• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Full Detail Mazda 323 touring sedan '02

Guy

Detailing addict
23 okt 2012
154
65
Hallo,

Heb toch besloten om me aan te melden bij het forum van Carclean, mede omdat ik van het weekend de auto " winterklaar " gemaakt heb een prima aangelegenheid.
De auto is behandelt met de Poorboys World Black Hole en Dodo Juice Blue Velvet Pro. Kleien was niet nodig, omdat dit nog recent is gebeurd ( zomer 2012 ).

Hopelijk bevalt de auto, ... naja tenminste de glans dan voor wie geen Mazdavriend is ;-p

Foto's zal ik later deze dag nog even plaatsen.

Groeten,
Guy

Welkom op het forum! Veel plezier en hou je beurs in de gaten :!

Ik heb zelf ook twee Mazda's gereden, 323 Fastbreaks. Waren fijne auto's.

Ziet er zeer netjes uit Guy die kan de winter wel weer aan zo hoor denk ik :jippie
Verder nog van harte welkom natuurlijk weer een poetsverslaafde er bij !

Gr John

Tijdens de kerstvakantie kon ik het toch niet laten om de auto nog een keer te voorzien van een laagje wax. Ik heb de auto eerst gewassen met de BTBM en vervolgens gepolijst met de PB SSR-1. Het polijsten was eigenlijk niet echt nodig daar de auto recent nog dezelfde behandeling heeft gehad. Nadat de Mazda gepolijst was, 2 dunne lagen PB Black Hole erover heen en afgetopt met een laag blue velvet Pro. Al met al toch twee dagen werk zonder polijstmachine ,^^

Ben benieuwd wat jullie mening hierover is.

Mooi resultaat idd ! :cool

Ik lees vanaf #1 niets over kleien , hoe hou jij dan ALLE vuil van je lak ?

Staat de auto altijd overdekt of staat ie nooit onder bomen oid ?
(of ik lees ergens over :weetniet )

@grandscenicman

De auto is vanaf begin (nieuw) steeds goed onderhouden en heeft voor zijn leeftijd ( bj. 2002 ) relatief weinig kilometers +/- 50000 km. Ik heb inderdaad nog niet gekleid, ik wil eerst nog eens kijken hoe ik met kleien precies te werk moet gaan. Ze zeggen dat als je het eenmaal weet, het kinderlijk simpel is. De auto van Arjan ( Mazda 6 Gt-m ) glimt ook als een gek, maar als je ziet wat hij er nog vanaf haalt met het kleien dan zie je toch dat de lak aardig vuil zijn. Het scheelt misschien wel dat de auto op dit moment steeds in de garage gezet wordt?

Dat geeft inderdaad een wereld van verschil, maar ga maar eens aan de slag met klei.
Standtijd van je beschermlaag zal er alleen maar van verbeteren ;)

Guy;310884 zei:
De auto is vanaf begin (nieuw) steeds goed onderhouden en heeft voor zijn leeftijd ( bj. 2002 ) relatief weinig kilometers +/- 500000 km. Ik heb inderdaad nog niet gekleid, ik wil eerst nog eens kijken hoe ik met kleien precies te werk moet gaan. Het scheelt misschien wel dat de auto op dit moment steeds in de garage gezet wordt?

Lees ik dit nou goed : 500.000 KM 8-()) (5 nullen )

@kleien : is idd niks aan !
Mothers heeft een erg goed setje mét spray of de autofinesse-klei is ook erg zacht als je reeds zelf een detailerspray hebt die geschikt is om mee te kleien.

Mooie auto!

Het is belangrijk om te beginnen met een schone lak. Dus even lekker kleien is een must!
Zul je zien dat het racemonster nog harder gaat glanzen.

Brinkiebrink;311008 zei:
Mooie auto!

Het is belangrijk om te beginnen met een schone lak. Dus even lekker kleien is een must!
Zul je zien dat het racemonster nog harder gaat glanzen.

racemonster, naja o:-)

Naast het feit dat de wagen echt heel mooi glimt, vindt ik het ook gewoon een hele mooie auto om te zien! Mijn complimenten. :)