• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

fouten in blanke lak nog weg te poetsen? zelf delen gespoten

evert1989

Detailing rookie
6 apr 2020
4
15
VOGELENZANG
Hoi, ik ben nieuw hier en dus moet ik nog veel leren.
Zo ook schade herstellen en delen overspuiten.
Opzich zijn de schades vrij goed hersteld vind ik.
Ik had op de achterbumper wat parkeerschades.
Deze heb ik zelf geplamuurd en overgespoten in de juiste kleur.
Het ging mis bij de blanke lak.
De blanke lak op de plaats van de schade is netjes, alleen op de overgang van het gerepareerde deel naar de oude lak, zie je de overgang erg goed.
Ik had toen nog niet van bijspuitverdunner/spot blender gehoord en dus niet gebruikt. ik vermoed dat dat hetgeen is wat fout is gegaan.
Nu is de vraag, is dit nog uit te poetsen o.i.d.? Wat moet ik doen en kan ik het zelf?
20200406_202547.jpg20200406_202558.jpg
 
Het ziet inderdaad wat glimmender uit en het uitnevelen is niet optimaal
Bij originele (hardere) lak is polijsten dan te mild en moet je het behandelen als "orange" peel (sinaasappelhuid)
Omdat dit uit een spuitbus is, zal het zachtere lak zijn.
Het is risicovol, maar met een handpad zou ik het wel aandurven
Dan niet te plaatselijk, maar ruim over de plek zelf verdelen en bewegen
 
Niet schuren zou ik zeggen, je gaat gewoon je vernis wegschuren en je bent verder van huis.

Schuur de hele hoek opnieuw mat met een P1500-2000, ga ook verder dan waar je nu gestopt bent (je bent net voor de rand gestopt, ga tot tegen de rand van je bumper). Ik vermoed dat je een VW golf hebt?
Ik zou vervolgens dat smalle stukje van je bumper richting het midden schuren met P3000, dit is DE plaats waar je een "uitspuiting" doet en niet in het midden van eender waar. Liefst haal je je sensoren uit je bumper en plak je de "bumperspoiler" af, net zoals alle andere delen waar geen vernis mag komen. Goed ontvetten en stofvrij maken! Dan spuit je terug een laag of 2 vernis tot net voor het stukje waar je met P3000 bent begonnen, als je vernis enkele minuten heeft kunnen "uitdampen", dan ga je met een spuitbusje "spotblender" over dat smalle stukje waar je met P3000 bent geweest, enkele fijne nevellaagjes, dit product loopt extreem snel!

Veel succes ermee!
 
  • Leuk
Reactions: DKBM