• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

foamlans van de wasbox

ZZZ079

Detailing rookie
22 feb 2016
24
18
Zoetermeer
Ik had even een kort vraagje over de foamlans in de wasbox. Ik kon het niet vinden via de zoekfunctie helaas.

Nogal dicht bij mijn huis(ongeveer 300m) zit een wasbox. Deze is 24/7 te gebruiken, en dat heb ik dan ook vaak gedaan. Voor het naspoelen met demiwater. Deze wasbox heeft ook een schuim / foamlans wat resulteert in een mooie dikke laag schuim op de auto. Nu ik wat verder ben gegaan in het detailen, was het mijn vraag of deze een beetje veilig is voor de lak en de wax/glaze coating etc, of dat ik beter zelf een foamkit kan aanschaffen. (wasbox is echter wel heel goedkoop.. hele auto ingefoamd voor 0,50eu)
Aangezien bijvoorbeeld de shampoo die in wasboxen gebruikt wordt niet ideaal is. Gaat dit ook op de het schuim in de wasbox?

aanvulling: mijn huidige stappenplan voor het wekelijke wasbeurtje:

afspoelen in wasbox
infoamen in wasbox
afspoelen

naar huis rijden

Wassen op oprit
drogen op oprit

Nu was ik ook weleens in de wasbox, maar vooral op drukke dagen is dat nogal vervelend voor eventuele wachtenden

Laatst bewerkt:
Over t algemeen is dit heel agressief spul.. Gemaakt om zeker al het vuil te strippen en dus niet echt bevorderlijk voor je wax.
Ik heb zelf een Geyon Mohs coating en daar richt t ook na ruim een jaar nog geen enkele schade.
Wax lagen zijn wel zo weg bij ons in de waxbox als je de lans gebruikt... Gelukkig is het leuk om nieuwe lagen aan te brengen!

• Leuk
Reacties: ZZZ079
Als je toch voor de deur wast lijkt het mij beter even te investeren in aan HD en foamgun.

Foamlance is écht ideaal. Ik heb zelf de lance van Monello en ben daar tevreden over. Ik gebruik dit i.c.m. Monello - Artico Magico en die is bij de juiste verhouding (1:10) veilig voor bestaande bescherming. Wanneer je zwaardere vervuiling hebt is de (1:4) verhouding ook wel veilig, maar vergeet niet dat elke shampoo wel IETS doet.

Houd ook rekening met de regels van jouw gemeente. Vaak mag je niet wassen op straat. Milieupolitie zal vaak niet meteen een dikke boete opleggen als ze je betrappen,cmaar als je de hele boel onder gensneeuwd hebt, ziet dit er wel wat intimiderende uit.

Maar, foamen is ideaal.

Greetz

foamen in de wasbox is dus idd wel ideaal als je wil gaan polijsten of een nieuwe waslaag op wil brengen , je oude lagen ben je daar zo kwijt :-P