• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Flex Rotary

kane

Detailing rookie
17 mrt 2009
110
0
Hoi,

Ik dacht laat ik deze Flex rotary even op het forum posten en eens kijken of dit wat voor me is,kan hem lenen om eens te kijken of het wat voor me is,maar eigenlijk werd het door een zeer ervaren persoon meteen afgewezen omdat ik niet ervaren genoeg ervoor bent.

Maar ik dacht laat de flex even zien,het is dus een lastige machine om mee te werken voor een beginner.

Ik dacht hier mee mooi mijn swirls te lijf te gaan en een super leuke machine in huis te hebben.

Groetjes Jordy

w0qjxi.webp

3007aq9.webp

ik zal zo dadelijk het type plaatje ff hier plaatsen

kan iets vinden van 400 watt,2800 toeren

kane zei:
,maar eigenlijk werd het door een zeer ervaren persoon meteen afgewezen omdat ik niet ervaren genoeg ervoor bent.

op zich klopt dat wat hij zegt, want met een rotary kun je, als je geen ervarnig er mee hebt, binnen no-time schade aanrichten. Je kunt altijd een schadedeur of kap bij een schadebedrijf halen en dan daarop oefenen. Zodat je weet wat er gebeurd. Een rotary is erg afhankelijk van je techniek, liggende delen is niet zo moeilijk, maar ja ee, auto heeft niet alleen liggende delen ;)

ik heb de flex gisteren heel even bekeken,maar toen ik hem aan ging zetten en met de regelaar ging spelen zag ik dat hij ik heel zachtjes kan draaien.
of heeft dat geen nut op de lak die lage stand,of kan er dan nog steeds veel fout gaan voor een ervaren poetser.

stimpy68 zei:
Je kunt altijd een schadedeur of kap bij een schadebedrijf halen en dan daarop oefenen. Zodat je weet wat er gebeurd.

Denk dat hier in de quote je antwoord ligt Kane.

Gewoon paneeltje halen en lekker uitleven.
Kijk maar eens wat er gebeurt als je te lang op 1 plek blijft, leef je uit..... laat je gaan....

ok dat kan ik doen is ook te overwegen maar ik dacht misschien krijg ik zo ook wel het goede antwoord,maar jullie hebben volkomen gelijk.

kane zei:
ik heb de flex gisteren heel even bekeken,maar toen ik hem aan ging zetten en met de regelaar ging spelen zag ik dat hij ik heel zachtjes kan draaien.
of heeft dat geen nut op de lak die lage stand,of kan er dan nog steeds veel fout gaan voor een ervaren poetser.

De snelheid is helemaal afhankelijk van de combo pad en polijstmiddel, er zijn polijstmiddelen die met lagere toeren hun werk doen, andere weer met juist hogere toeren. Zelfs met lage toeren kun je schade aanrichten, dat komt meer door de manier waarop een rotary werkt en niet het aantal toeren.
Hier kom je vanzelf achter als je met een rotary gewerkt hebt.

Dan weet ik genoeg,dan ga ik handmatig eerst maar eens proberen.
De Black Hole en de Natty's kunnen namelijk perfect handmatig,ik wou de flex gebruiken voor de SSR2,maar ik ga nu alles handmatig doen,maar ga eerst even overwegen of ik de ssr2 niet ga vervangen voor de prof polish van poorboys.(het zijn namelijk lichte swirlls heb ik het idee)

goed lezen hier op het forum dan zal ik een overweging maken.

Groetjes Jordy.

Kane bij je lokale schadeboer kan je zo een stukje plaat mee krijgen hoor ;)
Kost niks, en het geeft je ervaring en moed om de flex wel op je auto te gebruiken.

Ik kan je zeggen dat ik ook eerst met de hand ben begonnen, maar na een motorkap te hebben gedaan en armen als uncle arnold te hebben gekregen heb ik snel de DAP besteld 8d