Goedemiddag,
Dit weekend stond er een Ford Focus Wagon uit 2006 op het programma.
Ik ben al een tijdje op zoek naar een passende loods / garagebox waar ik mijn werkzaamheden in het weekend kan verrichten, alleen heb ik nog niks gepast gevonden.
Dus vandaar dat dit ook de laatste klus van het jaar is.
Maar goed, eigenaar kwam zaterdagmorgen 08.00 uur de auto brengen, bij aankomst zag de auto er niet echt schokkend uit:
Van binnen zag het er ook niet echt zorgwekkend uit, op een klein vlekje op de bestuurdersstoel na dan:
Zo, ik wilde beginnen met de auto te gaan wassen, toen begon het ineens te (mot)regenen (het weer heeft me dit weekend echt parten gespeeld :| )
Dus toen maar begonnen met de auto uit te zuigen, ramen van de binnenkant schoon te maken, sponningen schoongemaakt, rubbers gevoed en met de Meg's Interior Detail het dashboard behandeld. Met de extractor het vuil van de stoel gehaald en toen was de binnenkant ook netjes schoon.
Inmiddels was het opgehouden met regenen, dus als eerste begonnen met de wielkasten schoon te maken, was ook wel nodig:
Flink ingespoten met APC en met de lange Vikan borstel de wielkasten netjes behandeld.
Daarna begonnen met de banden netjes te ontvetten, zodat straks ook de glans langer blijft zitten:
Daarna de velgen gewassen, kleine teerpikkeltjes verwijderd met een oud stukje klei en ingespoten met Iron-x. Helaas waren deze velgen al flink aan het oxideren, dus veel viel er niet te halen.
Hier is de Iron-X aan het werk:
Daarna de auto netjes gewassen met de Gold Class Shampoo van Meguiars (blijf dat erg fijne shampoo vinden).
Toen de auto gekleid, leek of dat de auto een keer bij een schilder in de buurt heeft gestaan die ergens aan het witten was, hele auto zat onder met witte kleine verf pikkels:
En de bekende teerpuntjes:
Nadat alles van de lak was gehaald, de auto maar eens afgeplakt:
Toen ik de lak ging bekijken , bleek dat er eigenlijk best wel wat krassen in zaten, dus een testspot leerde me dat ik eigenlijk het beste de hele auto kon behandelen met Inizio met een cutting pad, toen verdwenen de krassen ook:
Toen ik daarmee klaar was, was het al bijna donker. Dus alles opgeruimd en gaan genieten van de avond.
Vanmorgen opgestaan, als 1e met de hond gewandeld, en toen merkte ik al dat de lucht heel vochtig was, het was constant droog / dan weer een drup / motregen, dus erg vervelend.
Dus toen ik weer wilde verder gaan met de auto, moest ik hem eerst even drogen, was wel een mooie beading achtergebleven, van de Inzio:
Daarna de auto bij de overburen onder de carport gezet en de hele auto behandeld met de Monello Finale op een groene polishing pad, toen een mooie Collonite handmatig aangebracht, de rubbers / ruiten / banden behandeld en hier dan het eindresultaat:
Volgende keer neem ik pas een klus aan als ik een overdekte ruimte heb, dat werkt zo veel fijner !
Gelukkig dat ik nu ook een paar maanden de tijd heb om wat moois te zoeken ! ^
Dit weekend stond er een Ford Focus Wagon uit 2006 op het programma.
Ik ben al een tijdje op zoek naar een passende loods / garagebox waar ik mijn werkzaamheden in het weekend kan verrichten, alleen heb ik nog niks gepast gevonden.
Dus vandaar dat dit ook de laatste klus van het jaar is.
Maar goed, eigenaar kwam zaterdagmorgen 08.00 uur de auto brengen, bij aankomst zag de auto er niet echt schokkend uit:
Van binnen zag het er ook niet echt zorgwekkend uit, op een klein vlekje op de bestuurdersstoel na dan:
Zo, ik wilde beginnen met de auto te gaan wassen, toen begon het ineens te (mot)regenen (het weer heeft me dit weekend echt parten gespeeld :| )
Dus toen maar begonnen met de auto uit te zuigen, ramen van de binnenkant schoon te maken, sponningen schoongemaakt, rubbers gevoed en met de Meg's Interior Detail het dashboard behandeld. Met de extractor het vuil van de stoel gehaald en toen was de binnenkant ook netjes schoon.
Inmiddels was het opgehouden met regenen, dus als eerste begonnen met de wielkasten schoon te maken, was ook wel nodig:
Flink ingespoten met APC en met de lange Vikan borstel de wielkasten netjes behandeld.
Daarna begonnen met de banden netjes te ontvetten, zodat straks ook de glans langer blijft zitten:
Daarna de velgen gewassen, kleine teerpikkeltjes verwijderd met een oud stukje klei en ingespoten met Iron-x. Helaas waren deze velgen al flink aan het oxideren, dus veel viel er niet te halen.
Hier is de Iron-X aan het werk:
Daarna de auto netjes gewassen met de Gold Class Shampoo van Meguiars (blijf dat erg fijne shampoo vinden).
Toen de auto gekleid, leek of dat de auto een keer bij een schilder in de buurt heeft gestaan die ergens aan het witten was, hele auto zat onder met witte kleine verf pikkels:
En de bekende teerpuntjes:
Nadat alles van de lak was gehaald, de auto maar eens afgeplakt:
Toen ik de lak ging bekijken , bleek dat er eigenlijk best wel wat krassen in zaten, dus een testspot leerde me dat ik eigenlijk het beste de hele auto kon behandelen met Inizio met een cutting pad, toen verdwenen de krassen ook:
Toen ik daarmee klaar was, was het al bijna donker. Dus alles opgeruimd en gaan genieten van de avond.
Vanmorgen opgestaan, als 1e met de hond gewandeld, en toen merkte ik al dat de lucht heel vochtig was, het was constant droog / dan weer een drup / motregen, dus erg vervelend.
Dus toen ik weer wilde verder gaan met de auto, moest ik hem eerst even drogen, was wel een mooie beading achtergebleven, van de Inzio:
Daarna de auto bij de overburen onder de carport gezet en de hele auto behandeld met de Monello Finale op een groene polishing pad, toen een mooie Collonite handmatig aangebracht, de rubbers / ruiten / banden behandeld en hier dan het eindresultaat:
Volgende keer neem ik pas een klus aan als ik een overdekte ruimte heb, dat werkt zo veel fijner !
Gelukkig dat ik nu ook een paar maanden de tijd heb om wat moois te zoeken ! ^