• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

iemand ervaring met Menzerna Final Finish PO85RD - 945ml

meguiarspro

Detailing rookie
2 mrt 2009
84
0
iemand ervaring met menzerna final finish? is vooral voor na te polijsten op uni lakken, geen metalic lakken, vooral zwarte wagens dat ik het zou gebruiken, het polijsten roterend doe ik met solo systeem, na polijsten eventueel met die menzerna of ben je beter met black hole? en dan breng ik wax m16, dodo juice purple haze of nattys red aan
 
Menzerna Final Finish is niet alleen voor uni-lakken, maar voor alle lakken. Ik weet niet waar je dit gehoord hebt dat dit zo zou zijn.
Dibbuz en ik gebruiken het vaak, vooral na het so1o systeem. De Menzerna FF kun je gewoon roterend gebruiken op een ZWARTE pad, dus zonder cuttingfactor, de zwarte pad van het so1o systeem voldoet daar prima voor. Controleer altijd wel op hologrammen,, bij sommige lakken kan dit voorkomen, als dat het geval is, kun je zonder problemen de FF gebruiken op de D/A machine, ook hier weer met een zwarte pad.
Je haalt overigens 2 zaken door elkaar: Menzerna is een polish (=schurend), black hole is een glaze (=is voedend NIET schurend, en heeft vullende eigenschappen). Black hole gebruik je NA de Menzerna.

Menzerna is uitermate geschikt voor harde europese lakken zoals van VAG, BMW en Mercedes, daar is het ook voor ontwikkeld.