissvax alleen die is veel duurder! :| De rest heb ik gedaan met de zwarte Lake Country Kompressor Finessing Pad in combinatie met Monello Monello Raffini Finale Finishing Polish. Bij wijze van test heb ik deze keer nog een extra rondje gedaan met de Finale op de excenter om te zien of ik nog iets meer glans kan behalen dan alleen op de rotary finischen. Conclusie is dat het minimaal nog iets toevoegd. Tussendoor natuurlijk de nieuwe Monello Monello Raffini Spruzzo getest en daarvan ben ik zeer tevreden, echt fijn spul om de rrestjes te reinigen en om te zien of he resultaat is wat ik verwacht. Ter voorbereiding voor de wax heb ik de lak nog even behandeld met de Swissvax Cleaner fluid pre wax oil op de Rotex met de Meguiars Soft Buff Finishing Pad
Wax time:
Voor mij toch altijd weer het moment supreme is het waxen!!
Banden gedaan met de Wolfgang Black Diamond Tire Gel. Ook lekker spul maar heb na een dag het rubber nog wel een keertje met een schone doek nageveegt omdat ik het nog iets teveel vind glimmen. Waarschijnlijk omdat er nog een laagje Swissvax Pneu op zat. Ik ben benieuwd hoe deze tire gel zich gaat houden tov de Pneu!
Omdat ik nu wel toe ben aan een neut x-] zal ik dan maar eindelijk de pics plaatsen.
VOOR:
De werkplek:
Tijdens:
Na het polijsten
In de pre wax oil
In de wax gezet, dit kan natuurlijk op meerdere manieren, machinaal of met de hand. Ik prefereer (nog) met de hand. Maar ook dan twee manieren:
Met een handpad:
Of met de blote hand/vingers:
Uiteindelijk ga ik voor de handpad omdat je hiermee veel gelijkmatiger kan verdelen en minder product gebruikt.
En dan nu eindelijk de
NA Foto's
Vanwege vele reacties dat er geen NA foto's zijn van de voorzijde heb ik vandaag nog maar een paar extra geschoten van de voorzijde. Hieronder een kleine uitbreiding:
Bedankt voor het lezen!!