De kleur van mijn C-Max (Ongewassen
De voorbereidingen zijn inmiddels in volle gang..Zojuist een bestelling geplaatst bij CC om binnenkort mijn C-Max zijn verdiende knuffelbeurt te geven. Zoals in mijn voorstelrondje aangegeven zal ik alles volledig met de hand gaan doen. Dankbaar heb ik gebruik gemaakt van het forum om tot het volgende stappenplan te komen.
Ik ontvang uiteraard graag tips om tot een nog beter resultaat te komen.
Stap 1
Wassen met Dodo Juice - Born to be Mild.
Stap 2
Kleien met de Monello - Dolce Verde Klei Set
Stap 3
Reinigen/polijsten met Meguiars - Ultimate Polish en eventueel Mequiars - Ultimate Compound
Stap 4
Waxen met Mequiars - NXT Generation Tech Wax 2.0
De kunststof delen zullen uiteraard afgeplakt worden en na afloop met Mequiars - Ultimate Protectant worden behandeld (deze had ik nog staan). Verder zal ik gebruik maken van verschillende doeken, mitt's en pads van Mequiars & Monello.
Mijn (zomer)velgen wil ik op de volgende manier een opfrisbeurt geven.
Hierbij zal ik gebruik maken van het Monello assortiment
UPDATE 08-03-2016
Ik heb helaas nog geen tijd gehad om alle stappen te doen die ik wilde doen maar ik heb wel even mijn nieuwe aanwinsten getest..
UPDATE 12-03-2016
Gisteren voorzichtig begonnen met het interieur van mijn auto.
Ben begonnen met de kofferbak. De vorige eigenaar was zeer waarschijnlijk in het bezit van een een viervoeter die regelmatig smerig in de auto gezet werd waardoor er een muffe lucht in de auto zit.
Heb de matten onderhanden genomen met verschillende APC verhoudingen (1:5, 1:10 en 1:20)
Schrik niet van de foto's....
Laatst bewerkt: