Van vrijdag 28 maart t/m zondag 30 maart een Ford Focus C-Max 2.0 16V Trend op bezoek gehad voor een full detail. Deze C-Max had als bouwjaar 2005 en een kilometerstand van ongeveer 95000 km.
De hele auto had op diverse plaatsen doffe plekken als gevolg van (waarschijnlijk) zonnebrandcréme. Door veelvuldig krasstraat bezoek had de auto behoorlijk veel swirls. Het interieur had diverse vlekken in de stoelen. Kortom weer een uitdagende en boeiende klus.
De volgende stappen zijn uitgevoerd om deze C-Max weer in showroomstaat te krijgen.
Interieur:
Op het eerste gezicht zag de C-Max er nog wel aardig uit:
Maar van iets dichterbij zat er toch wel aardig wat ingebeten vervuiling op:
En de hele auto zat helemaal onder de uitgebeten vlekken (waarschijnlijk als gevolg van zonnebrand):
Na het reinigen van de wielkasten bleef dit over op de oprit......... ("Ja hoor, hij heeft vorige week nog het meest uitgebreide programma in de wasstraat gehad, inclusief bodemreiniging, dus hij is goed schoon."....)
De Swirls waren lastig op de foto vast te leggen met deze kleur, maar de auto zat er aardig onder:
Erg handig schoonmaken bij zo'n C-Max. Alle achterstoelen pak je er zo uit.:
50-50 Revive:
Interieur vooraf (Viel op zich mee):
Interieur na:
Vlekken vooraf:
Zelfde zitting na behandeling:
Trims met alg vooraf:
Trims na behandeling:
Scharnier voor behandeling:
En na:
Dorpel onbehandeld:
Dorpel behandeld:
Motorruimte voor:
En na:
Ook het Ford embleem had een algenjasje:
En ontdaan van de jas:
Wieldoppen vooraf:
En gereinigd:
Kleine parkeerschade:
Helaas niet strak gekregen, maar wel een stuk toonbaarder:
In het zonnetje nog even een foto van de flakes en effectlak:
En tot slot nog even rondom:
De hele auto had op diverse plaatsen doffe plekken als gevolg van (waarschijnlijk) zonnebrandcréme. Door veelvuldig krasstraat bezoek had de auto behoorlijk veel swirls. Het interieur had diverse vlekken in de stoelen. Kortom weer een uitdagende en boeiende klus.
De volgende stappen zijn uitgevoerd om deze C-Max weer in showroomstaat te krijgen.
Interieur:
- Stofzuigen
- Stoelen gereinigd met PoorBoys APC 1:10 en extractor
- Interieur gereinigd met PoorBoys APC 1:10
- Kunststof delen gevoed met PoorBoys Natural Look
- Stuurwiel gereinigd met melaminespons
- Gewassen met Dodo Juice Born to be Mild shampo
- Velgen gereinigd met Bilberry's velgenreiniger
- Wieldoppen gereinigd met Billberry's velgen reiniger en IronX
- Wieldoppen gekleid met PoorBoys klei en Spray and Wipe
- Wieldoppen in de PoorBoys Wheelsealant gezet
- Motorruimte gereinigd met PoorBoys APC 1:10
- Vliegroest verwijderd met IronX
- Teervlekken verwijderd met Dodo supernatural Glue and Tar remover
- Gewassen met Dodo Born to be Mild
- Lak gekleid met PoorBoys klei en Spray and Wipe
- Aangezien de auto op 3 plaatsen was overgespoten was het maken van een testspot totaal kansloos, aangezien de hardheid per gespoten deel nogal verschilde van behoorlijk zacht tot knijterhard. Waar op het ene deel Monello Mezzo op witte ccs pad meer dan voldoende was, was op de motorkap Inizio op Monello gele ccs pad noodzakelijk om enige correctie te krijgen. Uiteindelijke de volgende polijststappen uitgevoerd:
- Motorkap: PRO900: Monello Inizio op Monello gele cuttingpad, Monello Inizio op Monello oranje Light cutting pad, Monello Mezzo op Monello witte ccs polishing pad. Gefinished met DAP900 en Monello Finale op Monello licht groene Light polishing pad, Monello Finale op zwarte finishing pad.
- Linksachter en rechtsachter: PRO900: Monello Inizio op Monello oranje Light cutting pad, Monello Mezzo op Monello witte ccs polishing pad. Gefinihed met DAP900 en Monello Finale op Monello licht groene Light polishing pad, Monello Finale op zwarte finishing pad.
- Links voor en rechts voor: PRO900: Monello Mezzo op Monello witte ccs polishing pad. Gefinished met DAP900 en Monello Finale op Monello licht groene Light polishing pad, Monello Finale op zwarte finishing pad.
- Dorpels gepolijst met Monello 3 en 4 inch oranje Light cutting pad en Monello Mezzo.
- Lak gevoed met Mothers glaze
- Twee lagen PoorBoys EX-P aangebracht (Tussentijd 12 uur)
- Afgetopt met Collinite 915 Marque d'elegance Carnauba wax( tussen EXP en 915 zat ± 12 uur)
- Banden gevoed met Meguiars Endurance Tyre gel
- Trims gevoed met Auto Finesse Revive
- Kunststof delen onder motorkap gevoed met Auto Finesse Revive
- Kleine parkeerschade bijgewerkt met kleurlak en gepolijst met Monello zwarte finishing pad en Monello Finale
Op het eerste gezicht zag de C-Max er nog wel aardig uit:
Maar van iets dichterbij zat er toch wel aardig wat ingebeten vervuiling op:
En de hele auto zat helemaal onder de uitgebeten vlekken (waarschijnlijk als gevolg van zonnebrand):
Na het reinigen van de wielkasten bleef dit over op de oprit......... ("Ja hoor, hij heeft vorige week nog het meest uitgebreide programma in de wasstraat gehad, inclusief bodemreiniging, dus hij is goed schoon."....)
De Swirls waren lastig op de foto vast te leggen met deze kleur, maar de auto zat er aardig onder:
Erg handig schoonmaken bij zo'n C-Max. Alle achterstoelen pak je er zo uit.:
50-50 Revive:
Interieur vooraf (Viel op zich mee):
Interieur na:
Vlekken vooraf:
Zelfde zitting na behandeling:
Trims met alg vooraf:
Trims na behandeling:
Scharnier voor behandeling:
En na:
Dorpel onbehandeld:
Dorpel behandeld:
Motorruimte voor:
En na:
Ook het Ford embleem had een algenjasje:
En ontdaan van de jas:
Wieldoppen vooraf:
En gereinigd:
Kleine parkeerschade:
Helaas niet strak gekregen, maar wel een stuk toonbaarder:
In het zonnetje nog even een foto van de flakes en effectlak:
En tot slot nog even rondom: