• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Full Detail Mazda 323 touring sedan '02

Gisteren de Mazda maar eens onder handen genomen. Aangezien ik de komende tijd veel op de snelweg zit, tijd voor extra bescherming :-)^

De wagen is gewassen met de Dodo Juice BTBM. Ik moet het toch een keer zeggen: Wat is dat een geweldige shampoo zeg!
Na het wassen een nachtje laten drogen om vervolgens de auto te polijsten met de profi polish van Poorboy's, vervolgens een dun laagje Black Hole.
Even laten curen en afvegen, prachtig simpel noem ik dat. daarna een laagje EX-P en nog een laagje Natty's paste wax Red. Toen zeiden mij handen dat ik moest ophouden ;-)

Het resultaat is op de foto te zien

IMG_4031_zps4a681414.webp

IMG_4028_zps8a3fe38d.webp

IMG_4030_zps206af753.webp

IMG_4033_zpsd03dc78e.webp

IMG_4042_zps31a25612.webp

Groeten,
Guy

Mooie wetlook..!!

Kleien zorgt voor een supergladde lak en betere hechting van de wax e.d. Aanrader!

Mag ik zeggen dat ik de originele doppen mooier vindt dan de zwarte spaakvelgen?!?! Sorry..

Robert

Ziet er zeker netjes uit, maar het kleien kan best een belangrijke stap zijn.

Het stelt echt helemaal niets voor, gewoon veel spray erbij gebruiken als glijmiddel en rustig met de klei over de lak gaan.

Je zou nu kunnen voelen met een boterhamzakje om je hand hoe de lak aan voelt, met een zakje voel jr al snel of hij glad is of dat hij "stoppels" heeft :lol

Arjan,

Ja, dat kleien komt inderdaad wel in orde viespeukje :cool
Ik ga eens in de zomer proberen denk ik (als ik zo lang kan wachten). Het schijnt toch dat de waxlaag een langere tijd meegaat als de wagen van tevoren gekleid is. Je ziet op de motorkap wat kleine "stoppels" zitten, voor de rest valt het reuze mee.

Viespeuk rofl

Maar met klei haal je ook vervuiling weg die je Juist niet ziet !
Laatst bij mij dus voelde de auto niet zo glad meer aan zo op het oog zag je niets.
Maar er kwam toch echt een hele hoop gele troep vanaf :idee

Ik ken het wel hoor het niet durven, ook ik ben zo begonnen...kleien nee daar begin ik niet aan.
Maar nu weet ik wel beter, het is gewoon een essentiële stap in het detailen van je auto...
Het is lang niet altijd nodig, maar eens in het jaar (ligt ook aan verschillende factoren) meestal zeker wel.

De afgelopen twee dagen maar eens mijn eigen auto onder handen genomen. I.v.m. werk veel autosnelweg gehad en de benodigde teer en vliegen. Laatste detail was alweer 5,5 maand geleden en men begon te merken dat de Blue velvet zijn beste tijd gehad had.

Ik heb eerst de auto gewassen met de de Dodo Juice BTBM. Daarna de gehele auto gekleid met Poorboys klei en als glijmiddel de Spray and Wipe 1:1 verdund. Na het kleien de auto afgespoeld en opnieuw gewassen met de BTBM. Velgen heb ik ook met deze shampoo gewassen. De OZ's staan in de DLux, velgenreiniger was niet nodig.

De auto is gepolijst met de Poorboys Professional polish. Hetgeen aan swirls niet met deze polish wegging, heb ik gepolijst met de Monello Mezzo en vervolgens behandeld met de Poorboys polish. Na het polijsten de auto voorzien van een laag Black Hole, een laag EX-P en afgetopt met de Dodo Juice Blue velvet Pro. De Dodo wax is met de hand aangebracht. de rest is machinaal met de Dap 900 verwerkt.

De koplampen en de motorruimte heb ik tussen het curen ook maar "even" gedaan.

Foto's van hoe de auto erbij stond voor de detail heb ik helaas niet. Ik kon niet wachten om te beginnen :lol

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Alle foto's zijn zonder flits :)

Groeten,
Guy

IMG_4373_zps6ce3edc3.webp

IMG_4365_zps82129277.webp

IMG_4360_zps1ba3c2e9.webp

IMG_4358_zps02dd6ea1.webp

IMG_4363_zpsc66246b0.webp

IMG_4377_zpsc040c6ac.webp

IMG_4378_zps19f06a6d.webp

IMG_4369_zps201ae93b.webp

IMG_4366_zpsd85d95cd.webp

kelvin1990;337862 zei:
ziet er zeker netjes uit, maar voor de uitstraling is een schroefsetje niet geheel overbodig;)

Dat valt behoorlijk mee. Ben niet zo'n kunstenaar met het fototoestel. Vandaar dat het "erger" lijkt dan dat het daadwerkelijk is ;-)

Vandaag eens de zomerbanden gereinigd

Aangezien ik in maart dit jaar de Carpro Dlux heb aangebracht aan de binnenzijde van de velgen was ik benieuwd hoe makkelijk/ moeilijk ik de velgen schoon kreeg. Ik moet eerlijk zeggen dat ik dit niet had verwacht, want ze gingen zeer gemakkelijk schoon! Hoe vervelend het product ook is met afnemen, het waterafstotend effect na 7 maanden is werkelijk ongelooflijk 8-()) Top spul!

Hier even een verslagje:
Het zijn nogal wat foto's, maar zo staat alles stap voor stap erop.

de "vieze" velg 8o
IMG_4647_zps1b32f174.webp

IMG_4653_zps69429cbc.webp

IMG_4651_zps6d9ac7da.webp

Allereerst begonnen met IronX
IMG_4656_zps61db9fbc.webp

IMG_4657_zps87105fd1.webp

Reslutaat na Ironx (afgespoeld)
IMG_4660_zps3e92dcf4.webp

IMG_4662_zpsfa6df5f8.webp

IMG_4663_zps827d27c9.webp

Nog een keertje gewassen met Dodo Juice BTBM :ja
IMG_4664_zps3e08c49f.webp

IMG_4666_zps6b832283.webp

Resultaat na 3 uurtjes drogen
IMG_4668_zps2fdc42f0.webp

IMG_4671_zpseb265e3a.webp

IMG_4674_zpsc2bbd4e1.webp

Als laatste nog een filmpje waarop goed het waterafstotend effect te zien is. Dit is na 7 maanden Dlux!
Ongelooflijk mooi spul :-)^

&list=HL1384616754&feature=mh_lolz

Ben er zeer tevreden mee

Groeten,
Guy

Zeker goed bezig:cool

Maar op deze foto:
IMG_4369_zps201ae93b.webp

Zie ik toch duidelijk noch lichte swirls/waskrassen rondom de reflectie vand e zon.

Heb je die niet eruit kunnen krijgen?

Je ziet inderdaad daar waar de zon schijnt wat swirls. Maar die waren zo minimaal dat ik er niets meer aan gedaan heb. Mede ook omdat ik al de black hole en de wax had aangebracht. Als ik die lichte swirls moest wegpolijsten, zou ik de andere stappen ook weer moeten herhalen. Het was goed geweest voor die dag, maar eigenlijk is dat niet de goede instelling... :lol

Even een update van mijn auto.
Het interieur heb ik behandeld met de Poorboys natural look. Mooi spul, maar dat ruikt wel heel verslavend. :ja
Motorruimte ook maar schoongemaakt met een APC-verdunning en Autoglym engine cleaner.

Auto is gekleid en gepolijst met Poorboys SSR 2, afgewerkt met de pro polish 2. Daarna nog een laagje Collinite 476S eroverheen gezet.
Zo kan ie er wel weer even tegen met dat herfstweer.

Gr,
Guy

IMG_5565_zps3fe8bd8e.webp

IMG_5561_zps13a69bc3.webp

IMG_5563_zpsa589400a.webp

IMG_5568_zps4e0dedf4.webp

IMG_5570_zps8b45610a.webp

Dit weekend maar eens wat meer aandacht besteed aan de auto.
Eerst gekleid, gepolijst met Poorboys SSR serie. Tenslotte combinatie EX-P en 915 voor een hopelijk lang aanhoudende glans...
Ben benieuwd hoe de 915 zich gaat houden t.o.v. de 476S :-)^

IMG_6769_zpstnnmkppk.webp

IMG_6771_zps7whx6i0t.webp

IMG_6772_zpsyf7odvzp.webp

IMG_6773_zpsncz1tfej.webp

IMG_6780_zpsgrlmut8d.webp

Nee, helaas. Vooraf had ie met name last van wasswirls, en je zag dat de beschermlaag gewoon de beste tijd gehad had, dus werd eens tijd voor een vers laagje.
Maar wat betreft de Collinite; ik ben er gewoon groot fan van. Niet normaal dat spul. Vorig jaar hetzelfde ritueel, maar dan de combinatie EX-P met de 476S. Ik heb slechts enkel de auto af en toe ( met name 's winters ) nog eens snel in de 845 gezet... Maar na ruim een jaar, begon je eigenlijk pas te zien dat de bescherming van de 476S begon na te laten (wel in febr. nog een keer "gekickt" met de 845). Collinite en de PB Natty's: Voor mijn niets anders meer, gewoon top spul :ja.