• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

fiat bravo sport maserati blue

haring

Detailing rookie
11 mei 2010
29
0
even een kort foto'verslag van een detailbeurt van een fiat bravo 1.4 t-jet 150 pk sport uit 2008
auto was in december nog door een bedrijf gepoetst maar viel toch nog wel wat winst te halen
helaas geen voor foto's

gebruikte spullen:

meguiars goldglass shampoo
wolfgang paintwork polish enhancer
collinite no 845
een dap
zwarte pad
meguiairs glass cleaner
meguiars tire gel
meguiars velgen reiniger
auto glym engine & machine cleaner
auto glym vinyl & rubber care
verder nog de nodige doeken en pads

p1030212600x450.jpg


p1030213600x450.jpg


p1030214600x450.jpg


p1030218600x450.jpg


p1030219600x450.jpg


p1030221600x450.jpg
 
Mooi resultaat :)^

Ik vind dat blauw ook zeker niet slecht maar waarom kunnen ze nu zo'n kleur niet wat extra donker maken ( vind ik het mooist)

Die megs dressing is blijkbaar toch ook erg veel bling-bling.....tegenwoordig ga ik een kwartiertje na het aanbrengen van mijn bandendressing er terug over met een doekje.....anders spet er wel eens wat rondom (bij wegrijden) en ik heb de indruk dat de dressing dan langer blijft zitten :weetniet
(en dan is het Johnny-blingbling er meteen af)
Persoonlijk vind ik wel dat een bandendressing zeker niet mat hoeft te zijn , anders had je ze net zo goed niet aangebracht .
 
Daarom is het Maserati-blue... Ik begin blauwe auto's liever en liever te zien, vooral als ze glimmen zoals deze. Mooi werk !

Een laagprofielbandje mag iets meer bling dan een een band met een hogere wang
 
Eens met mijn voorganger, wat een pracht auto, mooi werk!

Als ik zo de foto's bekijk woon je hemelsbreed nog geen 500 mtr van me af.
Ben er volgens mij wel eens langsgelopen toen de garagedeur open stond, herkende nu ineens de driekleur op de achterklep weer!
 
Eelco;324245 zei:
Eens met mijn voorganger, wat een pracht auto, mooi werk!

Als ik zo de foto's bekijk woon je hemelsbreed nog geen 500 mtr van me af.
Ben er volgens mij wel eens langsgelopen toen de garagedeur open stond, herkende nu ineens de driekleur op de achterklep weer!

klopt! heb zelf ook nog een zwarte bravo ;)
 
Die kleur! :heart_eyes:

Mooie auto ook, jammer dat ik ze maar zo weinig zie in het straatbeeld...

Anderzijds begrijp ik het ook wel weer... Vijf jaar geleden heb ik de Bravo ook van mijn shortlist geschrapt. Belangrijkste punten van kritiek waren voor mij het gebrek aan balans in het onderstel - wel strakke demping, maar veel te slappe veren en dus enorm overhellen in bochten, de matige stoelen - zittingen te kort en te weinig steun in de rug - en de toch wat tegenvallende prestaties van de 105pk 1.9 jtd: hij voelde wat 'geforceerd geknepen' aan. Dat waren voor mij toch net even te zwaar wegende kritiekpunten, maar toch kijk ik iedere keer nog weer even om áls ik een Bravo zie rijden :ja
 
Wok;324259 zei:
Die kleur! :heart_eyes:

Mooie auto ook, jammer dat ik ze maar zo weinig zie in het straatbeeld...

Anderzijds begrijp ik het ook wel weer... Vijf jaar geleden heb ik de Bravo ook van mijn shortlist geschrapt. Belangrijkste punten van kritiek waren voor mij het gebrek aan balans in het onderstel - wel strakke demping, maar veel te slappe veren en dus enorm overhellen in bochten, de matige stoelen - zittingen te kort en te weinig steun in de rug - en de toch wat tegenvallende prestaties van de 105pk 1.9 jtd: hij voelde wat 'geforceerd geknepen' aan. Dat waren voor mij toch net even te zwaar wegende kritiekpunten, maar toch kijk ik iedere keer nog weer even om áls ik een Bravo zie rijden :ja

was dat een normale versie of een "sport" uitvoering? herken je het verhaal niet helemaal.
 
Wok;324259 zei:
Die kleur! :heart_eyes:

knip
en de toch wat tegenvallende prestaties van de 105pk 1.9 jtd: hij voelde wat 'geforceerd geknepen' aan. Dat waren voor mij toch net even te zwaar wegende kritiekpunten, maar toch kijk ik iedere keer nog weer even om áls ik een Bravo zie rijden :ja

Dan heb je gereden met een 1.6 JTD die heeft 105 pk. De 1.9 JTD daarentegen zijn top motoren en voelen absoluut niet geknepen.

120-150-165-190 pk varianten heb je daarvan, stuk voor stuk toppers.
 
haring;324267 zei:
was dat een normale versie of een "sport" uitvoering? herken je het verhaal niet helemaal.
Het was een 'Emotion' uitvoering, dus wel op normaal onderstel inderdaad.

jjonkie;324305 zei:
Dan heb je gereden met een 1.6 JTD die heeft 105 pk. De 1.9 JTD daarentegen zijn top motoren en voelen absoluut niet geknepen.

120-150-165-190 pk varianten heb je daarvan, stuk voor stuk toppers.

Ik heb het nog even nagezocht: het was een 1.9 120pk... Nu weet ik ook weer waarom ik destijds toch wat teleurgesteld was: ik verwachtte er meer van. Niet lang daarvoor had ik namelijk proefgereden met een Peugeot 308 1.6 diesel 110pk en ik had van die 1.9 juist wat extra sjeu verwacht en die bleef uit... Het was zeker niet slecht, maar ik had - wellicht onterecht - iets meer verwacht.

Maar goed, genoeg offtopic ;) Terug naar de show off :)
 
Ziet er weer goed uit! En ook ik ben erg gecharmeerd over de kleur! Brengt lekker wat kleur op de weg ipv alle grijze en zwarte auto's.
 
strak resultaat Peter !
alleen nog even netjes finishen hebben ze eerder nagelaten dus ;)

JW