Rolf zei:
Mijn uitgangspunt is dat er na de polijst sessie de lak acceptabel strak is (swirlvrij/krasvrij dan) en daarna afgewerkt wordt met M80 die de laatste kleine krasjes van de vorige sessie weg polijst en maskeert dmv de glaze en voedende olieen waarmee je een mooie diepe zwarte glans krijgt.
Dat het acceptabel is voor jou, en wat voor jou acceptabel is, hoeft voor een ander niet zo te zijn, andere kunnen kritischer of minder kritisch zijn. Ik heb ook genoeg M80 gebruikt in mijn detailcarriere en dat het zaken maskeert was iets wat aan de ene kant leuk was, maar aan de andere kant ook niet. Ik ben dus blijkbaar kritischer dan jij. Ik wil een zo goed mogelijke afwerking en geen zaken maskeren.
Rolf zei:
Om die dan weer te gaan wegvegen met IPA is in mijn ogen een beetje onzinnig.
Je zegt het meteen goed: in JOUW ogen is het onzinnig, voor anderen weer niet. Je wilt door het gebruik van IPA controleren of het polijstwerk wat je verricht hebt ook daadwerkelijk het effect heeft bereikt wat je voor ogen had. Ben je er tevreden mee dat het zaken gemaskeerd heeft? Prima! Dan gebruik je geen IPA
Rolf zei:
Een absoluut krasjes vrije lak najagen kan, maar dat is in mijn ogen waanzin, dat blijft ie dan maar een paar dagen als je geluk hebt.
Twee jaar terug werd er nauwlijks over IPA gesproken, nu begint het een soort hype te worden lijkt wel. No IPA, no glory.
Dat het bij de pro's al jaren in gebruik is heb ik inmiddels ook wel ondekt.
Het is geen hype, en is het ook nooit geweest, feit is dat je als beginnende detailer een steeds beter resultaat wilt bereiken en zaken niet wilt maskeren. Dus wil je ZEKER weten dat je de beoogde lakcorrectie hebt bereikt. En dan gebruik je IPA/Final Inspection/Spruzzo
Rolf zei:
Wat betreft de holkruiperij: Begrijp mij niet verkeerd, maar soms komen er topics voorbij waar m'n haren van overeind gaan staan.
Mij bekruipt dan bijna het gevoel of je bij een soort sekte beland bent, brrrrr, of er niets anders bestaat dan produkt X en winkel Y.
Rare gevoelens hou jij er dan op na.... Omdat er bijvoorbeeld Monello gebruikt wordt? En dat iedereen daar tevreden over is? Als je een product goed vindt, dan gebruik je het ook vaak en ga je het er over hebben, simpel, als dat bij jou een "sektegevoel" teweeg brengt? Als je de topics ook goed leest dan zul je ook vaak zien dat mensen heel veel producten hebben van allerlei verschillende merken. Er zijn maar weinig mensen die maar 1 merk hebben...
Rolf zei:
Hoe er dan bijv. over die Meg. bijeenkomsten gesproken wordt.......moet je niet doen, 90% van de luitjes hier is begonnen met een flesje Meguiar's en een foampadje of een oude onderbroek, om het dan zo onderuit te schoffelen.
Wat mij betreft mogen dat soort topics gelijk dicht als ze die richting opgaan.
Niets ten nadele van CC hoor, is een prima tent met extreem veel keus en met een uitstekende service.
Ook ik ben begonnen met Meguiar's, sterker nog, ben moderator daar geweest en maakte deel uit van het promoteam. En wat nu al veel vaker gezegd is: Meguiar's maakt goede producten en ik gebruik nog heel regelmatig Meguiar's, maar er zijn ook producten van andere merken die net zo goed en soms zelfs beter zijn, maar vooral goedkoper. Meguiar's maakt zich niet populair door hun prijsbeleid hier in Europa. En als we dan naar de portemonnee gaan kijken, dan wordt de keus redelijk simpel, dan kies ik op een gegeven moment voor een ander merk, lijkt mij vrij logisch. Feit is dat als je producten van andere merken gaat gebruiken, dat je tot de conclusie dat er niet alleen Meguiar's bestaat in de wereld en dat er producten zijn die net wat beter zijn in de verwerking of beter werken, en dan ga je voor die, en niet die van Meguiar's.
Als jij tevreden bent met Meguiar's, gewoon blijven gebruiken...
Zelf heb ik nu het idee dat verstolte Meguiar's gebruikers een soort sekte aan het worden zijn... geen slecht woord over Meguiar's en de andere merken zijn niet zo goed... Maar dat bedoel ik nu even cynisch