• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Filip met zijn C C

Carrevive1

Detailing rookie
2 apr 2013
9
0
Hallo,

Ik ben Filip en rijd met een Volkswagen C C . Mijn vorige wagens waren een Smart Forfour, daarna overgestapt naar een Renault Megane III Coupé. Stilletjes aan ben ik verslaafd geraakt aan het poetsen van mijn wagen. In het begin was dat met een auto shampoo en een sponsje uit de Action. Wanneer ik mijn C C gekocht heb wou ik deze echter beter en beter beginnen onderhouden en de wagen wordt alleen maar gewassen volgens het 2 emmersysteem. Sinds ik deze website + forum ontdekt heb is mijn collectie al heel wat uitgebreid, echter een DAP zal ik wel nog eens moeten aanschaffen. Nu heb ik alles van autoshampoo, clay, glaze, tyre dressing, verschillende waxen, wheelwax etc... Stilletjes aan groeit de collectie :)
Thuis heb ik de beschikking over een garage (lengte=4,90m). De wagen is 4,80m dus moet ik de wagen af en toe eens voorruit zetten om de achterkant te kunnen behandelen.

De C C betreft een 2.0 TDI 140 pk. De wagen is vrij volledig van uitrusting, enkel geen leder en geen LED'jes vanvoor. De wagen werd afgeleverd op winterbanden, dus ben ik op zoek geweest naar een gebruikte set (originele) Interlagos. Die heb ik op marktplaats gevonden. Het was de gepolierde versie van de Interlagos velgen, echter waren de velgen aan het oxideren. Ik heb ze laten poederlakken in RAL 9006, echter zijn ze een beetje naar de witte kant als de zon er op schijnt. Wanneer de winterbanden er weer opkomen ga ik misschien eens kijken voor ze opnieuw te laten poederlakken, zodat ze wat meer OEM zijn. Iemand kleuradvies ? (eventueel met de verfcode?).

In de toekomst ben ik van plan om een DAP aan te schaffen, want er zitten toch wel wat Swirls in. Verder misschien eens kijken voor nog een setje uitlaatsierstukjes voor op de uitlaatjes. En nog veeeel detailen :ja

Deze week heb ik men wagen volledig gewassen met een overdosis shampoo, apc in de kieren en voor de bandjes. Daarna geclayd met Dodo Juice clay lube en de Auto Finesse Clay. Daarna Black Hole aangebracht en daarna 2 lagen Dodo Juice Supernatural 2.0 (met 12 uur tijd tussen de laagjes). De velgen staan momenteel nog in 2 laagjes WheelWax. Man, wat een verademing om de velgen te kuisen. Nu ben ik bezig met de winterbandjes weer in topconditie te krijgen maar daar zal ik binnenkort wel een topic voor aanmaken in de projecten :)

Nog een foto van mijn wagen die ik vanmiddag genomen heb :

djuf.webp

Greetz,

Filip

Welkom!

Fantastische auto vind ik een C C

Moest je ooit een DAP willen uittesten ben je welkom??

Woon slechts een kwartiertje van Gent af.

Welkom op dit forum, je zult hier zeker veel kunnen leren.
Een C C met Interlagos is een hele nette combinatie, deze zijn inderdaad wat wittig. Ik ben zelf op zoek geweest naar een kleurcode van VW voor de velgen omdat ik zelf een aantal OEM VW-setjes heb, maaar bespaar je de moeite: die kleurcode vind je zomaar niet. Dat komt omdat VW zijn velgen bij verschillende leveranciers laat maken (Ronal, ATS, CMS, etc.) die gebruiken allemaal hun eigen verf.
Het beste is om bij de poedercoater zelf een nette kleur uit te zoeken.

Al eventjes geleden. Tijd voor enkele updates.

De C C staat ondertussen op de winterbanden + velgen. Velgen staan in 2 laagjes Wheelwax. Direct een heel andere look vind ik. 8o

tqyc.webp

Verder heeft mijn vriendin haar Mini schade opgelopen. De buurman reed achteruit, lette niet goed op en is er tegen geknald. ]-0 De Mini staat ondertussen een weekje bij de carrossier. Bumper gebarsten, Motorkap niet meer te redden, Xenon lamp naar de haaien, zijvleugel, deur ... en wat kleinere dingen. Hoop dat de wagen netjes gemaakt wordt zodat ik deze ook terug kan detailen.

j3oo.webp

Ondertussen de collectie nog wat uitgebreid, ook de Dap900 is ondertussen binnen. Nu nog wat wachten om in de Lente er volop tegenaan te gaan. Dan maak ik ook eindelijk mijn project topic aan :party

(edit: lagere resolutiefoto's)

schippersss;350650 zei:
Erg mooie c c, welke kleur is dat?

Island Gray. Maar is een beetje te zien hoe de zon/belichting zit, de ene keer ziet ie er donkerder uit, de andere keer dan wat meer blauwig.
Volgens mij hebben we dezelfde kleur. Ook erg mooie C C van jou !! Mooie velgen :)

Klopt idd, maar op de foto lijkte jouw kleur wat donkerder maar zal wel door het licht komen. Vind het een super kleurtje iig. Veel plezier met de auto.

GaetanDB;350693 zei:
Wat is de kleur van jouw zomervelgen?
Zien er mat wit/grijs uit, mooie kleur in combinatie met de lak!

Ik had originele polished Interlagos velgen op de kop kunnen tikken omdat ze geoxideerd waren. Ik heb ze laten poederlakken, wou zo OEM mogelijk hebben. Er was enkel maar keuze uit RAL kleuren, dit is RAL 9006. In eerste instantie was ik niet echt blij met het resultaat, eens onder de wagen vond ik het niet slecht. Maar het kriebelt toch om ze opnieuw te laten poederlakken omdat ik eigenlijk toch weer zo origineel mogelijk wil. Twijfelgeval :-"