• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ford Fiesta exterieur

Kees-sw

Detailing guru
19 dec 2014
2.797
193
58
Bergentheim (Overijssel)
Is alweer een tijdje geleden dat ik mijn moeders auto eens onderhanden heb genomen. Wagentje is van 2003 met slechts 18.000 km op de teller!!
Auto heeft altijd vanaf nieuw aangekocht als tweede (boodschappen)wagen gediend, is in al die jaren zo vaak gewassen, dat het op 1 hand te tellen is........en dan ook nog door de kr*s-straat!
Wel altijd keurig in de garage gestald, in begin jaren zelfs 's winters geschorst i.v.m. overwinteren van mijn ouders in Spanje.
Inmiddels staat de Fiesta inmiddels al wat jaartjes buiten gestald i.v.m. verhuizingen en heeft meerdere "gebruiks-sporen" (lees: krassen, schaafplekken en deukjes).
Bestuurster is inmiddels ook al 83 jaar.....

Uiteraard begonnen met wassen: wagen afgespoten zodat het grove vuil eraf was, Monello Lavare met de Monello thick mitt, alle kieren met kwast behandeld met PB APC en de lak ingespoten met Non-ferro. Onderstaande foto's geven een idee hoe de wagen erbij stond, met o.a. algengroei bij de raamrubbers.......

conv_3151.webp

conv_3149.webp

conv_3152.webp

Daarna de wagen gekleid: Monello Dolce verde klei met PB Spray and wipe (verhouding 1:1)

conv_3153.webp

Nogmaals de auto gewassen met Lavare, afgedroogd en gepolijst: Dap900V2, oranje Monello pad met Monello Mezzo, 2e run witte Monello pad met Monello Finale.

Voor:
conv_3155.webp

Na:
conv_3154.webp

Dit is uiteraard niet weg te polijsten..........

conv_3157.webp

Onderstaand krijg je als je polijst zonder afplakken.............. (wel daarna gereinigd met APC en behandeld met Autofinesse Revive, dus weer egaal zwart)
conv_3159.webp

conv_3160.webp

Tenslotte een laagje Collinite 845 erop:

Moeders weer zeer blij!!

conv_3150.webp
conv_3156.webp
conv_3158.webp
conv_3161.webp
conv_3162.webp

Laatst bewerkt door een moderator:
Aj. Ik zou ook altijd eerst trims afplakken. Benieuwd of dit weer terug gaat komen.
Verder zien je resultaten er goed uit zo te zien.