• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ford Ka Rood

Fred Focus

Detailing addict
24 dec 2011
18
50
Maaike schreef vorige week in dit verslag https://forum.Carclean.com/threads/ford-ka-grandprix-rood.9799/ over een Ka GrandPrix rood. Na het zien van de foto's vroeg mijn vrouw wanneer haar Ka er ook zo uit ging zien $$)

Gisteren meteen maar aan de gang gegaan. De auto was niet zo heel erg vuil, ik was hem regelmatig, daar dus geen foto van.

De stappen:
In de wasbox met HD schuim / schoon water afgespoten
Ingespoten met Iron-X, kwam niet veel vanaf
Nogmaals met HD schuim / schoon water afgespoten
Thuis gewassen met een Meguiars washmitt en California Gold Car Wash en gedroogd met een Delirium Orange Drying Towel
Vervolgens gekleid met Meguiars klei en Last Touch.
De hele auto is daarna gepolijst met Monello Finale op een lichtgroene pad (DAP 900)
Dan een laagje Meguiars M-2116 sealant
Afgesloten met een laagje Natty's Paste Wax Blue. Meestal gebruik ik Collinite 476S maar ik wilde de net binnen gekregen Natty's eens een keer proberen, goed bevallen.
Alle kunststof delen gereinigd met APX+ (1 op 10) en met Black WoW behandeld.
Tenslotte de velgen schoongemaakt (had geen tijd meer om binnenzijde ook goed te doen, alleen voorzijde gedaan) en in Smartwax rimwax gezet.
Ik heb nog geen tyre dressing, moet ik binnenkort eens bestellen.

Het resultaat:
GroteFoto-J7IZCBDB.webp

GroteFoto-N3FESLSK.webp

GroteFoto-8XYVGYWM.webp

GroteFoto-3DFYQUZO.webp

GroteFoto-SE4SHYYA.webp

tot zover m'n eerste show off ;-)

Mooie show-off. Ziet er strak uit deze Ka! :cool Voor de banden zou ik je Bold 'n Bright gel van Poorboys World willen aanraden. Fijne gel, geeft een mooie zijdeglans en is gemakkelijk te verwerken.

Ja kijk dat is een auto die je moet doen natuurlijk (anders geen eten meer van de vrouw =) )
Is weer mooi geworden

( ze zeggen GrandPrix rood ik vind het nog steeds oranje =)

Hopla...nog een KA...
Leuk, leuk, leuk...maarre, crystal white is nog steeds DE kleur hoor mannen voor de KA GrandPrix ;-p
Alle gekheid op een stokkie, ziet er netjes uit. Netje velgjes ook, frozen white is die kleur als ik me niet vergis toch?
Ik vraag me overigens af, is dit een originele KA GrandPrix?
Dan bedoel ik, met dit interieur:

DSC01772.webp

Reden voor mijn vraag schuilt in het feit dat er erg veel KA's rondrijden en ook enkelen in de Titanium uitvoering die voorzien zijn van het GrandPrix stickerpakket.
Een standaard afgeleverde KA GrandPrix, waarvan er in gelimiteerde oplage maar 120 van zijn afgeleverd in Nederland, is voorzien van een spoiler en dit betreffende interieur.
Wat je dus wel vaak ziet is dat de Titanium wordt voorzien van het GrandPrix stickerpakket, net als o.a. deze (ook zonder spoiler):

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Nogmaals, goed werk en ik neem aan ook een tevreden vrouw die met veel plezier in haar Kaatje rond rijdt!

Ik wist niet dat de GrandPrix versie een aparte bekleding had :| De Ka van mijn vrouw heeft andere bekleding dan wat op jouw foto staat, geen echte GrandPrix dus, een gewone Titanium. Ik zal de titel aanpassen $$)

En ja, m'n vrouw is weer tevreden, rijdt happy in haar Ka-tje rond.

Wow zeg, de vrouw weer blij gemaakt met een mooie detail.
Ik heb zelf een gewone titanium x versie.
Crystal white is de unikleur van de Ka, is een Fiat kleur.
Frozen white is de Ford kleur.
De velgen zijn ook vaak parelmoer uitgevoerd en dat is de kleur Piste.

Je hoeft de titel niet te wijzigen hoor ;)
Daarvoor zei ik het niet...hij ziet er strak uit!

@Addy: heb jij een Titanium X? Dacht dat die hier ook niet werden geleverd, enkel Titanium...
Is zo krom als de neten allemaal hoor, want die GP uitvoeringen zijn een aangekleedde Titanium X uitvoering. Snappen jullie het nog?
Btw, Crystal White een uni kleur? Hoe bedoel je dat? Mag ook in pm hoor, voordat we hier het hele topic vervuilen met algemene Ford discussies