• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

full detail Opel Meriva (2003)

Merivawim

Detailing chief
1 nov 2009
1.629
85
53
Dag vrienden,
gisteren een 10 jaar oude Meriva aangepakt van een goede vriendin. Ze heeft die auto al sinds vorig jaar oktober maar het was er nog niet van gekomen om deze eens een flinke beurt te geven.
Het was dan ook nodig. Om dit allemaal op één dag te klaren hielp ze zelf mee. Ik deed de buitenkant en zij deed de binnenkant. Ze was namelijk niet aan haar proefstuk toe...ze had de extractor al goed leren gebruiken op haar vorig autootje: polo 1995
Ik wist dat ze deze moeiteloos kon laten schitteren :ja

De algemene toestand: de buitenkant had al een ruw leven achter de rug met de nodige krassen en deuken als gevolg (vorige eigenaar)...dus het werd zeker een uitdaging om deze terug in een fatsoenlijke staat te brengen.
hier wat foto's van hoe hij er gisteren bij stond voor het begin.

IMG_0157+%25281%2529.webp

IMG_2752+%25281%2529.webp

IMG_2755+-+kopie.webp

IMG_2761+-+kopie.webp

IMG_2779+-+kopie.webp

plan van aanpak buitenzijde : foamen met de HD, kleien met klei van Mothers, wielen met Meguiars wheel brightener en daarna polijsten met de dap 900. (gebruikte combi zo meteen)

Allereerst besloot ik de motorruimte even op te frissen. Eerst heb ik deze met een sprayer bevochtigd en daarna ingespoten met Engine cleaner van Autoglym...na het goed inborstelen heb ik even afgespoeld met de tuinslang en de delen voorzien van een dressing. (rubber en vinyldressing van Autoglym).

foto voor en na :

IMG_2749+%25281%2529.webp

IMG_2790+-+kopie.webp

Na een testspot gedaan te hebben bleek M105 (Meguiars) op de oranje pad (kompressor) het mooie resultaat te geven...soms moest ik echter M105 op paarse wol gebruiken om diepe krassen te verwijderen. een voorbeeld:

IMG_2780+-+kopie.webp

IMG_2804+%25281%2529.webp

Inmiddels was de eigenaresse flink aan de gang met de extractor (na het gewone stofzuigen) : insprayen met APC 1/10...flink inborstelen en daarna herhaaldelijk behandelen met de extractor om te spoelen (tank was gevuld met zuiver lauw leidingwater)
wat foto's voor, tijdens en na :

IMG_2757+-+kopie.webp

IMG_2758+-+kopie.webp

IMG_2781+-+kopie.webp

IMG_2782+-+kopie.webp

even een "schuimincidentje"...APC kan flink schuimen ook als is het al 10 keer verdund!

IMG_2783+-+kopie.webp

ook de tapijt moest eraan geloven :

IMG_2778+-+kopie.webp

het resultaat :

IMG_2824+%25281%2529.webp

IMG_2820+%25281%2529.webp

IMG_2837.webp

Intussen had ik buiten na het polijsten:
een laagje glaze gezet (black hole van poorboys world) op zwarte monello pad met de dap900.
een laagje wax aangebracht (collinite 915) met de dap op golden concorso pad.
de velgen voorzien van een laagje wheelsealant (poorboys)
de banden een dressing gegeven (Meguiars)
het dashboard voorzien van een laagje natural look (Poorboys)

resultaat buiten :

IMG_2831.webp

IMG_2833.webp

IMG_2806+%25281%2529.webp

IMG_2802+%25281%2529.webp

We waren vermoeid maar tevreden van het resultaat...

IMG_2836.webp

m'n dochtertje mocht (terecht) mee op de foto want zei had inmiddels haar autootje ook "gedetailed"....

IMG_2766+-+kopie.webp

Veel leesgenot en tot de volgende keer 8-)

Mooi werkje Wim , ik kan me inbeelden dat je je goed hebt uitgeleefd op deze auto :-"

De auto van je dochter ziet er ook stralend uit :ja

Vandaag gedaan ? ...........respect hoor met dit (vooral warme) weer !

Bedankt.

@Jowie : inderdaad...ik heb alleen de dap.
@grandscenicman : dat was gisteren...was ongeveer hetzelfde weer.8-)

Wim ,
Weer eens een prachtig resultaat op zo een korte tijd.
De Juffrouw mag tevreden zijn met zo een metamorfose....:-)^

Inderdaad erg mooi!:-)^

Het valt me op dat hier op het forum regelmatig M105 (Meguiars) gebruikt wordt. Ik heb hier geen ervaringen mee, maar werkt dit beter of gemakkelijker dan de Monello Raffini lijn?

@Dieter : Ik werk er graag mee. maar er zijn er velen die liever met de Monello-lijn werken. M105 is inmiddels al een ouder produkt...de korrels breken maar langzaam af zodat je langer door kan werken vooraleer terug produkt te moeten aanbrengen. De Monello reeks moet je inwerken tot er een oliachtig residu achterblijft. het geeft mooi aan wanneer de schuurkorrel is uitgewerkt.
M105 heeft wel de reputatie van erg veel stof te produceren, zeker bij werken in de zon. Ik had echter dezelfde ervaring met Monello Inizio forte.

Besluit : als je graag met de Monello-reeks werkt...zeker geen probleem...zijn ook erg goede produkten. Ikzelf werk graag met M105 en M205. Ook de Ultimate compound uit de consumentenreeks vind ik erg prettig werken met mooie resultaten en goede correctie. Deze laatste is iets minder agressief dan de M105.

...de politie werd verwittigd....bedankt voor de duidelijke foto van de dader :lol

....en of ik die ken...m'n 30 jaar oude trouwe vriend die brengt me binnen vijf minuutjes naar m'n werk:love (PS ; ik heb het hier wel degelijk over de auto! :-d )

Netjes!
Als ik deze Meriva vergelijk met de Meriva die wel als reserver-pool-auto gebruiken dan is er veeeel aan te doen ;-)

Dankbaar werk geweest!
Top!

Leuk dat ze handen uit de mouwen steekt en ...je dochtertje leert het ook al!
Jij gelijk "niet die doek op de grond!" ,^^