• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Full Detail Bravo Trofeo

Emiel866

Detailing rookie
9 mrt 2011
118
0
Na de winter weer eens de Bravo Trofeo een Full Detail gegeven.

Gebruikte Producten:
*PB SS&S & APC
*Mothers Clay & Mothers Quick Detailer
*PB SSR1 & PB SSR2
*DAP 900 met Groene en Oranje Pad
*PB Black Hole
*PB EX-P

*PB Wheel Sealant
*Wolfgang Diamond Tyre Gel

*Autoglym Interior Shampoo
*PB Natural Look
*PB Trim Restorer
*Sonax Lederverzorging

Afgelopen vrijdag een vrije dag, het zonnetje scheen en om 0800 stond ik buiten met het ijs nog op de autoruiten.

P4060028-1.webp

De Bravo eerst gewassen met het 2-emmer systeem en PB SS&S met een scheutje APC.
Daarna de auto gekleid met Mothers clay.

P4060033-1.webp

Toen de auto afgetaped, had helaas geen echte 3m tape, dus de paarse variant van de Action, die viel er echter na een half uur weer vanaf :'(

P4060034-1.webp

Toen de DAP900 voor de dag gehaald, eerst de Oranje Pad met SSR2, zaten toch wel wat swirls en lichte beschadigingen in de lak van de afgelopen winter.
De auto 2 hits met SSR2 op oranje, daarna begonnen aan de SSR1 met de Groene Pad. Echter na de gehele Linkerkant kwam het Groene pad gedeelte los van de klittenbandzijde. Dus toen maar met het handje verder gegaan, had geen extra Groene pad. :(

Na het polijsten de auto in de PB Black Hole gezet, deze laten curen en ondertussen de motorruimte met PB Trim Restorer behandeld.

P4060040-1.webp

De Black Hole uitgebuffed en toen maar PB EX-P derop gezet. Deze 60 min later curen en ondertussen de wintermattenset eruit gehaald en de Abarth Mattenset er terug in. Verder het interieur schoongemaakt en daarna behandeld met PB Natural Look. Lederen stuurwiel en Pookknop behandeld met Sonax Lederverzorging.
Moet toch eens kijken voor wat andere lederproducten, nog suggesties?

P4060039.webp

De PB EX-P na 60 min uitgepoetst.

P4060043.webp

P4060045-1.webp

P4060047.webp

P4060050.webp

P4060061.webp

P4060064.webp

Daarna de vers gepoedercoate GT MkII wielen in de PB Wheel Sealant en de Michelins in Wolfgang Diamond Tyre Gel
(De Koni STR.T Schokdempers hadden nog een mooie beading na de PB Wheel Sealant behandeling met het wisselen van de Winter naar Zomerwielen :-)^ )

P4060056.webp

P4060058.webp

Wilde na 24 uur nog 2 lagen DJ Purple Haze Hard aanbrengen als toplaag echter regende het.
Dus maar wat Beadingshots van de EX-P. Volgende week de auto wassen en dan de DJ Purple Haze erop zetten, hierdoor krijgt de Bravo een donkere diepere glas dan met de PB Natty's Blue.

P4070071.webp

P4070072.webp

P4070073.webp

Zelfs nog een paar druppies op de velgen. (Moet de Remtrommels ook maar eens behandelen, Met High Temp Lak?)
P4070074.webp

Bedankt voor het kijken en suggesties zijn altjd welkom!
Groeten Emiel

Nu nog te doen:
*2x Laags Dodo Juice Puple Haze Hard Edition
*PB Spray & Wipe voor het Glaswerk
*Rubbers buitenzijde met PB Trim Restorer
*Ruitenwisserspoeiers terugplaatsen

Mooi resultaat! :-)^
De Action tape laat inderdaad te snel los.
Suggestie voor lederproducten: Gliptone. :ja

Ziet er goed uit:-)^ De kleurcombi van blauw en zwart staat m ook goed, zie je weinig zo.

+1 voor Virus wat betreft de Gliptone. O ja de Black Hole laat je niet curen, maar hazen;)

Bugatti EB110 blauw... mooi hoor. Blijf het een mooie auto vinden maar heb er dan ook goede herinneringen aan.

Heb zelf 10 jaar geleden alweer ook een Bravo gehad. Een GT JTD

Jong gebruikt gekocht met 100.000 km en met 210.000 km weer verkocht 3 jaar later. Geweldige auto. Heel wat van Europa gezien met deze Fiat. In mijn optiek een zwaar onderschatte auto.

Edit:

heb nog een plaatje bij het praatje:

bravogtklein.webp

Bedankt voor de reacties!

Dan zal ik de Gliptone zovast op m'n verlanglijstje zetten voor de volgende bestelling.

Dat zilver staat ze ook heel goed, had je dan hetzelfde GT interieur? Wel dezelfde wielen alleen origineel voor de Trofeo zijn ze donkergrijs.

Volgens mij was de Trofeo een standaard GT uitvoering met antraciet velgen en alleen leverbaar met de 85 pk 16v als ik me niet vergis.

Mijn interieur had ook de sportstoelen, leer stuur en pook etc, semi automatische airco en geen kuil in het dashboard want daar zat de bijrijders airbag.

Klopt dit kleurtje, Sprint Azzurro, was ook alleen beschikbaar voor de Trofeo. Met de 1200 16V.

Ja ik heb aan de bijrijderszijde die kuil idd, makkelijk voor een poetsdoek en PB S&W

ik toets net even het kenteken van de bravo in, deze is helaas niet meer onder ons..... gesloopt of gestolen geeft ie aan...:'(

maar kan ook wel kloppen ik heb deze auto 7 jaar geleden verkocht met dik 2 ton op de klok en was toen 5 jaar oud dus tja..

Zeer mooi resultaat behaald! Wat een supermooie kleur, wagen en velgen! Onderschatte wagen, heb ze altijd leuk gevonden. Hier in het dorp stond destijds een HGT, maar die vent was er totaal niet zuinig op.

Zonde van die GT JTD, die blokkies kunnen heel wat KMS hebben!

Zo'n HGT is het echte werk, 2.5 5cilinder. Maar de meeste zijn echt slecht en vooral afgetrapt. Het is en blijft een Italiaan, die heeft gewoon onderhoud en vertroeteling nodig op z'n tijd.

Ja die Evo V GSR is m'n auto voor Zon en Feestdagen haha!

Maar ik zit toch goed als ik van de week de auto was en dan 2 laagjes DJ Purple HAze Hard Editon aanbreng over de PB EX-P?

Over de remtrommel: gewoon Hammerite! Houd prima, op mijn ex-A2 zijn de trommels na 9 jaar nog als nieuw! (mijn nichtje rijd er nu in)

Paulus de Boskabouter zei:
Over de remtrommel: gewoon Hammerite! Houd prima, op mijn ex-A2 zijn de trommels na 9 jaar nog als nieuw! (mijn nichtje rijd er nu in)

Heb je de remtrommel verwijderd? Of gespoten terwijl ze op de wagen zaten?
Hoelang moet dit drogen voordat de velgen terug kunnen? Zonder dat ze er de volgende keer niet meer vanaf gaan ;)