• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ford Focus cabrio

frada

Detailing trainee
2 jul 2011
99
37
53
Hallo allemaal

Het is alweer een tijdje geleden dat ik deze Focus cabrio onder handen genomen heb maar na hier zoveel mooie verhalen gelezen te hebben denk ik dat deze er ook wel bij mag.
Ik ben nog maar een beginner en moet het dus doen met de middelen die ik ter beschikking heb en moet ook nog veel bij leren.

Daar gaan we dan:

Als eerste ben ik begonnen met het reinigen van het interieur. (zag er afschuwelijk vuil uit)
Dit heb ik met Meg’s APC en een Magic cleaning sponge ingewreven en vervolgens met een Meg’s microfiber afgeveegd.

Voor
200511018.webp

Na
200511030.webp

Vervolgens ben ik aan de lederen bekleding begonnen.
Dit heeft dezelfde behandeling als het interieur gekregen. Vervolgens heb ik het een voeding gegeven met een product wat ik lang geleden eens gekocht had. (Holts) Rare merknaam voor leder maar het had voor mijn mening wel een mooi resultaat. (en het is nu ook op dus …)
Toen ik er aan begonnen was dacht ik er nog net op tijd aan om hier een foto van te nemen om het verschil aan te tonen.

200511034.webp

En dit is het resultaat:
200511036.webp

De volgende stap was de motor ruimte.
Deze spuit ik eerst in met “tix” ! Dit laat ik even intrekken en spuit ik vervolgens voorzichtig af met de HD. (en neen , nog nooit geen problemen gehad met de elektronica.) Vervolgens wordt ook dit nog eens met Meg’s APC en een Magic cleaning sponge ingewreven en vervolgens met een Meg’s microfiber afgeveegd.
En dit was het resultaat:

270511003.webp

Dan heb ik de voorkant van de auto ingespoten met BB-anti insect . (Dit spul werkt echt super goed) Even laten intrekken en dan de auto afgespoten met de HD.
Dan de velgen met Meg’s Gold class schampoo en conditioner in combinatie met een velgenborstel schoon gemaakt.

Voor:
210511001.webp

Na:
270511005.webp

Dan de auto gewassen met Meg’s Gold class schampoo en conditioner in combinatie met een SW yellow-gray microfiber washmitt. Opnieuw afgespoten met HD en afgedroogd met SW miracle dryer. De natte kiertjes waar ik niet bij kan worden droog gespoten met lucht.
Dan was het tijd om te gaan clayen. Dit is gebeurd aan de hand van Meg’s claybar, Quick Detailer en een Supreme Shine Microfiberdoek.
Zag er nadien zeer mooi uit tot dat je in de zon ging kijken.

210511010.webp

210511012.webp

De dap tijd was dus aangebroken.
Eerst geprobeerd met een witte Hex pad samen met Meg’s Swirll X maar geen/onvoldoende resultaat. Vervolgens een oranje Hex pad met Meg’s Swirll X maar nog niet tevreden. Gelijk overgeschakeld naar Gele hex pad met Meg’s scratchX. En ja hoor, dit moest het worden. Vervolgens terug afgebouwd met oranje Hex pad met Meg’s Swirll X. Oppoetsen gebeurt met een Meg’s microfiber. De plaatsen waar de Dap niet bij kan gebeuren uiteraard met de hand (zweet zweet)
Hier enkele resultaten.

270511016.webp

210511019.webp

Na zo de hele auto afgewerkt te hebben, heb ik hem toch nog eerst even terug moeten afspoelen om al het polijst stof er van af te krijgen. Na het grondig drogen op naar de volgende stap.
Met Glossworkz Glaze van CG in combinatie met de zwarte Hex pad werd hij dan mooi in de Glaze gezet. Ook hier weer opgepoetst met een Meg’s microfiber.
Als kers op de taart nog even de NXT tech wax van Meg’s er over heen. Dit gebeurde met een rode Hex pad. Tegen dat ik met het laatste stukje klaar was kon het afnemen met de Meg’s microfiber beginnen.
Dan waren de ramen aan de beurt. Hiervoor gebruik ik eigenlijk gewoon maar een beetje lauw water met een scheutje ammoniak en een druppeltje dreft. Oppoetsen doe ik met een microfiber doekje en afdrogen gebeurt met een keukenhanddoek. Aan de binnenkant van de ramen veeg ik horizontaal en aan de buitenkant vertikaal. Als er dan nog strepen zichtbaar zijn weet ik ook meteen waar vegen. Nadien nog eens de stofzuiger zijn werk laten doen en dit bakkie mocht weer gezien worden.
Hier dan het eindresultaat met nog enkele voor en na foto’s.

210511002.webp

270511008.webp

210511004.webp

270511010.webp

270511009-1.webp

270511011-1.webp

270511007.webp

270511012-1.webp

Ik hoop dat jullie er van genoten hebben (doe ik ook steeds als ik die van jullie lees) en tips zijn natuurlijk altijd meer dan welkom.
Groetjes
Frank

Ziet er weer prachtig uit , en dat van die ramen vegen (Aan de binnenkant van de ramen veeg ik horizontaal en aan de buitenkant vertikaal) vind ik een goede tip . :-)^

Hallo Frank,

Deze ziet er weer super-in-orde uit,moest even mijn (zonne)-bril gaan halen ,want m'n ogen begonnen pijn te doen:lol
Echt topresultaat hoor!
Vooral mooi gemaakt met de foto's vlak na elkaar van "voor" en "na",het verschil is zacht uitgedrukt ENORM te noemen.

Groeten Danny

Dat trucje van de ramen kende ik al,de buitenzijde is altijd verticaal:als het regent zie je aan die kant ook vertikale strepen:-"
(als je raam toe is natuurlijk :-b )

@grandscenicman: ja ik stond er ook van te kijken toen ik de foto's zelf zag. Als je zo bezig bent valt dat eigenlijk niet zo fel op.

@Picasso: is altijd fijn als je iets kan bij leren hé.

puik werk frada!

Hoeveel uurtjes ben je zoet geweest?

Edit; persoonlijk zou ik vlugger de combinatie oranje pad met een andere compound kiezen.(bv ultimate compound van Meg's of de
inizio of mezzo) dan naar geel te grijpen...ik ben niet zo gek van scratchX voor het "echte" werk.

mijn mening!

maar nogmaals mooi gedaan...

heel mooi werk geleverd, ziet er weer picobello uit :)

Erg dankbaar kleur ook, enkel soms moeilijk te begrijpen hoe sommige mensen hun wagen zo vuil weten te krijgen (vooral interieur vb) :s

@lode : 23 uurtjes mogen genieten

Moest roeien met de riemen die ik had. Heb inmiddels samen met de PRO de PB serie in huis gehaald. Bij de volgende kan ik dus wat meer uitproberen.