• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Frituurolie op auto is eraf : )

Azibi Style

Detailing rookie
20 mei 2009
131
17
Hallo,

Was gisteren naar mijn kleine broer zijn school om hem gaan op te halen.
Nu was er op een kruispunt brandweer en politie aanwezig en moest ik even halt houden.
Kwam de politieagent zeggen dat er vrachtwagen frituurolie had verloren.
Nu de brandweer was dit aant het opruimen met een spuitwagen.
Ik moest er natuurlijk achteraf doorrijden.
Maar heb achteraf gezien dat er op de onderkant van mijn deuren en de rest een beetje een vettige laag ophangt.
Met gewoon te wassen gaat het niet echt weg,heb dit al geprobeerd.
Op foto kan je eigenlijk niets zien.
Maar nu was mijn vraag hoe kan ik dit er makkelijk en veilig eraf halen?

Greetz
 
Met iets sterk ontvettend! Heb je al geprobeerd om de vettigheid met een microfiberdoek weg te vegen(voorzichtig uiteraard) en daarna de auto op de aangetaste delen eens te poetsen met dreft of een ander ontvettend wasmiddel?
 
als je dat niet hebt, de onderkant van de deuren eens met dreft en wat water wassen. Dit ontvet ook goed, daarna wel de wagen terug glazen en waxen.
 
Of als de APC niet krachtig genoeg is voor het vet (zal wel lukken hoor), Bilt Hamber Surfex, echt heel erg krachtig!
 
Moet je maar eens Meguiar's Professional Body Solvent proberen. Ik heb het eens van iemand mogen proberen.:)^
 
Ik ga morgen bij een vriend eens wat apc halen.
Is wel van megs maar heeft dezelfde functie.
Dat ik daar zelf nog niet ben opgekomen.

Thanx alvast
 
voor frituurvet heb je een alkalische reiniger nodig. probeer eens ammonia of soda grote kans dat het er zo vanaf is.:)^

voor vetten gebruik ik zelf cetamet w15, maar dat is denk ik moeilijk te verkrijgen. ik gebruik het in de schoonmaak, als er bijv iemand in een container frituurvet heeft weggegooid en de zak is lek.]-0

maar ik denk dat je met ammonia een heeel eind komt miss moet je het goed sterk aanmaken. en dan gelijk opnieuw behandelen de lak.
let wel op met ammonia dat het op je keel slaat en het stinkt heel erg.
 
Vorige weekend de ibiza eens gewassen,met apc erop gezeten om de frituurolie eraf te krijgen.
Met succes is het eraf gegaan,daarnaa voorzien van een laagje Rubbish Boy's Juiced Edition .
Binnenkort de auto eens helemaal onderhanden nemen.
Hierbij enkele foto's.

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Greetz
 
Laatst bewerkt door een moderator: