• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Fles koffiemelk leeggelopen op achterstoel

jrvd

Detailing trainee
8 sep 2010
16
47
Ik zou wel wat tips kunnen gebruiken om een achterstoel van de twingo van mijn vrouw weer schoon te krijgen.
Door een fles met kapotte dop is de hele inhoud door deze stoel gelopen.
De stoel was ingeklapt dus de inhoud is via het onderste deel van de rugleuning en het achterste deel van de zitting in de kofferbakruimte gelopen.

Voor wie het nog niet weet; de lucht van koffiemelk is echt heel erg smerig dus de auto is op kosten van de supermarkt naar een schoonmaakbedrijf geweest.
Ze hebben hele hele interieur gereinigd en de auto heeft een nacht in de Ozon gestaan?

De lucht is echter niet helemaal verdwenen en heeft de stoel nu witte vlekken.
Bovendien was de kofferbakbekleding nog erg nat dus ik heb de stoelen en bekleding nu verwijderd om te laten drogen.

Foto's van de witte vlekken (voor alle grappenmakers, het is echt koffiemelk rofl ).

IMG_6061Small_zps115e2674.jpg


en deze:

IMG_6060Small_zps7f85130a.jpg


Wat zou ik hier nog aan kunnen doen?
Alvast bedankt.
 
Als dat witte nogsteeds koffiemelk is zijn die schoonmakers prutsers geweest
Ik zie dat de stoel helemaal uit de auto kan / is
Dan is een extractor de oplossing
Even kijken of je een forumlid in de buurt hebt die zich meldt
 
Waarom ga je er niet mee terug? Ik zou dit zo echt niet pikken.

Mocht je het toch zelf op willen lossen zou je inderdaad het beste een extractor kunnen huren/lenen.
 
Dat zo 'schoonmaakbedrijf' geen extrator heeft verbaast me ook, hun vonden hem wel oké om hem zo af te leveren?
 
Zie dat je uit Ridderkerk komt , als je het niet erg vindt om een ritje naar Bodegraven te maken.wil ik je er best mee helpen;)
 
En anders ben je in Breda ook welkom :p

Maar wat een prutsers zijn dat geweest zeg :|~*

Wel heel netjes van die supermarkt dat ze het hebben vergoed dat zal echt niet elke supermarkt doen ;)
 
De bekleding zul je op het gezicht wel schoon krijgen met de behulpzame forummers hier. De vraag is of je de lucht uit de bekleding (schuim) van de achterbank krijgt. Ik weet een beetje hoe het ruikt in grote hoeveelheden en dan na een paar maanden: ooit geroken in een auto waar een paar maanden eerder een melkbus met verse koemelk om was gevalllen (auto was van een boerenfamilie met koeien), als je daar een uurtje in zit, mag je niet meer rijden: je bent gewoon onder invloed door de lucht van de verzuurde melk.
 
+1 Cordoba :-b

Tsja melk is goed voor elk zolang je maar geen stoel bent!

Maar ik vindt het wel HEEL schappelijk van een supermarkt om hiertoe te beslissen voor vergoeding en je al buiten was!
Ongeluk zit helaas in een klein hoekje maar dit ga je er wel uitkrijgen met een extractor klusje (-of twee) zoals eerder hier aangegeven en APC op een sterke verhouding.
Olie na heel wat jaartjes trok ik er zelf ook uit!

Ozon lijkt mij alleen handig met een rokersauto en als je de bron niet aanpakt (bacterieen) zal het blijven ruiken lijkt mij.
Schandelijk werk van die firma zo, zou me kapot schamen!
 
Dus als ik morgen naar die supermarkt ga en ik wil een volledig proper interieur ( kom ik wel ff met een oude wagen naar daar) dan koop ik daar wat melk en plet deze tussen de zetels ???????????????

Ofwel ben jij hun beste klant of hebben zij je auto ingeladen.........anders kan ik het zelfs niet geloven :weetniet

Kan je het adres alvast even doorgeven , mijn automatjes zijn ook al wat vuil en de melk is net op :D
 
Bedankt voor de vele berichten. Ik heb geen notificatie ontvangen dus ik zie ze nu per toeval.
Ik heb zelf niet de indruk dat de stoel nog heel erg vochtig is maar het zou goed kunnen.
Morgen kijk ik het nog even beter na.
Alvast bedankt voor de hulp trouwens ??
 
In Rotterdam Charlois ben je van harte welkom.
Heb een extractor en tornador twister.

Vanaf volgende week waarschijnlijk ook een ozon apparaat.
 
Stel dat ik zo'n apparaat wil aanschaffen, is de Numatic George dan een goede keuze?
En spray is dan het oppervlak met APC en dan de Numatic er overheen?
 
Lekker zooitje die koffiemelk. Balen zeg.
Mijn stappenplan met de extractor ziet er globaal gezien ongeveer zo uit:

Ik gebruik de APC van Meguiairs die ik meestal voor het interieur op een 1:6 verhouding gebruik. Ik doe de APC bewust niet in de tank van de APC, omdat het spul nogal schuimt en aangezien ik waak voor een schuimparty... De APC zit dus gewoon in een sprayer. Na even te testen op bijvoorbeeld een stukje achterkant van de bekleding of de APC niet extra rare vlekken verzoorzaakt, nevel ik het gehele te reinigen vlak in. Dit laat ik even intrekken.
Hierna kun je een aantal dingen doen:

- Inborstelen met behulp van een borstel
- Inborstelen met een natte (uitgewrongen) mf doek
- Inborstelen met behulp van een borstel die je in een mf doek wikkelt

Ikzelf ga nooit met een borstel zo op de bekleding. De haren van die dingen zijn meestal keihard en ik zou niet willen dat de bekleding gaat pillen of iets dergelijks.
Nu kun je de APC even verder in laten werken voor een paar minuten en daarna kun je met de extractor aan de slag.
Ook hierin kun je een paar keuzes maken:

- Standje zuigen/ sproeien en banen trekken over het te reinigen vlak
- Standje sproeien en het te reinigen vlak vochtig maken om daarna met enkel standje zuigen het vlak te reinigen

Dit is een beetje aftasten. Mijn voorkeur gaat uit naar zuigen en sproeien tegelijk. Als ik namelijk die tweede keuze gebruik dan in 99% van de gevallen heb ik vocht in de auto zitten waar ik het niet hebben wil. Door de zuigmond weg te zetten en banen te trekken kun je het hele vlak afwerken. Hierbij ga ik net zo lang door totdat ik zie dat er geen schuim meer mee opgezogen wordt. De summiere ervaring tot op heden leert me ook dat ik de mooiste resultaten bereik door het zuigen en sproeien tegelijk. Het vuil wordt er zodoende beter mee uit getrokken.
 
Ok bedankt voor de tips en ook alle hulpsmurfen bedankt voor de aangeboden hulp.
Ik ga maar eens kijken waar ik deze George kan kopen. Vermoedelijk bij mediamarkt en Saturn of zo.
Weet iemand of Makro ze ook verkoopt?
APC heb ik in grootverpakking staan, dat gebruik ik overal voor ??.
Nogmaals bedankt allemaal ??.