• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

foampad wassen.

Joshua Wong

Detailing addict
26 apr 2015
80
50
Hoi medeforumleden. Ik heb hier de disco applicator foampad van monello liggen. Bij de vorige waxbeurt was het op de grond gevallen en het heeft daardoor wat zand opgepikt.
Hoe kan ik het best foampads wassen zodat ik bij de volgende waxbeurt mijn auto niet bekras? Ik las iets over onder de kraan met een scheutje dreft. Zijn er mensen hier die dat doen?

Gewoon even goed afspoelen onder de kraan eerst... En daarna gaan ze bij mij gewoon met de doeken mee de was in ;)

Goed uitspoelen onder de kraan en soms gebruik ik een beetje handzeep. Dan vanuit het midden naar buiten wrijven/masseren. Als je ze daarna nog mee wast met de rest zijn ze als nieuw.

Jep, was mijn pads ook onder de kraan met Dreft. Al is het allee om het meeste vuil/residu eruit te halen en daarna in de wasmachine of week te doen.

Greetz

Vooral even in de webshop bij de beschrijving kijken
Daar staat veelvuldig een opmerking over het schoonmaken

Tim;n363082 zei:
Dit topic werd onder mijn aandacht gebracht, nadat ik per mail mijn afkeuring voor het gebruik van Dasty had getoond.

Ik ben van mening dat Dasty niet het product is om pads mee te reinigen en ik vind zelfs dat Dasty ver weg moet blijven van een auto. Het spul is niet voor niets zo goedkoop!

Wij hebben teveel problemen gezien en gehoord na het gebruik van Dasty! Losse velcro's, gevlekte rubbers, kapotte velgenborstels, vlekken in de lak, vlekken in kunststof enzovoorts.

Vanuit Carclean.com raden wij het gebruik van Dasty dus zeer sterk af!

Ook het compleet onderdompelen of laten weken in water met schoonmaakoplossing is niet aan te raden. Bepaalde lijmsoorten kunnen hier slecht tegen (veel water mét schoonmaakmiddel) en ook dat kan veel problemen geven met pads, verlijmingen, loslatende velcro's, krimpende velcro's en het schotelen van pads.

Wij raden aan:

Gebruik een beetje afwasmiddel, maar met mate, werk het padoppervlak daarmee in, voeg aan het pad oppervlak wat warm water toe en masseer met je knokkels het afwasmiddel en het warme water in. Dan onder de kraan uitspoelen en onderste boven op een rekje laten drogen, met de velcro naar boven.

Ook dan wordt de velcro een beetje nat natuurlijk, maar voor veel kortere tijd en het belangrijkste verschil is dat het afwasmiddel niet tot bij de velcro kan komen.

APC, Degreasers etc. maken natuurlijk sneller en grondiger schoon, maar de pH waarde daarvan is zo hoog dat dat potentieel problemen kan geven met de verlijming. Ook andere stoffen in APC's en degreasers kunnen naast de pH waarde voor problemen zorgen met de verlijming.

Pads bij doeken is niet altijd ideaal, haken soms in elkaar
Daar doe ik dus een netje omheen ... heb ik mijn eigen exemplaren voor ;-)

Mijne gaan ook altijd na welke wax beurt eerst onder de kraan met een beetje dreft en daarna mee de was in.
Daarna nog even goed kijken of ze ook echt schoon zijn voordat ze weer gebruikt gaan worden.