• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Foamen met hogedrukreiniger

Bachatero

Detailing trainee
22 sep 2012
1
32
Ik heb een Karcher hogedrukreiniger met een aanzuigslangetje waarmee je een extra vloeistof kunt aanzuigen.

Ik heb hier al eens bij het nat maken voordat ik ging wassen een beetje shampoo gemengt met water mee aangezogen en toen mijn auto mee ingespoten, en dat ging niet onaardig.

Kan ik dit zo ook gebruiken om foam mee aan te brengen?

Heeft iemand hier ervaring mee?

Dank,

Johan

Ja, ervaring mee, werkt veel minder goed dan een foam gun, schuim via de standaard aansluiting van de HD reiniger is erg waterig en blijft niet zitten, loopt er dus zo weer vanaf waardoor het geen toegevoegde waarde heeft.
Kunst van het foamen is dat er lucht bij gemengd moet worden, dat doet de HD reiniger niet, door het aansluiten van de foamgun gebeurd dit wel.

Bij mijn Karcher hogedrukreiniger heb ik het eigenlijk nog nooit geprobeerd.

Ik gebruik gewoon altijd de AutoBrite Foam lans en die werkt echt perfect :-)^

Dus probeer het eerst op jouw manier en mocht dat niet goed genoeg werken heb je nog een alternatief :)_[]

Ik heb het geprobeerd met de standaard 300mL cup (die kleine) en ging niet onaardig ism Super Snow Foam(SSF)
Echter de Autobrite foamer is toch heel wat anders hoor als je de verhouding goed gevonden hebt voor jouw smaak en afgeregeld!

1e manier werkt wel maar niet afdoende.
Heb die dus toen maar gelijk gekocht ook al is het geen goedkoop apparaatje afgezien van de messing koppelingen ed.

Er staat er eentje in de te koop sectie overigens bij iemand hier...

Als je die functie al gebruikt ....
Na afloop zeker een minuut naspoelen met schoon water
Zeker als je sterkere shampoo gebruikt zoals de Magifoam

Wat ik persoonlijk doe is doorspuiten als ie leeg is tot er niks meer uitkomt en met de hand alles nog even snel omspoelen.
Open aan de omgeving laten drogen, werkt goed!

Zijn prof. koppelingen, heb zelf vroeger veel met Hawke-messing wartels (voor kabels dan..) gewerkt op fabrieken, dat spul kan heel veel hebben en gaat niet zomaar kapot maar een goed begin is idd. het halve werk om je spullen netjes te houden!

Heb het al gebruikt met een oude karcher bij mijn ouders. ism met megiuars gold class. Ik vulde gewoon mijn emmer met warm water en gold class klaar om de wagen te wassen, dan slangetje erin en even inspuiten met shampoo. Het is niet echt foamen dat het doet, maar het wast erna wel wat makkelijker af.

Heb wel nu wel de foamlans hd besteld met de echte foam, dan weet je ook al hoe onder de indruk ik was met de standaard functie ;)