• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ford Ka 2011

addy

Detailing addict
12 mrt 2011
920
68
49
Afgelopen weekend begonnen met de Ka. Ka is bijna 2 maanden oud in de kleur crystal white.

Eerst gewassen met de 2 emmer methode, washmit van Meguiar (heerlijk ding, nog 3 van besteld) en PB SS&S.
Behandeld met iron x, viel mee wat er vanaf kwam. Maar toch wel het e.e.a. Vond de stank wel meevallen maar heb er dan ook niet met mijn neus boven gehangen. Daarna goed afgespoten.
Kleien met PB klei en Spray & Wipe 1:1 (kwam bijna niets af, had de Ka een paar weken terug al gekleid)
Weer goed gewassen.
PB proffesional polish met witte Monello handpad
Ipa whipe down
PB White Diamond met rode Monello handpad
PB EX-P met rode/zwarte Monello handpad
Pb Natty's met rode/zwarte Monello handpad.

Doeken van PB, wat een heerlijke doeken zeg. Ook de Monello handpads vond ik lekker werken, ik heb dan wel geen vergelijkings materiaal.

Zaterdag het dak, de voorkant en de achterkant gedaan. Zondag de rest inclusief de wielkasten die ik ingespoten heb met cockpitspray die nik nog had staan.
Afgedroogd met de Delirium, had ik al gezegd dat ik dit een erg fijne droogdoek vind.
De trims gedaan met Meguiar Ultimate Dash and Trim Restorer.
Het glas met PB Spry and Wipe.
De velgen in de Wheelwax gezet en de banden behandeld met Meguiar Endurance Tiregel.

Dit is mijn eerste post in deze rubriek dus ik hoop dat het een beetje Show-of waardig is.

P1020282-1.webp

P1020284-1.webp

P1020283-1.webp

P1020280-1.webp

P1020287.webp

P1020288.webp

P1020289.webp

P1020290.webp

P1020291.webp

P1020281.webp

Bedankt voor het kijken en tips/commentaar zijn meer dan welkom

Netjes!
Tipje: waarschijnlijk "pakt" de dressing voor je trims en banden beter als je ze eerst reinigt met APC :-)^

Netjes :)

NU weet ik weer waarom ik ben overgestapt naar de Wolfgang Tire Gel :o

Vind de Endurance gel van Meguiars veel te veel blinken, en ook mijn hele zijkant hing steeds vol met die gel..

Met de Wolfgang of PERL geen last meer van :love

Dank jullie voor de reacties.
Ik heb de banden eerst gereinigd met apc+
De foto is gemaakt kort nadat de gel erop is gegaan, glimt nu wat minder.
Misschien eens de Perl proberen. Ben nog zoekende hé. :lol

Ziet er strak uit! Kek wagentje trouwens!

En glimmende banden: :no ik vind het persoonlijk niks. Vond de Perl wel een mooie mat look geven.

Dank je Gideon,

Is inderdaad voor zijn klasse een lekker wagentje, rijdt goed en voelt stevig aan.

Deze bedoel je dan toch, https://www.Carclean.com/product/CarPro/PERL_Coat_500ml_PERL500ml_101973
Prijs valt ook wel mee om te proberen.

Dan zal ik die ook maar op het verlanglijstje zetten.
Moet dat onverdund aangebracht worden.

Dank je RST-Smurf,
We hebben ook nog een proefrit gemaakt in de C1, alleen vond mijn vrouw dit net wat minder stevig aanvoelen/rijden. (Sorry) :lol
Ikzelf vindt de voorkant van de C1 wel mooi alleen de achterkant niet zo. En je merkt het wel dat je in een drie-pitter zit. Aan de andere kant is die wel belastingvrij.

Maar we zijn er blij mee en ik heb weer een nieuwe hobby erbij, op de eerste foto staat onze blauwe Scenic die aan de beurt komt als ik een Dap in bezit hebt. Daar is handmatig niet veel eer meer aan te halen met al die swirls.

Zie trouwens net dat de banden toch nog wel meer glanzen dan dat ik mooi vindt. Toch maar Perl bestellen als die op vorraad is. :lol

addy zei:
We hebben ook nog een proefrit gemaakt in de C1, alleen vond mijn vrouw dit net wat minder stevig aanvoelen/rijden. (Sorry) :lol
Ikzelf vindt de voorkant van de C1 wel mooi alleen de achterkant niet zo. .

Ach heb er ook niks mee hoor:lol .

Geef mij dan maar een Ford Granada ofzow , dan heb je tenminste iets onder je kont;) :lol