Maandag in navolging van de camper van de buurman een andere camper op bezoek gekregen. Deze moest wel helemaal aangepakt worden, wat niet zonder slag of stoot bleek te gaan. Voor z'n leeftijd stond ie er netjes bij, maar was alleen behoorlijk vies.
Maandagochtend begonnen met foamen en daarna de camper grondig gewassen en een rondje Iron-X gedaan. Ik voelde er niet veel voor om de camper te clayen, dus heb dat beperkt tot alleen de motorkap, zijschermen en de deuren. Deze delen heb ik gepolijst met de Dap900, met de oranje pad met ssr2 en vervolgens PB professional Polish met Carn. Wax op de witte pad. Deze laatste combi heb ik ook toegepast op de rest van de camper, dus het deel boven de cabine, de brede dakrand, het dak en het (gebobbelde) kunststof. Verder de ramen gereinigd met de glascleaner van Meg's, kunststof delen met PB trim restorer en de bandjes zwart gemaakt. De motorkap, schermen en de deuren heb ik voorzien van'n laagje PB white diamond en een laagje dodo juice light fantastic.
Ik wilde eigenlijk nog de binnenkant aanpakken, maar aangezien ik aan het eind van de dag tijdens de zoveelste regenbui TE gehaast m'n haspel wilde opruimen die door de voortuin lag, ben ik over een tak gestruikeld en plat op de betonnen klinkers terecht gekomen. Hierbij heb ik mezelf opgevangen met m'n handen, met als gevolg dat ik vandaag met veel pijn en moeite de linkerkant heb afgemaakt, de lak van de cabine gevoed met de white diamond en een waxlaagje erop heb aangebracht.
Toch maar even de huisarts geraadpleegd en deze heeft me doorgestuurd naar het ziekenhuis want deze dacht toch aan een breukje, maar het bleek toch "maar" gekneusd te zijn. dus nu heeft m'n eigen auto pech, die detail zal moeten wachten.....
Genoeg woorden, de foto's:
Een rondje om de camper vooraf:
foamen:
iron x:
50/50's
rechts van de sticker is gedaan, links niet:
achterkant tot aan het linker raam:
rechter deel van de luifel is gedaan:
rechts wel, links nog niet:
Afters:
Maandagochtend begonnen met foamen en daarna de camper grondig gewassen en een rondje Iron-X gedaan. Ik voelde er niet veel voor om de camper te clayen, dus heb dat beperkt tot alleen de motorkap, zijschermen en de deuren. Deze delen heb ik gepolijst met de Dap900, met de oranje pad met ssr2 en vervolgens PB professional Polish met Carn. Wax op de witte pad. Deze laatste combi heb ik ook toegepast op de rest van de camper, dus het deel boven de cabine, de brede dakrand, het dak en het (gebobbelde) kunststof. Verder de ramen gereinigd met de glascleaner van Meg's, kunststof delen met PB trim restorer en de bandjes zwart gemaakt. De motorkap, schermen en de deuren heb ik voorzien van'n laagje PB white diamond en een laagje dodo juice light fantastic.
Ik wilde eigenlijk nog de binnenkant aanpakken, maar aangezien ik aan het eind van de dag tijdens de zoveelste regenbui TE gehaast m'n haspel wilde opruimen die door de voortuin lag, ben ik over een tak gestruikeld en plat op de betonnen klinkers terecht gekomen. Hierbij heb ik mezelf opgevangen met m'n handen, met als gevolg dat ik vandaag met veel pijn en moeite de linkerkant heb afgemaakt, de lak van de cabine gevoed met de white diamond en een waxlaagje erop heb aangebracht.
Toch maar even de huisarts geraadpleegd en deze heeft me doorgestuurd naar het ziekenhuis want deze dacht toch aan een breukje, maar het bleek toch "maar" gekneusd te zijn. dus nu heeft m'n eigen auto pech, die detail zal moeten wachten.....
Genoeg woorden, de foto's:
Een rondje om de camper vooraf:
foamen:
iron x:
50/50's
rechts van de sticker is gedaan, links niet:
achterkant tot aan het linker raam:
rechter deel van de luifel is gedaan:
rechts wel, links nog niet:
Afters: