• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

foamgun kapot.

bassochist

Detailing addict
17 jul 2008
463
62
nou heb ik weer, wil lekker me wagen gaan wassen dus ikke alles klaarzetten foamgun op de hogedruk en gaan met die banaan, nou niet dus, hogedruk geeft 1 kick en slaat daarna dood, ik denk kut hogedruk kapot, alleen de foamgun was met geen mogelijkheid meer van de lans af te krijgen, dus hup de slang los, en toen wilde de foamgun er wel weer vanaf, daarna alles aangesloten en met de normale lans kan ik gewoon spuiten maar zodra de foamgun erop zit geen druppel meer, heb 'm al proberen door te blazen met een sprayduster maar dat werkt ook niet, er zit ergens een blokkade in ofzo, vuil lijkt me sterk want daar zit er een filtertje voor in het slangetje.

dus iemand een oplossing, lijkt me niet dat zoiets na 2 jaar al kapot kan zijn, het is de foamkit heavy duty voor de nilfisk.
 
moet alles erbij zoals het slangetje en het flesje, of is alleen het stalen onderdeel genoeg??

en moet ik 'm naar het postbus adres sturen of de vestiging??
 
leuk en aardig maar bij mij zit echt alles muur en muur vast, zeker dat buisje dat draait ie daar op de foto er zo met zijn hand af, en dat lukt bij de mijne niet zonder dat ding te beschadigen.
 
bassochist zei:
nou heb ik weer, wil lekker me wagen gaan wassen dus ikke alles klaarzetten foamgun op de hogedruk en gaan met die banaan, nou niet dus, hogedruk geeft 1 kick en slaat daarna dood, ik denk kut hogedruk kapot, alleen de foamgun was met geen mogelijkheid meer van de lans af te krijgen, dus hup de slang los, en toen wilde de foamgun er wel weer vanaf, daarna alles aangesloten en met de normale lans kan ik gewoon spuiten maar zodra de foamgun erop zit geen druppel meer, heb 'm al proberen door te blazen met een sprayduster maar dat werkt ook niet, er zit ergens een blokkade in ofzo, vuil lijkt me sterk want daar zit er een filtertje voor in het slangetje.

dus iemand een oplossing, lijkt me niet dat zoiets na 2 jaar al kapot kan zijn, het is de foamkit heavy duty voor de nilfisk.


Ik had precies hetzelfde probleem. Heb een nieuwe lans gekregen.
Wat me wel opvalt: de foamgun gaat er nu heel moeilijk op. Ik moet echt keihard drukken voordat ie goed vast zit.
 
hij doet 't weer, heb 'm uiteindelijk toch helemaal weten te demonteren, was wel kut werk aangezien alles muurvast zat.

er zat dus een korrel zand in de nozzle, en het stukje staalwol was helemaal verzadigd met shampoo en vuil.

alles even schoongemaakt, en alles weer in elkaar gezet met gastape (gaat 't voortaan makkelijker los) en aangesloten, en hij schuimt weer als de beste.

wat ik me afvraag is waar dat vuil vandaan komt, er zat geen vuil in het foam potje, in het slangetje zit een filtertje. tuinslang was ook schoon, heb een waterfilter in de tuinslang zitten, en dan nog komt er vuil in.
 
1 of 2 weken? Welnee meestal hebben wij binnen een paar dagen de boel rond. Soms kunnen we een storing niet vinden, dan kan het iets langer zijn, maar er wordt dezelfde dag naar gekeken dat we iets binnen krijgen. :ja
 
bassochist zei:
*knip*
wat ik me afvraag is waar dat vuil vandaan komt, er zat geen vuil in het foam potje, in het slangetje zit een filtertje. tuinslang was ook schoon, heb een waterfilter in de tuinslang zitten, en dan nog komt er vuil in.

Zuigt een foamgun ook niet lucht aan?
Dan komt daar misschien het vuil vandaan.
Anders zou ik het inderdaad ook echt niet weten :weetniet
 
Tim zei:
1 of 2 weken? Welnee meestal hebben wij binnen een paar dagen de boel rond. Soms kunnen we een storing niet vinden, dan kan het iets langer zijn, maar er wordt dezelfde dag naar gekeken dat we iets binnen krijgen. :ja

alleen dan moet de post nog meewerken.