• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Final Finish als eerste en laatste stap voor het waxen?

Ron207

Detailing rookie
2 jun 2008
92
0
Hier even een vraag van een "beginner" die na lang speuren zijn antwoord nog niet heeft gevonden.

Morgen wil ik mijn auto weer eens onder handen nemen en aangezien ik de auto van nieuw af aan altijd goed heb onderhouden is de lak in goede conditie, nu zat ik me af te vragen of het zinvol zou zijn na het kleien met de dap aan de gang te gaan met Menzerna Final Finish op lichtgroen of zwart om hierna de auto met step 2 (sorry, heb ik nog op voorraad :-b ) te behandelen om hem hierna in de Natty's te zetten....

Vooral op de achterbumper zit wat marring waar ik als het zonnetje schijnt echt ontzettend van baal.

Alvast bedankt voor jullie advies aan deze nono :eek:)

En ja, ik geeft het toe: Ik heb ook nog wat vrees om te gaan DAPpen..
 
Final Finish kan prima en daar zal je met lichtgroen je marring wel mee weg krijgen als het goed is. Step 2 werkt prima hoor alleen er zijn meerdere betere alternatieven.
 
testspot.....en je weet of het werkt.

step 2 zou ik lekker achterwege laten, gewoon afwerken met een wax.
 
Meg. Step 2 toch? Er zijn wel betere alternatieven, maar als het nog aanwezig is zal ik het lekker gebruiken. Tis tenslotte een glaze na een cleaner.
 
Hoi,

Is je auto weer helemaal inorde?
En veel plezier met het behandelen van je 207.

Gr. Jeroen
 
Na lang wachten heb ik gelukkig een volledig nieuw blok gekregen en de daeler heeft er echt alles aan gedaan om het tot een goed einde te brengen.
Hij rijdt weer zoals het hoort. Echt geweldig zo'n Turbomotor (als ie normaal loopt) :p

En ook de het petsen met de menzerna was echt een verademing ;)
 
Ron207 zei:
En ook de het petsen met de menzerna was echt een verademing ;)


Hoi Ron: Ik wilde je net verder helpen, maar het blijkt al gelukt te zijn ?
Toch eventjes nog dan. Mijn auto is vergelijkbaar met die van jou. Vanaf dag 1 strak bijgehouden. Ben nu 6 maanden verder. Hier en daar wat hele kleine oneffenheidjes.
Ik heb het zo aangepakt:

1 Wassen met iets sterker geconcentreerde oplossing.
2) Kleien.
3) Zwarte Finish Pad met Wolfgang 3.0 ( Glaze en hele lichte polijst )
4) Sealant - Wax

Ik heb de groene pad niet eens gebruikt. Daar waar de oneffenheidjes groter waren, zoals de achterklep en achterspoiler, de DAP op stand 6 gezet en iets meer product gebruikt. Werkt echt perfect. Wondermiddeltje.

Volgens mij is Wolfgang 3.0 eender aan Menzerna Final. Dat zou je Dibbuz nog kunnen vragen. Voordeel is dat 3.0 een glaze aan boord heeft.

Ik had 1 iets diepere kras in een portier. Drie hits totaal. Zwarte pad en 3.0. Weg.
Ik schreef laatst al aan Tim, met 3.0 en een zwarte pad kun je kleine wondertjes verrichten. Heel gemakkelijk na te buffen met doek. Toppie.

Succes, mocht je nog meer onderhanden nemen. Probeer eens een zwarte pad !!!