Maaike schreef vorige week in dit verslag https://forum.Carclean.com/threads/ford-ka-grandprix-rood.9799/ over een Ka GrandPrix rood. Na het zien van de foto's vroeg mijn vrouw wanneer haar Ka er ook zo uit ging zien $$)
Gisteren meteen maar aan de gang gegaan. De auto was niet zo heel erg vuil, ik was hem regelmatig, daar dus geen foto van.
De stappen:
In de wasbox met HD schuim / schoon water afgespoten
Ingespoten met Iron-X, kwam niet veel vanaf
Nogmaals met HD schuim / schoon water afgespoten
Thuis gewassen met een Meguiars washmitt en California Gold Car Wash en gedroogd met een Delirium Orange Drying Towel
Vervolgens gekleid met Meguiars klei en Last Touch.
De hele auto is daarna gepolijst met Monello Finale op een lichtgroene pad (DAP 900)
Dan een laagje Meguiars M-2116 sealant
Afgesloten met een laagje Natty's Paste Wax Blue. Meestal gebruik ik Collinite 476S maar ik wilde de net binnen gekregen Natty's eens een keer proberen, goed bevallen.
Alle kunststof delen gereinigd met APX+ (1 op 10) en met Black WoW behandeld.
Tenslotte de velgen schoongemaakt (had geen tijd meer om binnenzijde ook goed te doen, alleen voorzijde gedaan) en in Smartwax rimwax gezet.
Ik heb nog geen tyre dressing, moet ik binnenkort eens bestellen.
Het resultaat:
tot zover m'n eerste show off
Gisteren meteen maar aan de gang gegaan. De auto was niet zo heel erg vuil, ik was hem regelmatig, daar dus geen foto van.
De stappen:
In de wasbox met HD schuim / schoon water afgespoten
Ingespoten met Iron-X, kwam niet veel vanaf
Nogmaals met HD schuim / schoon water afgespoten
Thuis gewassen met een Meguiars washmitt en California Gold Car Wash en gedroogd met een Delirium Orange Drying Towel
Vervolgens gekleid met Meguiars klei en Last Touch.
De hele auto is daarna gepolijst met Monello Finale op een lichtgroene pad (DAP 900)
Dan een laagje Meguiars M-2116 sealant
Afgesloten met een laagje Natty's Paste Wax Blue. Meestal gebruik ik Collinite 476S maar ik wilde de net binnen gekregen Natty's eens een keer proberen, goed bevallen.
Alle kunststof delen gereinigd met APX+ (1 op 10) en met Black WoW behandeld.
Tenslotte de velgen schoongemaakt (had geen tijd meer om binnenzijde ook goed te doen, alleen voorzijde gedaan) en in Smartwax rimwax gezet.
Ik heb nog geen tyre dressing, moet ik binnenkort eens bestellen.
Het resultaat:
tot zover m'n eerste show off