• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ford Focus 1.6 16V

The Volvoboy

Detailing addict
25 jul 2010
255
65
27
Sassenheim
Het is alweer een tijdje geleden, maar toch maar even posten.

Wat ik gedaan heb:

Exterieur:
- Wassen met Meguiars Gold Class Shampoo en een washmitt
- Waxen met Meguiars Cleaner Paste Wax
- Ramen schoon gemaakt met Turtle Wax Clear Vue Glass Polish
- Banden en trims zwart gemaakt met Smart Gel

Interieur:
- Matjes uitgeklopt
- Uitgezogen
- Alles afgenomen en stofvrij gemaakt

**Heb niet gekleid, omdat ik toen nog geen klei had**

Voor:

IMG_0047.webp

IMG_0046.webp

IMG_0045.webp

IMG_0050.webp

IMG_0051.webp

IMG_0048.webp

IMG_0049.webp

IMG_0052.webp

IMG_0053.webp

IMG_0054.webp

IMG_0055.webp

IMG_0056.webp

IMG_0057.webp

Helaas geen foto's tijdens gemaakt. Sorry mensen :auw :lol

Dus dan nu de na-foto's.

Na:

IMG_0061.webp

IMG_0062.webp

IMG_0063.webp

IMG_0064.webp

IMG_0065.webp

IMG_0066.webp

Ziet er netjes uit zeg!

En gezien de hoeveelheid stof @ interieur, kan ik wel zien dat het een hele tijd geleden is dat ie goed is schoongemaakt :)

Die had inderdaad wel een beurtje nodig!:-"
Hij glanst al zeer goed maar naar mijn idee zou je toch eens een kleikit moeten kopen.
Je staat versteld wat zo een blokje klei doet en....hoeveel beter je eindresultaat zal zijn:ja

Mooie focus ! maaruh wat is er met de bumpers van deze auto gebeurd ? behoorlijk kleur verschil op de foto's te zien

Ziet er weer goed uit...!! Maar, zeikerd dat ik ben, heb toch een kleine opmerking. Koop een velgenborstel! Op een van de laatste foto`s zie je dat je velgen schoon zijn, maar tussen de spaken in zit veel remstof. Als dit ook schoon is, lijkt de velg echt als nieuw.

Wat betreft kleurverschil in de bumpers.... Hebben alle Focus modellen. Heb het zelf ook en ik irriteer me mateloos hieraan. Daarbij krijg je bij Ford ook nog een sinaasappellak kado. Ziet er echt niet uit.

Wat voor kleiset heb je gekocht?

Groeten,

Robert

Prima spul.. Heb ik nu ook. Je zult merken dat de spray redelijk snel op gaat. Koop dan gerust de Dodo Juice clay lube concentrate. Goedkoper en werkt heel goed. Bestel dan gelijk die velgenborstel... :-d

Succes!

Robert

Ome Robert zei:
Ziet er weer goed uit...!! Maar, zeikerd dat ik ben, heb toch een kleine opmerking. Koop een velgenborstel! Op een van de laatste foto`s zie je dat je velgen schoon zijn, maar tussen de spaken in zit veel remstof. Als dit ook schoon is, lijkt de velg echt als nieuw.

Wat betreft kleurverschil in de bumpers.... Hebben alle Focus modellen. Heb het zelf ook en ik irriteer me mateloos hieraan. Daarbij krijg je bij Ford ook nog een sinaasappellak kado. Ziet er echt niet uit.

Wat voor kleiset heb je gekocht?

Groeten,

Robert

Ik heb naar aanleiding van deze show off eens wat plaatjes bekeken. Ik ben zelf namelijk op zoek naar een focus II type 2 wagon (het getoonde model) maar inderdaad bijna allemaal hebben ze dat. Oei daar baal ik wel van.

Alleen een zwarte lijkt er goed van af te komen. maar de kleuren zilver grijs, wit, blauw en de grijstinten hebben er allemaal last van.

Ik zou me daar ook aan irriteren. Mmmm ik twijfelde al een beetje of een focus wel iets is maar dit helpt ook niet echt....

Mijn focus heeft ook die bumperkleur verschillen maar dat is dan ook het enige probleem aan mijn lak.:|
Dat appelsiengedoe is bij mij nergens te zien:no

ik weet (gehoord bij een spuitbedrijf) dat de plastieken delen van een auto steeds een tint lichter worden gespoten....door het bakken van de verf worden deze namelijk terug donkerder.

ff offtopic

corsawim zei:
ik weet (gehoord bij een spuitbedrijf) dat de plastieken delen van een auto steeds een tint lichter worden gespoten....door het bakken van de verf worden deze namelijk terug donkerder.

Vaak worden de bumpers door een andere firma in een andere vestiging (soms ook met ander lakmerk) gespoten, vandaar de verschillen, dit hebben bijna alle fabrikanten tegenwoordig.
Op mijn Touran was dit, de Scenic had dit ook erg, mijn nieuwe Golf heeft dit weer iets minder

D20VT zei:
ff offtopic

Vaak worden de bumpers door een andere firma in een andere vestiging (soms ook met ander lakmerk) gespoten, vandaar de verschillen, dit hebben bijna alle fabrikanten tegenwoordig.
Op mijn Touran was dit, de Scenic had dit ook erg, mijn nieuwe Golf heeft dit weer iets minder

zou kunnen....mij werd dat verteld door het spuitbedrijf dat de parkeerschade aan de bumper van onze leasewagen heeft hersteld...zij passen dat in elk geval toe ;-)

Even een update. Ik heb de Focus vorige week zondag weer gepoetst. Dit keer wat uitgebreider uitgeleefd op de lak:

Exterieur:
- Onderkant afspuiten
- Wassen
- Kleien
- Waxen
- Bandjes zwart maken

Interieur:
- Matjes uitkloppen
- Stofzuigen
- Plastic stofvrij maken

Hier komen de foto's (zijn niet zo heel denderend, komen van een Sony CyberShot DSC-W110 :no ):

Voor:

DSC03197.webp

DSC03198.webp

DSC03199.webp

DSC03200.webp

Tijdens:
Even een stukje klei.

DSC03201.webp

Na:

DSC03202.webp

DSC03205.webp

DSC03204.webp

DSC03203.webp

DSC03206.webp

Dit was het weer ;)

Mooi resultaat, zo zie je maar hoeveel rotzooi er met kleien er nog afkomt. Maar die klei had je wel wat eerder mogen kneden...:roll