• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Flinke kras op mijn motorkap. Hoe pak ik dit het best aan met een lakstift?

Johnny Bravo

Detailing addict
18 jun 2011
170
62
Jawel hoor ben je zelf zo voorzichtig zetten anderen even een kras op je auto. op mn motorkap nog wel

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Ik heb een lak setje bestelten en wil zaterdag de kras gaan bewerken.

Echter de apotheek waar ik ben geweest kan geen ipa leveren, kan ik dan ontvetten met aps of alcohol 70%?

Het setje bestaat uit zwarte lak (noire nacre) en blanke lak. Hoe zouden jullie dit aanpakken alleen de zwarte lak (dat lees ik meestal hier op het forum) of ook de blanke lak erover heen? en dan wetsanden en polijsten?

ik heb nog meer lichtere krassen, zou het hier volstaan om ze met de blanke lak te doen en daarna wetsanden en dan polijsten?

bij voorbaat dank!
Dries
 
Ik heb gehoord op Detailingworld dat ze daar de normale lak & blanke lak mengen en dan in een steenslagputje of kras laten lopen.
 
Mengen? Wordt de kleurlak dan niet verdund, met een kleurverschil als gevolg?

En hoe laten ze dat dan in een kras "lopen"? Met een pipetje?

Wel klote zo'n kras zeg. Ik zou het zoveel mogelijk opvullen met de kleurlak en pas als deze "95% vol" lijkt een blanke lak erop om het restant op te vullen.
 
Gewoon ontvetten met wasbenzine of een andere ontvetter.
Dan de kras vullen met kleur lak en de blanke lak vergeten, omdat je dit altijd blijft zien.
Vullen met een tandenstoker werkt het makkelijkste.
Zorg dat je de kras helemaal gevuld hebt en hierna kun je het overtollige deel vlak schuren (wetsanden) en daarna polijsten.

ik heb inderdaad ook gehoord dat het mengen van de blanke lak met de kleurlak wordt gedaan. Ik zie hier echter niet de toegevoegde waarde van in en verwacht inderdaad kleurverschil.
 
Je zou waarschijnlijk zelfs een beter resultaat krijgen dan met de "lak en dan blankelak" methode.
En kleurverschil is er volgens mij ook niet, door de blanke lak zie je de zwarte lak namelijk.
Jammer dat ik hier geen links mag plaatsen van andere detailingforums, anders had ik hier een link naar het topic geplaatst.
 
Misschien mag je wel copy/paste doen? Tim?/Dibbuz? En dan het stuk plaatsen waar het mn omgaat.
 
Ik ben eindelijk begonnen met het repareren van de krassen.
Iedereen heeft het er altijd over dat als je een kras nat maakt en hij verdwijnt dan is het alleen de blanke lak. Dit zagik idd ook toen ik de IPA erop spoot. Dus Heb ik dit even vastgelegd.

De kras op de motorkap

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

na het opvullen (wat nog een paar keer moet gebeuren):

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Het gereedschap:

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

De kras aan de zijkant

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

na het opvullen:

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]


Als alles goed is opgevuld ga ik schuren en polijsten. Dit zal ik uiteraard ook wee vastleggen en in dit topic toevoegen!

Een licht krasje welke gewoon weggepolijst kan worden

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
 
Ben ook wel benieuwd, aangezien autschade bedrijven dit soort delen alleen spuiten. Spotrepair niet mogelijk wegens het zien van kleurverschillen dan. Als het in dit geval niet te zien is dan ga ik de volgende keer eerst is hobbyen:-/
 
2 weken geleden zelf nog spotrepair uitgevoerd.
Was de skirt van een opel astra coupe.

Kras opschuren zodat het geheel vlak wordt.
Spuitplamuur aanbrengen met airbrush.
Schuren en primer aanbrengen.
Hierna nogmaals schuren en daarna met scotch brite het omliggende gedeelte matteren.

Aanbrengen van kleurlak en laten drogen.
Afwerken met 2-K blanke lak en de aanzetten behandelen met speciale verdunner om deze aanzetten over te laten vloeien.

Als laatste de machine er overheen en klaar....