• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Full Detail BMW 325i E92 Cabriolet Gyeon Mohs + Cancoat

Melvin

Detailing rookie
30 okt 2013
41
0
Afgelopen vrijdag hebben een BMW 325i Cabriolet onderhanden genomen de auto komt uit 2007 en heeft nog maar 60.000 km gelopen. De auto heeft daarom ook bijna geen steenslag of gebruikers sporen. De eigenaar wast de auto regelmatig met de hand met het 2 emmersysteem en waxt de auto regelmatig, dus de auto was bij aankomst redelijk schoon. De auto hebben we na het wassen geïnspecteerd, maar er waren alleen lichte swirls te zien.

Stappenplan was

- Auto infoamen met Monello Artico Magico Snowfoam
- Auto wassen met Monello Lavare + en Monello Sponge
- Trims en deursponningen ontvetten met APC
- Vliegroest verwijderen met Monello Non-Ferro
- Auto drogen met Monello Perfetto Detailer Spray en Senza Acqua Drying Towel
- Auto kleien met Monello Dolce Verde de vervuiling was heel licht.
- Auto intapen met Aqua Dynamic maskeertape
- 4 x polijsten met Wollenpad van Riwax en Monello Veloce (Rotary Stand 6) BMW lak was redelijk hard dus niet snel te corrigeren ondanks de weinige swirls
- 1 x polijsten Monello oranje pad en Monello Mezzo (Rotary Stand 4)
- 1 x polijsten met de Rupes Bigfoot icm witte pad van Rupes en Monello Mezzo (Stand 6)
- 1 x polijsten met de Rupes Bigfoot icm zwarte Riwax pad en Monello Finale (Stand 6)
- Velgen demonteren
​- Velgen inlaten werken met Monello Non-Ferro
- Velgen teer verwijderd met Gyeon Tar
- Velgen gekleid met Monello Dolce Verde
- Velgen Ontvet met Gyeon Prep
- Velgen Gyeon Cancoat aangebracht 1 laags
- Chroomwerk behandeld met Autofinesse Mercury Metal Polish ook de uitlaat deze icm superfijn Staalwol
- Trims behandelen met Autofinesse Trim Revive
- Auto ontvetten met Gyeon Prep
- Gyeon Mohs 2-laags aanbrengen
- Gyeon Cancoat 1-laag aanbrengen
- Interieur uitzuigen

- Matten en vloer gereinigd met de extractor
- Interieur volledig ontvetten met Apc verdund 1/10

- Poorboys Natural Look aangebracht op het Kunstof
- Het leer gereinigd met Gliptone Liquid Leather and Maintenance Cleaner
- Ruiten gereinigd met Monello Perfetto Detailer spray 1/10 verdund
- De auto 1 nacht binnenlaten uitharden.
-De volgende ochtend de gehele auto icm deurstijlen Gyeon Cure aangebracht
- Gyeon Tire op de banden aanbrengen


Hier onder het eind resultaat veel foto's voor en na

Voor


IMG_6255_zps6df6c0d1.webp


IMG_6256_zps86d424bd.webp


IMG_6257_zps1e7dd5a6.webp


IMG_6258_zpsb458b4af.webp


IMG_6259_zpsfb89561a.webp


IMG_6260_zps5fef23cc.webp


IMG_6261_zps3684e72b.webp


IMG_6262_zpsb5de5bd2.webp


IMG_6263_zps6d0532c3.webp


IMG_6264_zps6bcba073.webp


IMG_6265_zpsd197dc1a.webp


IMG_6266_zps0710ed90.webp


IMG_6270_zps40813974.webp


IMG_6272_zpsc333a4a5.webp


IMG_6274_zps99e17705.webp


Tijdens

IMG_6276_zps43a9de16.webp


IMG_6277_zps5f7a952a.webp


IMG_6286_zpsd23eb145.webp


IMG_6287_zpsbd0c3bed.webp


IMG_6288_zpsfbbc29b1.webp


IMG_6289_zps9094ff7f.webp


IMG_6290_zpsa4238996.webp


IMG_6291_zps751a5bc1.webp


Na

IMG_3076_zps4bfad046.webp


IMG_3077_zpsfcced83e.webp


IMG_3078_zps5ca82307.webp


IMG_3079_zpse7fd6d64.webp


IMG_3080_zps570aae4c.webp


IMG_3081_zps662a7c00.webp


IMG_3082_zpsf8e95664.webp


IMG_3083_zps64095d05.webp


IMG_3084_zps1e180519.webp


IMG_3085_zpscad2fa15.webp


IMG_3086_zps602ee726.webp


IMG_3087_zps3586516a.webp


IMG_3088_zpse21ed735.webp


IMG_3089_zps539f2ace.webp


IMG_3090_zpsc8885142.webp


IMG_3091_zpsb1b1acab.webp


IMG_3092_zps3e00948a.webp


IMG_3093_zps9b856c8e.webp


IMG_3094_zps28dfdd17.webp


IMG_3096_zps0d6a5b85.webp


IMG_3097_zpsc238dfd8.webp


IMG_3098_zps38a58fc5.webp


IMG_3099_zps5c1b710f.webp


IMG_3100_zps6fc09f8c.webp


IMG_3101_zps741f6782.webp


IMG_3102_zps9a887992.webp


IMG_3103_zpsef079fa7.webp


IMG_3104_zpsbfe56c74.webp


IMG_3105_zps382b8df0.webp


IMG_3106_zps20d3cb34.webp


IMG_3107_zpse9bd44cb.webp


IMG_3108_zps3d568d63.webp


IMG_3109_zps01e8266a.webp


Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden ik ben helaas wel een close up van de uitlaat weten te maken maar deze is weer mooi mat rvs geworden.
 
seriously, 4 hits met woolpad?
Geloof ik haast niet....
Maargoed, resultaat ziet er verder prima uit
 
ivo's;n403809 zei:
seriously, 4 hits met woolpad?
Geloof ik haast niet....
Maargoed, resultaat ziet er verder prima uit

Toch echt 4 keer met de wollenpad anders waren er nog teveel swirls zichtbaar.
 
Tomas;n403824 zei:
Heel mooi resultaat! Hoeveel uur ben je hier nou mee bezig geweest?

We zijn met z'n 2 en vanaf 08.00 uur 's morgens begonnen en we waren om 22.00 uur klaar en tussendoor niet veel tijd pauze gehad
 
Wellicht had een andere compound in minder dan 4 hits een vergelijkbaar resultaat kunnen geven...?
 
Ben benieuwd wat je voorstelt om als compound te pakken dan, wollen pad op rotary met veloce ...
M105 zou dat aanzienlijk schelen?
 
Trouwens ziet er echt netjes uit, donkere kleur van lak had misschien het resultaat nog wat meer laten opvallen.
 
Ik zag dat je de nabewerking met rupes de witte pad op stand 6 had gedaan . Heb jij de 15 of de 21 ? Ik vraag dat omdat ik met de bf21 de groene rupes pad aan gort gedraaid heb op stand 6 velcro liet los na 1 motorkap gedaan te hebben. Ik dacht dat je eigenlijk voor het nabewerken ook op lagere standen zou moeten doen bv 3. Ik denk dat ikzelf eens de scholl pads ga proberen.
 
ivo's;n403838 zei:
Wellicht had een andere compound in minder dan 4 hits een vergelijkbaar resultaat kunnen geven...?

Wellicht wel maar ook mijn auto heeft zo'n verschrikkelijk harde lak dat het voor mij ook een beetje een zoektocht was (en veel werk) om het juiste resultaat te krijgen. Ik vind het knap hoor in 1 dag dit resultaat neerzetten.
 
Hardheid lak is wel herkenbaar. Ik heb ook een paar Bimmers gehad en als deze lakken waren zeer moeilijk corrigeerbaar. Veloce gaat al een stuk beter dan Inizio. Met Inizio kon ik geen kant op met deze lakken. Zelf vind ik op BMW lakken de M105 erg prettig werken, maar dan moet nog altijd de wollen pad en de rotary er aan te pas komen om enige correctie te krijgen.
 
MOOI!! Goed gedaan. Heb je nog wat kunnen doen aan groenen aanslag bij de knippers op de voorschermen daar stoei ik mee. Ik smeer ook altijd het mechaniek van het dak.
En het is een e93 :) Dat is de benaming van de e92 cabrio.

Goed gedaan.

cyril
 
Stevig werkje!
Op één of andere manier vind ik steeds dat je harde werk en het mooie resultaat niet volledig overkomt op je foto's.
Misschien moet je eens proberen een andere foto-locatie te vinden met wat meer bomen of gebouwen die kunnen reflecteren in je lak.
Een avond zon en wat wolken laten ook de lak wat meer 'poppen'. :ja