De afgelopen dagen heb ik tussendoor gewerkt aan onze Ford Fiesta 1.6 16V Sport. De kleur is Colorado Red. De auto is 6 jaar oud en heeft 84.000 km gereden.
Door mijn kersverse vaderschap heb ik de laatst tijd weinig tijd gehad om onze auto netjes bij te houden. De vervuiling was, voor mijn doen, extreem. Er zat aangehecht vuil op de lak, spinnenwebben en teer. Kortom tijd voor een detail.
Als start heb ik de auto met de HD afgespoten. Daarna heb ik met de Gloria Foammaster de auto voorzien van een mooi laagje foam. De foam heb ik 5 a 10 min laten zitten. Omdat het erg warm was, droogde de foam snel op. De bijna opgedroogde foam heb ik afgespoten met de HD waarmee het eerste vuil verwijdert is.
De sponning van de achterklep was erg vies geworden. Om het vuil los te weken heb ik de sponning ingespoten met Meq´s APC (1:6). Ik heb het vuil losgewerkt met de slide brush van Meq´s.
De velgen staan in de CarPro C.Quartz waardoor een mild sopje voldoen is om het vuil te verwijderen. Om de binnenkant van de velgen de reinigen heb ik gebruik gemaakt van de grote Woolie. Sinds ik de Woolies heb, heb ik de EZ brush niet meer gebruikt. Met de woolies kun je veel gerichter werken. Ook spetteren de Woolies vrijwel niet integenstelling tot de EZ.
Na het wassen en voor het drogen heb ik de auto ingespoten met Iron-X. Daarvoor heb ik de high volume sprayer van Meq´s gebruikt. Aangezien het aantal paarse spoortjes op de lak meeviel, trek ik de conclusie dat er zich weinig ijzerdeeltjes gehecht hadden aan de lak. Kreeg overigens minder leuke reacties van aanwezigen over de geur van de Iron-X ,^^ Na het wassen en na de Iron-X heb ik de auto ingespoten met Body Solvent van Meq´s. Hiermee heb ik vele teerspettertjes losgeweekt en later weggespoeld.
Na het laten inwerken van de Iron-X ben ik de auto gaan wassen. Daarvoor heb ik gebruik gemaakt van de Meq´s washmitt en de Slick & Suds Poorboys. N ahet wassen en voor het drogen heb ik de lak bewerkt met klei. Daarvoor heb ik gebruik gemaakt van de Paintrubber van Swissvax.
Als glijmiddel heb ik Valtepro Citrus Bling gebruikt.
De kunstof kap onder de voorruit was erg vies en kreeg ik niet meer netjes zonder deze te demonteren. Ik heb de plaat verwijderd waarna ik deze schoongemaakt heb met APC (1:6).
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
Ik heb de plaat ingespoten met APC, even in laten werken en vervolgens het vuil losgewerkt met de Meq´s Slide Brush.
Nadat de raamlijst helemaal droog was, heb ik voor de zekerheid het oppervlak goed ontvet met CarPro Eraser. Nadat ik er van overtuigd was, dat alle vettigheid en vuil weg is, heb ik een laagje CarPro Dlux opgebracht.
Zo, de raamlijst ziet er weer mooi uit. Door het demonteren heb ik ook de rand op de voorruit goed schoon kunnen maken. Het resultaat is naar (mijn) tevredenheid.
Deze detail verloopt in stappen. Ik heb de lak gepolijst, maar daar heb ik geen foto´s van. Voor het polijsten heb ik gebruik gemaakt van de Poorboys World SSR lijn icm de PRO900 en de DAP900, maar daarover later meer.
Bedankt voor het lezen!
Door mijn kersverse vaderschap heb ik de laatst tijd weinig tijd gehad om onze auto netjes bij te houden. De vervuiling was, voor mijn doen, extreem. Er zat aangehecht vuil op de lak, spinnenwebben en teer. Kortom tijd voor een detail.
Als start heb ik de auto met de HD afgespoten. Daarna heb ik met de Gloria Foammaster de auto voorzien van een mooi laagje foam. De foam heb ik 5 a 10 min laten zitten. Omdat het erg warm was, droogde de foam snel op. De bijna opgedroogde foam heb ik afgespoten met de HD waarmee het eerste vuil verwijdert is.
De sponning van de achterklep was erg vies geworden. Om het vuil los te weken heb ik de sponning ingespoten met Meq´s APC (1:6). Ik heb het vuil losgewerkt met de slide brush van Meq´s.
De velgen staan in de CarPro C.Quartz waardoor een mild sopje voldoen is om het vuil te verwijderen. Om de binnenkant van de velgen de reinigen heb ik gebruik gemaakt van de grote Woolie. Sinds ik de Woolies heb, heb ik de EZ brush niet meer gebruikt. Met de woolies kun je veel gerichter werken. Ook spetteren de Woolies vrijwel niet integenstelling tot de EZ.
Na het wassen en voor het drogen heb ik de auto ingespoten met Iron-X. Daarvoor heb ik de high volume sprayer van Meq´s gebruikt. Aangezien het aantal paarse spoortjes op de lak meeviel, trek ik de conclusie dat er zich weinig ijzerdeeltjes gehecht hadden aan de lak. Kreeg overigens minder leuke reacties van aanwezigen over de geur van de Iron-X ,^^ Na het wassen en na de Iron-X heb ik de auto ingespoten met Body Solvent van Meq´s. Hiermee heb ik vele teerspettertjes losgeweekt en later weggespoeld.
Na het laten inwerken van de Iron-X ben ik de auto gaan wassen. Daarvoor heb ik gebruik gemaakt van de Meq´s washmitt en de Slick & Suds Poorboys. N ahet wassen en voor het drogen heb ik de lak bewerkt met klei. Daarvoor heb ik gebruik gemaakt van de Paintrubber van Swissvax.
Als glijmiddel heb ik Valtepro Citrus Bling gebruikt.
De kunstof kap onder de voorruit was erg vies en kreeg ik niet meer netjes zonder deze te demonteren. Ik heb de plaat verwijderd waarna ik deze schoongemaakt heb met APC (1:6).
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
Ik heb de plaat ingespoten met APC, even in laten werken en vervolgens het vuil losgewerkt met de Meq´s Slide Brush.
Nadat de raamlijst helemaal droog was, heb ik voor de zekerheid het oppervlak goed ontvet met CarPro Eraser. Nadat ik er van overtuigd was, dat alle vettigheid en vuil weg is, heb ik een laagje CarPro Dlux opgebracht.
Zo, de raamlijst ziet er weer mooi uit. Door het demonteren heb ik ook de rand op de voorruit goed schoon kunnen maken. Het resultaat is naar (mijn) tevredenheid.
Deze detail verloopt in stappen. Ik heb de lak gepolijst, maar daar heb ik geen foto´s van. Voor het polijsten heb ik gebruik gemaakt van de Poorboys World SSR lijn icm de PRO900 en de DAP900, maar daarover later meer.
Bedankt voor het lezen!