21-08-2011:
Nadat ik mij als 1e detail had uitgeleefd op de VW Lupo van mijn vriendin werd het nu tijd om met de opgedane ervaring mijn eigen auto aan te pakken.
Ondertussen wetende hoeveel tijd in een goede detail gaat zitten ben ik vrijdag al begonnen met het interieur te stofzuigen en de velgen te doen.
Ik heb de wielen eraf gehaald om ze ook van achteren te kunnen reinigen en in de velgen sealant te zetten.
Tevens de banden in de SmartGel gezet.
Gebruikte producten:
Sonax Xtreme velgenreiniger
Diverse borstels
Chemical Guys WheelGuard
SmartWax SmartGel
Inwerken Sonax velgenreinger:
Schoon:
rechtsachter voor behandeling:
rechtsachter na behandeling:
De WheelGuard brengt zeer makkelijk aan en als het uitgewrefen is voelt de velg superglad aan.
SmartGel op de banden gesmeerd ... op de foto lijkt het redelijk glimmend maar in het echt was het wat matter.
Ik had het al minimaal aangebracht dus heb het niet met een doek verder afgenomen.
Zaterdag verder gegaan met de de klus.
Een goede vriend van mij zou ook komen detailen met zijn Volvo C70 ... bij hem zou het blijven bij wassen, kleien, glaze en sealant.
Omdat de dag uiteindelijk anders liep dan gepland hadden we toch minder tijd over om aan de auto's te besteden.
Zodoende besloten om met de DAP maar 1x over mijn auto te gaan met M205 op een witte pad.
De vieze auto:
Krasje linksachter op de hoek:
Beading op de reeds behandelde wielen tijdens het wassen/spoelen van de auto
Van de tussenliggende stappen is het er helaas niet van gekomen dit te fotograferen.
Afgespoten met de HD
Gefoamed met de Karcher foamer - shamppo = CG Maxi Suds 2
Afgespoten met de HD
Met de hand gewassen volgens 2 emmer systeem - shampoo Meguiars Gold Class
Afgespoeld
Deursponningen gedaan met Dasty 1:3
Auto gekleid - na reeds in mei een kleibeurt gehad te hebben kwam er nu amper/geen vuil af - Meguiars Clay bar + DJ Born Slippy
Gedroogd met de CG Miracle Dryer
DAP500, witte pad met M205
Glaze - CG Wet Mirror Finish
Sealant - M-Seal
Ondertussen was het al zo laat (we moeten nog gaan eten en naar een verjaardag) dat ik de wax (Collinite 915) heb overgeslagen en hopelijk dat ik die van de week alsnog kan aanbrengen.
Verder alle trims behandeld met SmartGel
Dit is het eindresultaat:
Hier zat het eerder getoonde krasje ... amper te zien en je moet echt zoeken:
Nadat ik mij als 1e detail had uitgeleefd op de VW Lupo van mijn vriendin werd het nu tijd om met de opgedane ervaring mijn eigen auto aan te pakken.
Ondertussen wetende hoeveel tijd in een goede detail gaat zitten ben ik vrijdag al begonnen met het interieur te stofzuigen en de velgen te doen.
Ik heb de wielen eraf gehaald om ze ook van achteren te kunnen reinigen en in de velgen sealant te zetten.
Tevens de banden in de SmartGel gezet.
Gebruikte producten:
Sonax Xtreme velgenreiniger
Diverse borstels
Chemical Guys WheelGuard
SmartWax SmartGel
Inwerken Sonax velgenreinger:
Schoon:
rechtsachter voor behandeling:
rechtsachter na behandeling:
De WheelGuard brengt zeer makkelijk aan en als het uitgewrefen is voelt de velg superglad aan.
SmartGel op de banden gesmeerd ... op de foto lijkt het redelijk glimmend maar in het echt was het wat matter.
Ik had het al minimaal aangebracht dus heb het niet met een doek verder afgenomen.
Zaterdag verder gegaan met de de klus.
Een goede vriend van mij zou ook komen detailen met zijn Volvo C70 ... bij hem zou het blijven bij wassen, kleien, glaze en sealant.
Omdat de dag uiteindelijk anders liep dan gepland hadden we toch minder tijd over om aan de auto's te besteden.
Zodoende besloten om met de DAP maar 1x over mijn auto te gaan met M205 op een witte pad.
De vieze auto:
Krasje linksachter op de hoek:
Beading op de reeds behandelde wielen tijdens het wassen/spoelen van de auto
Van de tussenliggende stappen is het er helaas niet van gekomen dit te fotograferen.
Afgespoten met de HD
Gefoamed met de Karcher foamer - shamppo = CG Maxi Suds 2
Afgespoten met de HD
Met de hand gewassen volgens 2 emmer systeem - shampoo Meguiars Gold Class
Afgespoeld
Deursponningen gedaan met Dasty 1:3
Auto gekleid - na reeds in mei een kleibeurt gehad te hebben kwam er nu amper/geen vuil af - Meguiars Clay bar + DJ Born Slippy
Gedroogd met de CG Miracle Dryer
DAP500, witte pad met M205
Glaze - CG Wet Mirror Finish
Sealant - M-Seal
Ondertussen was het al zo laat (we moeten nog gaan eten en naar een verjaardag) dat ik de wax (Collinite 915) heb overgeslagen en hopelijk dat ik die van de week alsnog kan aanbrengen.
Verder alle trims behandeld met SmartGel
Dit is het eindresultaat:
Hier zat het eerder getoonde krasje ... amper te zien en je moet echt zoeken: