• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ford Focus Wagon

Sharif78

Detailing addict
24 apr 2013
40
52
46
Goedemiddag,

Dit weekend stond er een Ford Focus Wagon uit 2006 op het programma.
Ik ben al een tijdje op zoek naar een passende loods / garagebox waar ik mijn werkzaamheden in het weekend kan verrichten, alleen heb ik nog niks gepast gevonden.
Dus vandaar dat dit ook de laatste klus van het jaar is.

Maar goed, eigenaar kwam zaterdagmorgen 08.00 uur de auto brengen, bij aankomst zag de auto er niet echt schokkend uit:

adf1f9d4-9c35-478d-ba6e-b4666d45d007_zps21bbad54.webp

17180a95-b91b-4268-918d-63caa6220c06_zps301e4c8e.webp

IMG_0219_zps5f5ed935.webp

IMG_0252_zps4690bf9f.webp

Van binnen zag het er ook niet echt zorgwekkend uit, op een klein vlekje op de bestuurdersstoel na dan:

IMG_0251_zps75263f75.webp

IMG_0222_zps0edc5f9e.webp

IMG_0221_zps94950239.webp

Zo, ik wilde beginnen met de auto te gaan wassen, toen begon het ineens te (mot)regenen (het weer heeft me dit weekend echt parten gespeeld :| )
Dus toen maar begonnen met de auto uit te zuigen, ramen van de binnenkant schoon te maken, sponningen schoongemaakt, rubbers gevoed en met de Meg's Interior Detail het dashboard behandeld. Met de extractor het vuil van de stoel gehaald en toen was de binnenkant ook netjes schoon.

Inmiddels was het opgehouden met regenen, dus als eerste begonnen met de wielkasten schoon te maken, was ook wel nodig:

IMG_0227_zpsab6af91c.webp

Flink ingespoten met APC en met de lange Vikan borstel de wielkasten netjes behandeld.

IMG_0228_zps0c22eefd.webp

Daarna begonnen met de banden netjes te ontvetten, zodat straks ook de glans langer blijft zitten:

IMG_0230_zps98ee5b40.webp

Daarna de velgen gewassen, kleine teerpikkeltjes verwijderd met een oud stukje klei en ingespoten met Iron-x. Helaas waren deze velgen al flink aan het oxideren, dus veel viel er niet te halen.

Hier is de Iron-X aan het werk:

IMG_0261_zpsbaa3eacc.webp

Daarna de auto netjes gewassen met de Gold Class Shampoo van Meguiars (blijf dat erg fijne shampoo vinden).

IMG_0233_zpseec84cf9.webp

Toen de auto gekleid, leek of dat de auto een keer bij een schilder in de buurt heeft gestaan die ergens aan het witten was, hele auto zat onder met witte kleine verf pikkels:

IMG_0235_zps126b467a.webp

En de bekende teerpuntjes:

IMG_0237_zps82664ba1.webp

Nadat alles van de lak was gehaald, de auto maar eens afgeplakt:

IMG_0239_zps97d67db8.webp

Toen ik de lak ging bekijken , bleek dat er eigenlijk best wel wat krassen in zaten, dus een testspot leerde me dat ik eigenlijk het beste de hele auto kon behandelen met Inizio met een cutting pad, toen verdwenen de krassen ook:

IMG_0241_zps1fabfbb9.webp

IMG_0243_zps78e2d1fe.webp

IMG_0240_zps48a6123d.webp

IMG_0242_zps883e2d68.webp

Toen ik daarmee klaar was, was het al bijna donker. Dus alles opgeruimd en gaan genieten van de avond.

Vanmorgen opgestaan, als 1e met de hond gewandeld, en toen merkte ik al dat de lucht heel vochtig was, het was constant droog / dan weer een drup / motregen, dus erg vervelend.

Dus toen ik weer wilde verder gaan met de auto, moest ik hem eerst even drogen, was wel een mooie beading achtergebleven, van de Inzio:

IMG_0259_zps99d84550.webp

Daarna de auto bij de overburen onder de carport gezet en de hele auto behandeld met de Monello Finale op een groene polishing pad, toen een mooie Collonite handmatig aangebracht, de rubbers / ruiten / banden behandeld en hier dan het eindresultaat:

IMG_0269_zps465ffa05.webp

IMG_0267_zps4973fc35.webp

IMG_0266_zps7d34c371.webp

IMG_0265_zpse5592137.webp

IMG_0264_zps607ce8fa.webp

IMG_0263_zpsfac18bba.webp

Volgende keer neem ik pas een klus aan als ik een overdekte ruimte heb, dat werkt zo veel fijner !
Gelukkig dat ik nu ook een paar maanden de tijd heb om wat moois te zoeken ! :-)^

Mooi resultaat!

En respect dat je met deze weersverwachtingen begint, ik stel zelfs m'n eigen auto uit als er wisselvallig weer wordt opgegeven. Hoop volgend jaar m'n eigen carport te zetten...

Mooi resultaat en het lijkt me inderdaad verre van prettig om met dit weer buiten te werken. Ben als een kind zo blij met mijn loodsje dus ben vandaag weer binnen bezig geweest.

Heb je er bewust voor gekzen om de stap met Mezzo over te slaan?

Ja Pascal, heb ik bewust voor gekozen.
Klant kwam hem gisterenmorgen om 9 uur brengen, en wilde hem vanmiddag weer om 14.00 uur terug hebben.
Dus daarbij meegeteld dat het om 16.30 uur al donker is en vanmorgen het van tijd tot tijd aan het motregenen was, had ik (helaas) daar geen tijd voor.

Maar aangezien je de Inizio altijd moet nabehandelen, heb ik dus gekozen voor de Finale en daarna voor de Collonite.
De Mezzo hoef je in principe ook niet meer na te behandelen met de Finale...

Gr. Sharif

Die Focus ziet er weer mooi uit! Knap werk. Hopelijk vind je snel een overdekte ruimte om te detailen. Heel frustrerend om buiten bezig te zijn en steeds naar de lucht te moeten kijken. Auto net droog of in de wax gezet en dan net even weer dat ene buitje... grrr.

Heel herkenbaar met het buiten werken. Afgelopen week begonnen aan een Yaris, maar te nat buiten.. Nu voor komende vrijdag afgesproken. Nou ja. Deze Focus ziet er weer goed uit!

Ziet er weer perfect uit.
Een zeer mooie kleur die goed tot zijn recht komt bij een schoonheidskuur :ja

Erg mooi resultaat ! :-)^
Heb een collega met zulke auto en die vind een auto zonder" barren" niet af........er ontbreekt iets aan zegt ie dan .

Eerlijk gezegd vind ik dat van mijn huidige auto ook........mijn vorige had geen barren/dakstaven en in het begin wou ik er zelfs geen op de nieuwe ( ze stonden er standaard op ) maar moet toegeven dat ik de auto's zonder staven nu ook niet "af" vind :lol

Respect voor het buitenwerk ! :ja