Na de winter weer eens de Bravo Trofeo een Full Detail gegeven.
Gebruikte Producten:
*PB SS&S & APC
*Mothers Clay & Mothers Quick Detailer
*PB SSR1 & PB SSR2
*DAP 900 met Groene en Oranje Pad
*PB Black Hole
*PB EX-P
*PB Wheel Sealant
*Wolfgang Diamond Tyre Gel
*Autoglym Interior Shampoo
*PB Natural Look
*PB Trim Restorer
*Sonax Lederverzorging
Afgelopen vrijdag een vrije dag, het zonnetje scheen en om 0800 stond ik buiten met het ijs nog op de autoruiten.
De Bravo eerst gewassen met het 2-emmer systeem en PB SS&S met een scheutje APC.
Daarna de auto gekleid met Mothers clay.
Toen de auto afgetaped, had helaas geen echte 3m tape, dus de paarse variant van de Action, die viel er echter na een half uur weer vanaf
Toen de DAP900 voor de dag gehaald, eerst de Oranje Pad met SSR2, zaten toch wel wat swirls en lichte beschadigingen in de lak van de afgelopen winter.
De auto 2 hits met SSR2 op oranje, daarna begonnen aan de SSR1 met de Groene Pad. Echter na de gehele Linkerkant kwam het Groene pad gedeelte los van de klittenbandzijde. Dus toen maar met het handje verder gegaan, had geen extra Groene pad.
Na het polijsten de auto in de PB Black Hole gezet, deze laten curen en ondertussen de motorruimte met PB Trim Restorer behandeld.
De Black Hole uitgebuffed en toen maar PB EX-P derop gezet. Deze 60 min later curen en ondertussen de wintermattenset eruit gehaald en de Abarth Mattenset er terug in. Verder het interieur schoongemaakt en daarna behandeld met PB Natural Look. Lederen stuurwiel en Pookknop behandeld met Sonax Lederverzorging.
Moet toch eens kijken voor wat andere lederproducten, nog suggesties?
De PB EX-P na 60 min uitgepoetst.
Daarna de vers gepoedercoate GT MkII wielen in de PB Wheel Sealant en de Michelins in Wolfgang Diamond Tyre Gel
(De Koni STR.T Schokdempers hadden nog een mooie beading na de PB Wheel Sealant behandeling met het wisselen van de Winter naar Zomerwielen
^ )
Wilde na 24 uur nog 2 lagen DJ Purple Haze Hard aanbrengen als toplaag echter regende het.
Dus maar wat Beadingshots van de EX-P. Volgende week de auto wassen en dan de DJ Purple Haze erop zetten, hierdoor krijgt de Bravo een donkere diepere glas dan met de PB Natty's Blue.
Zelfs nog een paar druppies op de velgen. (Moet de Remtrommels ook maar eens behandelen, Met High Temp Lak?)
Bedankt voor het kijken en suggesties zijn altjd welkom!
Groeten Emiel
Nu nog te doen:
*2x Laags Dodo Juice Puple Haze Hard Edition
*PB Spray & Wipe voor het Glaswerk
*Rubbers buitenzijde met PB Trim Restorer
*Ruitenwisserspoeiers terugplaatsen
Gebruikte Producten:
*PB SS&S & APC
*Mothers Clay & Mothers Quick Detailer
*PB SSR1 & PB SSR2
*DAP 900 met Groene en Oranje Pad
*PB Black Hole
*PB EX-P
*PB Wheel Sealant
*Wolfgang Diamond Tyre Gel
*Autoglym Interior Shampoo
*PB Natural Look
*PB Trim Restorer
*Sonax Lederverzorging
Afgelopen vrijdag een vrije dag, het zonnetje scheen en om 0800 stond ik buiten met het ijs nog op de autoruiten.
De Bravo eerst gewassen met het 2-emmer systeem en PB SS&S met een scheutje APC.
Daarna de auto gekleid met Mothers clay.
Toen de auto afgetaped, had helaas geen echte 3m tape, dus de paarse variant van de Action, die viel er echter na een half uur weer vanaf
Toen de DAP900 voor de dag gehaald, eerst de Oranje Pad met SSR2, zaten toch wel wat swirls en lichte beschadigingen in de lak van de afgelopen winter.
De auto 2 hits met SSR2 op oranje, daarna begonnen aan de SSR1 met de Groene Pad. Echter na de gehele Linkerkant kwam het Groene pad gedeelte los van de klittenbandzijde. Dus toen maar met het handje verder gegaan, had geen extra Groene pad.
Na het polijsten de auto in de PB Black Hole gezet, deze laten curen en ondertussen de motorruimte met PB Trim Restorer behandeld.
De Black Hole uitgebuffed en toen maar PB EX-P derop gezet. Deze 60 min later curen en ondertussen de wintermattenset eruit gehaald en de Abarth Mattenset er terug in. Verder het interieur schoongemaakt en daarna behandeld met PB Natural Look. Lederen stuurwiel en Pookknop behandeld met Sonax Lederverzorging.
Moet toch eens kijken voor wat andere lederproducten, nog suggesties?
De PB EX-P na 60 min uitgepoetst.
Daarna de vers gepoedercoate GT MkII wielen in de PB Wheel Sealant en de Michelins in Wolfgang Diamond Tyre Gel
(De Koni STR.T Schokdempers hadden nog een mooie beading na de PB Wheel Sealant behandeling met het wisselen van de Winter naar Zomerwielen
Wilde na 24 uur nog 2 lagen DJ Purple Haze Hard aanbrengen als toplaag echter regende het.
Dus maar wat Beadingshots van de EX-P. Volgende week de auto wassen en dan de DJ Purple Haze erop zetten, hierdoor krijgt de Bravo een donkere diepere glas dan met de PB Natty's Blue.
Zelfs nog een paar druppies op de velgen. (Moet de Remtrommels ook maar eens behandelen, Met High Temp Lak?)
Bedankt voor het kijken en suggesties zijn altjd welkom!
Groeten Emiel
Nu nog te doen:
*2x Laags Dodo Juice Puple Haze Hard Edition
*PB Spray & Wipe voor het Glaswerk
*Rubbers buitenzijde met PB Trim Restorer
*Ruitenwisserspoeiers terugplaatsen