• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Fire hose nozzle

Hallow allen,

Op de kraan staat ongeveer 2kuub, bij 2 bar. Meer druk kun je wel krijgen, maar niet van het waterleiding net. (Daarom is het lastig om de tuin volledig automatisch te beregenen op de waterleiding, dit kan wel, dan krijg je meerdere groepen)

Meer druk en meer water tot je beschikking hebben kan door middel van een hydrofoor installatie. Dit is simpel gezegd een pomp met een vat (waterbuffer) erbij, en een drukschakelaar om de pomp aan -en uit te schakelen. Deze worden eigenlijk uitsluitend verkocht voor beregeningsinstallatie of drinken voor vee. Het water wordt uit een puls (geperforeerde buis in de grond) of een sloot gehaald. Daarom wellicht niet geschikt voor het wassen van je auto (roest en zand in de puls, en vuil in de sloot)

Het water wordt d.m.v. een aanzuigslang aangezogen. Let wel, veel pompen zijn zelfaanzuigend, maar dan heb je het wel over water. Ik heb zeer zware pompen het niet zien doen door een aantal centimeter lucht in de aanzuig. Dit voorkom je door aan het eind van de aanzuig een voetklep te plaatsen. Deze terugslag klep zorgt ervoor dat de aanzuig en het pomphuis vol water blijven staan.

En: "is er ook een pomp die ik tussen de leiding zet, die meer water uit het waterleiding net trekt"? Deze vraag krijg ik regelmatig, maar voor zover ik weet is dit er niet.

Prijsindicatie: Een hydrofoorinstallatie met een pomp van maximaal 5,2 bar kost ongeveer €250,-.

Groet, Raoul

@Guest007 en @ Dibbuz

Dé oplossing: Een metertje tuinslang, een slangstuk en een koppelstuk.

foto1808.webp

Werkt super :)^

Eventueel bij mij te bestellen:-"

En ik zie dat het behang gekrompen is, of de muur gegroeid:D

Laatst bewerkt door een moderator:
Soms moet je mazzel hebben.
Hornbach had afgeprijsd (van 139 naar 69) en foutje in de kassa (-/- 30) Nieuwe pomp voor 39 €
Pomporanje.webp

Drukschakelaar, IBC 1000 liter vat en filters komen nog, red ik echt wel voor 250€

Hans