• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Flash Brown Royal wheel cleaner

Een collega raadde mij Dubro ontvetter aan want dat werkt bij hem goed. Was maar 2,75 zag ik dus maar even geprobeerd. Er ging een heeel klein beetje vanaf maar niet meer dan dat. Daarna nog eens met Monello Non Ferro erover maar dat hielp niet. Er blijft nog steeds zwart spul zitten. Misschien toch nog maar eens die zure velgenreiniger van Broekhuizen halen. Die hielp wel en snel ook maar liet wel witte vlekken achter bij te lang laten zitten. Of werkt Poorboy's Spray & Rinse net zo goed en vriendelijker? Heb nl. geen zin om mijn naafkappen weer te verpesten met dat spul want dat vrat de verf een beetje weg (was al aan het vervagen).

Ik vraag mij ten zeerste af wat voor een vervuiling er nou op de velgen zitten. Het lijkt erop dat je ontvetters hebt probeerd, ijzerdeeltjes hebt verwijderd + reiniging met de Non-Ferro en misschien nog wel andere producten.

Ik heb goede ervaringen met producten als Monello - NonFerro en DDJ - Ferrous Dueller. Deze heb ik recent gebruikt om de verschrikkelijke velgen van een Porsche weer schoon te krijgen tot een zekere mate. Hierbij heb ik in eerste instantie alleen bovenstaande producten + foamen gebruikt totdat ik de gehele velg schoon had behalve de dikkere ijzerdeeltjes. (Teer en rubber dus ook verwijderd, deels door het foamen)

20160108_130540.webp

20160108_143014.webp

De overgebleven ''spikkels'' waren dusdanig dik omdat de Porsche het circuit nog wel eens zag, dus die ik heb ik met heel wat ijzerverwijderaar en gepast geweld moeten verwijderen.

Vergeet niet dat bijv. Non-Ferro gereactiveerd kan worden door met een natte borstel te boenen. Het begint dan veel meer te schuimen. Ik heb dus de droge velgen ingespoten, dit verdeeld met een kwast en in laten trekken. Na een minuutje heb ik opnieuw verdeeld met een natte borstel/kwast en ontstond er meer schuim en dit opnieuw laten intrekken.

Dit werkte IN MIJN GEVAL het beste, maar blijkbaar doen al deze stappen voor jouw velgen vrij weinig, zo begrijp ik.

Greetz

Als ik jou was zou ik dan eerst een teerverwijderaar proberen. Dan heb je niet het risico dat je je velgen verpest.

De velg lijkt al een decennium te leven als ik er zo doorheen kijk,.. Zou ze eerder lekker laten opknappen, en dan direct alle vier. Ben je direct van alle zooi af. En zijn ze weer netjes. Mocht het de auto nog waard zijn.

Eigenlijk val je in herhaling met je topic die je twee jaar terug ook al hebt geplaatst:

https://forum.Carclean.com/threads/zijn-deze-velgen-nog-te-redden.13713/

Hierin worden toch ook al dezelfde adviezen gegeven, als wat hier nu gaande is.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reacties: Quantoxx
Als ik dat eerste topic zo bekijk dan lijkt de Non-Ferro wel te werken, maar zit er gewoon zo'n enorme laag remstof op dat het wel even duurt voordat dat eraf is met Non-Ferro.

Is de reactie nu hetzelfde als toen? Dus zie je nog wel verkleuring, maar zie je vervolgens weinig verbetering?

Als het mijn velgen waren zou ik ze glad schuren en plastidippen. Kun je wat dikker aanbrengen en wordt het wat egaler.
Of eigenlijk.... Als het echt mijn velgen waren had een stel andere velgen gehaald.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

• Leuk
Reacties: Kees-sw