• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Foto's resultaat velgherstelbedrijf en advies gevraagd

DolomiteGreyTT

Detailing addict
21 okt 2009
435
65
Ik ben ook even bij velgenexpert langs geweest n.a.v. aantal positieve ervaringen hier. Ik heb uitdrukkelijk gevraagd om superbalanceren, als ook zeer duidelijk aangegeven dat ik geen afdrukken van het bandenapparaat in de velgen wil hebben.

Nu heb ik vorige week de velgen opgehaald en deze afgelopen weekend gewassen en in de wax gezet:
rsz1alle4_zps2wfd46df.jpg


Afdrukken bandenapparaat en grote ritsen plaklood:
rsz2schaderits_zpsgfx3osc6.jpg


Vuildeeltje meegespoten (zeer storend):
rsz3vuildeeltje_zpsor2eiqyl.jpg


Schade aan de spaak (ook storend in zicht):
rsz4schadespaak_zpssqg0hxbh.jpg


Soort gerafelde schade:
rsz5schadedeeltjes_zpstlq07ecj.jpg


Tot slot nog een putje:
rsz6putje_zpsmwjt2udy.jpg


Ik heb 420 euro betaald waarvan 40 euro voor lak op maat en 60 euro voor superbalanceren. Het gaat om originele Audi velgen. Velgen hadden op wat plekjes na geen stoeprandschade.

Is er te zien of de velgen zijn gesuperbalanceerd?

Kan dit bedrijf eigenlijk wel banden schadevrij om de velg leggen?

Wat zou jij doen?
 
Zoveel lood hoeft echt niet tenzij je banden niet rond zijn (ja dat kan)
Ik zou dus teruggaan, sowieso zijn de schade's niet goed te praten, ze moeten nieuw zijn en niet nieuw beschadigd.
 
Echt goed balanceren doe je met de velgen OP de auto
En dan ook gelijk de remschijf richten ten opzichte van de naaf

Als je de velg zelf kaal hebt, kan je ook balanceren en oplassen
Dan is het lood alleen voor de onbalans van de band
Lijkt mij dat je de band zelf hebt aangeleverd ??

Over de prijs mag je niet klagen, alleszins redelijk naar mijn idee
De schade daarentegen, die zou niet moeten hoeven.
 
Zoveel lood hoeft echt niet tenzij je banden niet rond zijn (ja dat kan)
Ik zou dus teruggaan, sowieso zijn de schade's niet goed te praten, ze moeten nieuw zijn en niet nieuw beschadigd.
Als ze niet recht zijn dan slaat de machine wel enorm uit dan verteld ie dat de hele velg beplakt worden.
 
Serieus? Je maakt je druk om wat kleine plekjes? Gewoon hard rijden, zie je er niets van.

Edit:
Net even je 12 pagina's tellende topic doorgespit. Je hebt ruim 5 sets velgen versleten en dan dit?

:joy:
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Bij de enne combinatie velgen/banden is er zeer weinig lood nodig, bij de andere weer heel veel. Moeilijk te zeggen hoe jou set is vanuit een foto. Ik heb ze zelf niet op een balanceer machine gezien. Wellicht zit er
wat meer onbalans in de velgen zelf, of in de banden of de combinatie...

Ik zelf ga tot max 60gr per kant, anders nog draai ik de band op de velg mits de velg/band recht zijn.

Ik snap alleen niet dat ze de aluminium velgen zo oppakken. Alu velgen span ik altijd van buiten naar binnen op ipv binnen naar buiten met staal. Maar wellicht zijn die putjes er al ingekomen voordat het spulletje gespoten werd, en hebben ze dit domweg niet weggeschuurd en overheen gespoten.

Zijn het gebruikte banden? Zo ja, dan kan door slijtage ook meer lood nodig zijn (schuin afslijten, cuppen e.d.)

En super balanceren ? What the f is dat joh? Aan de auto balanceren ken ik wil, is ook niet alles, daarbij kan het bij veel 4x4 auto's niet eens.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: m@rio
Die schade hoeft simpelweg niet.
Je kunt de velgen van buiten naar binnen opspannen (geeft als je pech hebt ook nog schade door middel van schurende werking van de klauwen. word bij 99 van de 100 gevallen gebruikt). En er zijn apparaten waarbij je de velg opspant door middel van een staaf door het midden gat (dit is de methode welke jij nodig hebt). (CORGHI banden(de-)montagemachine, type COARTIGLIO MASTER 26 )
Enige probleem kan zijn dat desbetreffende firma zulke apparaten niet ter beschikking heeft, dan zul je naar een bandenfirma moeten zoeken die wel zulke apparatuur heeft.
Bij jou zijn je velgen van binnen naar buiten opgespannen. aan de buitenkant van de klauwen van het apparaat zitten van die tandjes zodat de velg niet kan gaan ronddraaien op het apparaat. (dus voor extra grip).

Wat betreft het lood...
De band kan een kwart of halve slag op de velg gedraaid worden. dit zou het aantal grammen kunnen verminderen. verder kun je er niet zoveel aan doen.
Wat versta jij eigenlijk onder superbalanceren.. heb in bandenzaak gewerkt maar nog nooit van gehoord..

Waar je trouwens ook nog rekening mee moet houden is dat je de velgen genoeg tijd gunt om te drogen. Als je dit niet doet kan dit ook nare gevolgen hebben.

Mvg.
 
  • Leuk
Reactions: tembaco
Vraag 1 is dit die is gelokaliseerd in A'dam? Alleen ja of nee is voldoende. Had er namelijk ook goede verhalen en foto's van gezien en een set gepland staan om te laten spuiten.

+1 voor @Remy. De banden op de velg bv een halve slag draaien scheelt soms de helft of meer. Dus met wat (moeite) kan zoiets worden opgelost.

Tsja schade op de velgen van het demonteren en na het spuit werk vind ik ook pruts werk hoor. Dat is het zelfde als een auto polijsten en wel glans krijgen maar nog steeds swirls hebben bv. Ik zou hier persoonlijk niet mee akkoord gaan maar ik had ze bij het ophalen al nagekeken ter plekke en niet achteraf thuis. Waarschijnlijk ben je nu laat met terug gaan.

Het superbalanceren ja nu komt het, (spreek uit ervaring) is zeker te zien. Want...ze kunnen namelijk een rapport printen van de waardes/onbalans. In de volksmond noemen ze het superbalanceren. Het is echter een 3D machine. Wij hebben exact zo'n apparaat en die rol erachter drukt met een aantal NM op de band om het wegdek/gewicht auto etc na te bootsen en op die manier zoveel mogelijk onbalans eruit te halen. Hij meet ook met een extra instelling het trekken van de band, op deze manier kan je zelfs de positie van de band wisselen.
 
Laatst bewerkt:
Mag ik vragen wat jullie bedoelen met "van buiten naar binnen" opspannen? Waar pak je dan de velg op?

Toevallig gisteren nog 4 nieuwe banden om mijn velgen heen gedraaid (ook recent laten restylen), maar ik weet niet beter dan van binnen naar buiten. Oftewel, velg neerleggen en dan de klauwen naar buiten bedienen zodat deze aan de binnenkant van de velg pakken. Dan krijg je inderdaad de welbekende putjes aan de binnenzijde van het velgbed zoals de topic starter post.

Ik kan me namelijk niet voorstellen dat jullie bedoelen dat je de velg op de velgrand pakt (dat is van buiten naar binnen zou ik zeggen)? Ik heb namelijk liever een kleine beschadiging aan de binnenkant van de velg, dan dat ik het risico neem dat de schade zich precies op de velgrand bevind?

Benieuwd naar jullie reacties!

Gerben
 
Laatst bewerkt:
@Gerben Visser Van buiten naar binnen is inderdaad de klauwen naar binnen laten komen en deze klemmen zo de velg rand vast.
Echter heb je hier ook plastic kapjes voor om de kans op beschadigen te minimaliseren/voorkomen.

Dit is zoals ik altijd gewerkt hebt (8 jaar) van buiten naar binnen klemmend.
Van binnen naar buiten geeft altijd putjes. dit vind ik erger als een krasje mocht deze er al opkomen door van buiten naar binnen.

nog een voorkomende fout die wel eens gemaakt wordt is de volgende:
Als je de band van de velg los duwt dan heb je mensen die eerst de voorkant los duwden en vervolgens de achterkant. dit wil zeggen dat ze bij het losduwen van de achterkant de voorkant van de velg tegen het apparaat laten rusten.
als je de kans al wilt minimaliseren moet dit achtersom. als je een band hebt waar de velg in valt dan druk je nog een beetje tegen de band. doe je dit andersom dan ben je vol tegen je alu velg aant drukken.. zijn allemaal van die dingen waar sommige mensen niet op letten.

Het ligt er ook maar net aan hoe zuinig de monteur met mijn eigen spullen om gaat. zo gaat hij ook met die van jou om.
Ik behandelde iedere velg alsof het mijn eigen velgen waren. Nooit een klacht gehad.

Laten we het niet moeilijker maken als dat het al is. geeft het gewoon altijd duidelijk aan dat je zuinig bent op je spullen.
 
Ik heb laatst mijn velgen opnieuw laten balanceren na uitlijning bij de Skoda dealer en deze vakkundige man vond het lood wat erop zat ook absurd veel (vanaf aflevering meer dan een jaar geleden) en heeft alles eraf gehaald en is van +/- 90gr per velg naar 3x 20 gram en 1x 25 gram gegaan! Duurde wel in totaal een ruim uur en veel moeite en werk maar het kan dus wel!!!

Natuurlijk weet ik niks van de rechte staat van jou velg maar ik vind dit niet acceptabel voor net opnieuw gefixte velgen.
 
Het beste is om bij het balanceren ook de hoogteslag van je band te laten meten. Dit kan op bandenapparaten waarbij de band/het wiel wordt gedraaid door middel van een grote rol, welke tegen de band draait. Zo kan je de band op de velg verplaatsen waardoor je hoogteslag verminderd en er dus minder lood nodig is.
 
Maar houd er rekening mee.. dat als je pas de banden hebt om laten leggen je niet als een malloot weg scheurt bij de garage... het kan zijn dat de velg door het vet tussen de band en velg een stukje opschuift doordat de band blijft staan en de velg ronddraait. rij dus altijd met een beetje beleid weg bij de garage om dit te voorkomen.
Anders heeft het balanceren geen zin gehad o_O
 
@Altos @Blade op de banden staat 2015 gedrukt. Ik heb ze nieuw aangeschaft in mei 2016.

@RedCat @Remke Ik laat ze na de winter wel door de Audi-dealer onder de auto gooien. Meteen een nieuw setje wielbouten en wielboutkapjes erbij. Mocht ik dan ook de minste of geringste trilling voelen, dan ga ik met auto en al naar het beste bedrijf wat ik op dat moment kan vinden.

@tembaco Ja dat is hem. Ik heb duidelijk aangegeven dat ik geen afdrukken in de velg wil zien. Dit is beaamt, echter is hier niks mee gedaan, want dit bedrijf heeft blijkbaar niet de juiste apparatuur staan.

@nicknameless @RoyR
De behandelde velgen waren redelijk netjes, maar ik wilde ze graag perfect hebben. Zie dit als een topic om van te leren wanneer je zelf ooit velgen laat poedercoaten of nieuwe velgen koopt. Een origineel setje QuattroSport (ruim de helft van de waarde van de auto) gaat er nog zeker een keer komen.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR en Altos
@RoyR
Ik heb een kleur op maat besteld. Dit is ook een afrader, want je weet nooit hoe de kleur eruit gaat zien op de velg. Mijn tip is dus om een kleur te kiezen aan de hand van voorbeeldvelgen.

rsz_20161217_125900_zpsuk3vwscn.jpg


(16" wintervelgen momenteel, motorkap is open, kap heeft hoes erop)
 
  • Leuk
Reactions: RoyR