• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Fles Lancia Foam gun

Tdl

Detailing rookie
18 mei 2019
8
15
Ik heb onlangs een Lancia Foam Lance gekocht.l van MONELLO.

Helaas heb ik dit stomweg laten vallen. Dit als gevolg dat de hals van de fles gebroken is. :(

Iemand die weet waar ik nog zo'n fles kan kopen? Origineel is het 700 ml, maar ik zou eigenlijk bij voorkeur een 1L fles willen.

Dank bij voorbaat.
 
Die flesjes breken inderdaad snel. Ik heb er ook al eens een laten sneuvelen.
Normaal kun je deze fles los bestellen bij Carclean: https://www.carclean.com/nl/lege-fles-voor-monello-lancia-foamlans.html

Maar deze is niet meer op voorraad.
Deze komt ook niet meer terug!
Want deze word vervangen...

Zie onderstaande foto.
(Dit topic:https://forum.carclean.com/threads/producten-niet-in-voorraad.10752/ )

Heel misschien dat een andere webshop hem nog wel heeft?



Screenshot_20190518-233126.jpg
 
Laatst bewerkt:
Helaas niet wat ik wou horen.
Autobrite verkoopt wel zulke flessen, maar ik weet niet of ze op de Lance passen...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik gebruik al jaren een fles die eerst onder mijn Autobrite foamlance hing.

Ik gebruik zo'n melkachtige ondoorzichtige fles. Deze is beter van kwaliteit dan de transparante PET flessen van Monello.

Het heeft te maken met het type kunststof.
Je kan beter een fles nemen gemaakt van HDPE.

PET flessen zijn over het algemeen transparant, 'kraken' en breken sneller. HDPE flessen ondoorzichtig melkachtig, zijn beter bestand tegen chemicaliën dan PET flessen. De HDPE flessen voelen ook wat 'zachter' aan dan een PET fles.

30132add-cfc2-4793-9c28-44f653c39d99.jpg


Ik heb een keer pure APC overgegoten in een PET fles. Na een tijdje was de bodem aangetast en kapot gevreten.

 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: PA27506 en RoyR
Een PET fles waar ik MagiFoam in bewaarde, werd ook aangetast tot de boel zelfs naar buiten kwam sijpelen. HDPE is daar zoals gezegd doorgaans beter tegen bestand.

De aansluiting van de fles op de foamlans is m.i. redelijk standaard; probeer eens een lege fles die je in huis hebt.
 
Hey iedereen

Bedankt voor jullie reacties. Ik heb net eens een lege fles fanta van 1,5 L genomen en erop geschroefd. Past inderdaad.

Dit is een tijdelijke oplossing tot ik ergens een nieuwe fles ter beschikking heb. Voorlopig heb ik geen lege flessen staan van HDPE kwaliteit. :D
 
  • Leuk
Reactions: RoyR