• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ford Mondeo

emiel10

Detailing guru
21 sep 2010
1.487
170
Gisteren en vandaag stond er een Ford Mondeo op de planning. Deze keer maar weer eens de moeite genomen wat foto's te maken en een show off neer te zetten, normaal kom ik daar niet aantoe maar had nu 2 dagen dus dan heb je wat maar tijd. Een behoorlijke lap staal met hier en daar toch wel gebruikerssporen. De auto zat heel erg onder de teerspetters en vliegroest, vooral natuurlijk de onderkanten van de deuren en de achterkant. Eerst maar eens een rondje gelopen en gekeken hoe en wat, de voorkant met bug squad ingespoten en de dorpels etc met tarx en daarna ironx:

IMG_4016.webp

IMG_4017.webp

IMG_4019.webp

Hierna de auto gewassen met een scheut APC.

Daarna begonnen met kleien. Omdat er veel vervuiling opzat gekozen voor de monello klei, omdat de mothers klei die ik heb wat zacht is. De monello veroorzaakt wat meer marring maar dat wordt later toch gepolijst dus geen probleem, kwam erg veel vuil vanaf:

IMG_4022.webp

IMG_4023.webp

De wielen en wielkasten ook met een sopje APC 1:3 schoongemaakt:

IMG_4025.webp

IMG_4024.webp

Daarna begonnen met polijsten. Eerst mezzo op de oranje pad plaatselijk en de rest mezzo op wit. Afgebouwd naar finale op groen. Lak viel erg goed te corrigeren, wat random schades voor en na:
IMG_4026.webp

IMG_4027.webp

deurgreep:
IMG_4029.webp

IMG_4030.webp

Daarna de auto in de mothers sealant gezet en vervolgens afgemaakt met de mothers wax:

IMG_4033.webp

Banden nog in de perl gezet, naadjes langsgelopen en de wielkasten in de cockpitspray gezet:

IMG_4052.webp

en dan heeft zilver toch in een keer reflectie:
IMG_4051.webp

IMG_4053.webp

IMG_4049.webp

IMG_4048.webp

Is idd erg mooi opgeknapt ! 8-)

Die klei zou ik nu niet meer gebruiken voor in het oog springende delen....maar enkel nog voor achter de wielen en onderaan een wagen (dorpels)

Dank allemaal, was ook een dankbare klus weer. @ GSM de klei is al weg inmiddels, daar kan ik niks meer mee..

Mooie glans, helemaal voor een zilver-metallic!!