• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ford Mondeo 2004

Patrick R.

Detailing addict
5 jun 2008
130
62
Zo, eindelijk eens tijd genoeg om de auto een een goede beurt te geven! Heerlijk poets weertje en temperatuur! :)^

Natuurlijk geen "voor" foto's, maar hij was ook niet echt vies. Tussendoor ben ik vergeten ook foto's te maken, sorry... :schaam

Ook heb ik braaf alle wasbeurten gedaan met de 2 emmer methode, dus met swirls en krasjes viel het erg mee! Ik heb daarom ook alles met het handje gedaan, lekker de spieren kweken... :cool:

Werkwijze:
Wassen met mijn nieuwe Poorboys shampoo (ken al die namen niet direct uit het hoofd... :confused: )
Paar spots met Scratch-X, niets noemswaardig.
Koplampen met PlastiX gedaan, paar kleine krasjes weggewerkt, maar verder nog mooi helder.
lekker kleien, ik geloof van Wolfgang, met de nieuwe PB slick en nog iets...
stap 1 van Meguiar's
stap 2 van Porzelack (gelijkwardig aan Meguiar's)
Op het dak O-Wax van Porzelack (harde wax, vol met Carnauba)
Op de rest Smartwax (ik wil het verschil testen tussen de 2 waxsoorten)
De trims met Dasty en een harde nagelborstel. Oude witte krijtsporen weg gekregen! Verder niets erop!
De ramen met Rain-X
Alle randen van de portieren e.d. met Ultimate QD
Bandjes met Endurance gel van Meguiar's
Na gepoetst met Ultimate QD van Meguiar's
Daarna een fijn potje bier! x-]

De velgen had ik vorige week al met Rimwax gedaan. En gisteren het interieur, het leer van de stoelen met mijn nieuwe PB Leather nog iets, en gezogen. De ramen van binnen met Alclanet. (professionele ramen reiniger) Aan het kunststof binnenin heb ik niets gedaan, deze is wat ruw van oppervlak, en blijft met alleen een aai met een microvezeldoek eigenlijk heel mooi.

En dan nu het resultaat! Hij kan er weer een poosje tegenaan! :cool:
 
Patrick,

Mooi resultaat hoor, superglans! Leuk om te lezen dat je nu ook diverse produkten door elkaar gebruikt!

Ik heb laatst op dezelfde wijze mijn Trims schoongekregen. Maar ik heb ze wel nabewerkt, omdat je volgens mij nu de kans loopt dat ze uitdrogen.

Gr.
René
 
Ik heb het idee dat de trims vrij hard zijn, en daardoor niet zullen verkleuren. Vandaar dat ik ze even onbehandeld laat. Mocht het wel gebeuren, dan heb ik diverse middeltjes om te zien wat dan het beste resultaat zal geven.

Wat er in de garage staat is wel te raden toch? Kijk maar eens goed, er zijn tips te vinden... Het is geen MG! (helaas, want die zijn ook wel leuk! :cool: )