• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Fire hose nozzle

Mila

Detailing addict
10 aug 2008
66
52
Hallo,

Ik heb in een filmpje over auto's wassen eens een sproeier voor op de tuinslang gezien, met rubber omhulsel. Het werd een fire hose nozzle genoemd en past op een gewone tuinslang. Waar is zoiets in Nederland of België te koop?

Firehosenozzle.webp

Voordelen van het ding zijn dat er een lekkere krachtige straal uit de gewone tuinslag komt en je 'm gewoon op de grond kunt laten vallen. Nu gebruik ik een sproeipistool van Gardena, maar die is niet echt valproof. Af en toe vliegen de stukken eraf. Ik heb op internet een exemplaar van Carrand gevonden, het merk wat ook verdeeld wordt door Carclean. Misschien een aanrader voor in de shop? Iemand van jullie die zoiets gebruikt? Wat zijn jullie ervaringen?

Gr. Mila

Ligt er ook aan hoeveel bar je waterdruk is, als die niet geweldig is zal die met zo'n ding ook geen knaller zijn.

Ik zag dat Pinnaclewax USA hem verkoopt.
[mod]commerciele link verwijderd, hier moeten we helaas streng op zijn het is anders niet duidelijk wat wel en niet mag[/mod]

Misschien iets voor de Carclean shop?

V40Freak zei:
Ik zag dat Pinnaclewax USA hem verkoopt.
[mod]commerciele link verwijderd, hier moeten we helaas streng op zijn het is anders niet duidelijk wat wel en niet mag[/mod]

Misschien iets voor de Carclean shop?
Volgens mij moet je hier echt waterdruk voor hebben en dat komt niet veel voor in NL. En dan wordt het ook nog een prijzig gevalletje na transport,invoerrechten, btw en een stukje winst.

Sorry voor de commercial link :schaam , komt niet meer voor.

Als je hier aan die nozzle niets hebt kun je er dan ook beter niet aan beginnen. De waterdruk in Nederland is alleen hoog als je vlak bij het pompstation zit. Hoe verder je weg zit, hoe lager de druk. Als ze in de USA doorgaans met hogere drukken werken, heb je er hier dus niets aan. Zelf gebruik ik een verstelbare sproeier van een bouwmarkt merk. Prima, simpel en compact ding en met veel verschillende standen er op. Die zijn niet duur en geven doorgaans een prima resultaat. Maar smaken verschillen nu eenmaal en de een stelt hogere eisen aan zijn sproeier dan de ander.

Nu we het toch over water en wassen hebben, ik zie hier van die foam-guns staan. Hierover heb ik de volgende vraag: Op mijn HD reiniger zit een reservoir waar je een zeepmengsel in kan doen. Als ik dan de nozzle van de lans op een zachte straal zet gaatie er ook schuim uit gooien. Heb ik gisteren met een mengsel van Meguiars Gold Class shampoo geprobeerd. Het resultaat was echter erg matig. Als ik in dat reservoir van de HD reiniger een goede auto foam doe, krijg ik dan hetzelfde resultaat als met zo'n foam-gun of vraag ik nu iets heel raars?

Groet, Arie

Geeft niks, je bent niet de eerste en zeker niet de laatste maar we zetten het er altijd bij zodat je niet denkt:"hey mijn link is ineens weg???" ;-)

Voor het afspoelen neem een stukje slang, zet aan 1 kant een gardena aansluiting en de andere kant niks, perfect om af te spoelen met het minste gespetter!

Je krijgt helaas geen foamgun resultaat maar het is beter dan niks. Dus je kan het gewoon proberen, vind je het niks dan maak je de liter snowfoam gewoon op of je koopt een foamlans. Litertje snowfoam kost ook de wereld niet.

Dibbuz zei:
Volgens mij moet je hier echt waterdruk voor hebben en dat komt niet veel voor in NL. En dan wordt het ook nog een prijzig gevalletje na transport,invoerrechten, btw en een stukje winst.

Dat zou natuurlijk de verklaring kunnen zijn waarom het hier niet verkocht wordt. Echter, is dat de reden? Misschien is het wel een zeer inventief ding wat echt goed werkt...? Ik weet het ook niet, vandaar hier de vraag gesteld in het forum. Zijn hier ervaringsdeskundigen op dit gebied?

Gr. Mila

Hebben deze dingen ook op het werk, en om nou te zeggen van 8-()) wat een druk staat erop, nee niet echt dus.
Werkt wel goed overigens hoor, dus zou prima kunnen met een standaard aansluiting.

Ik heb hem hier in België getest en hier zit er te weinig druk op de waterkraan om dit ding goed zijn werk te kunnen laten doen. Je krijgt namelijk niet echt een watergordijn waarvoor het eigenlijk ontworpen is.
Een voordeel ervan is wel dat het een zeer robuust ding is, je kan het vaak laten vallen zonder dat er ook maar iets aan komt. Dat heb je met die gardena dingen niet.

Als je zelf je water oppompt of een hydrofoor gebruikt om de druk op peil te houden kan je hogere werkdruk aanhouden dan normaal op de waterleiding staat. Dan zou het wel eens een mooie oplossing kunnen zijn.
Met een beetje geluk leg ik in het voorjaar een regenwaterinstallatie aan.
Ik zal kijken of ik er dan een kan uitproberen.

Hans

Edit; tekst uit de advertentie.
"The Fire Hose Nozzle fits onto any standard garden hose. Use a thicker hose to get the most water pressure"

Hé dit is best interessant. Zou Dennis (Dibbuz) soms zo'n ding naar Lelystad kunnen meenemen, ter demonstratie.

Zal morgen, als de bestelling binnen is een review hier neerzetten. Ben benieuwd...

Had je hem maar niet kado moeten geven....:-b

Trouwens, een paar maanden geleden had ik hem hier in de gemeente beter kunnen gebruiken...:klap

Laatst bewerkt door een moderator:
Dibbuz zei:
Voor het afspoelen neem een stukje slang, zet aan 1 kant een gardena aansluiting en de andere kant niks, perfect om af te spoelen met het minste gespetter!

lijkt me wel een goede tip, sukkel zelf ook een beetje om de wagen netjes af te spoelen zoals het hoort. Telkens spat het nog teveel (al zo'n gardena kraantje tussengezet, eens geprobeerd met zo'n koppelstuk (om 2 gardena snelkoppelingen te verbinden), was net van plan om over te gaan om af te spoelen met een gieter.