• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

[Full detail] Peugeot 306 Cabriolet 1998

martijncolt

Detailing trainee
6 sep 2012
86
40
30
Hallo allemaal,

Hierbij mijn eerste full detail die ik op het forum plaats!
Afgelopen maandag kreeg ik de vraag of ik een Peugeot 306 cabriolet wou detailen vóór zaterdagavond. Het zou een moederdag cadeau worden voor zijn vrouw.
Dus toen ben ik akkoord gegaan en aan de slag gegaan:-D

Het was voor mij wel duidelijk dat dit een drukke week werd: Overdag stage tot 17:00 uur, daarna mijn auto omwisselen met de cabrio en naar huis.
Daarna even eten en gelijk aan de slag!
Allereerst even snelle indruk van de auto waar het om gaat:

vr623l.png


ak7287.jpg


Cabrio dak was ook vervuild:

27yrf42.jpg


De uitlaat kon ook wel wat aandacht en zorg gebruiken:roll

uo70j.jpg


Verder nog een rare soort beschadiging/verfachtig:

30jiwkz.jpg


Het interieur was aardig vervuild en het leer was ook al aardig verouderd.

k157ap.jpg


6yk581.jpg


Dinsdagavond begonnen met de 1e flinke klus, het uitzuigen: :confused:

x4g7lk.jpg


Resultaat!,^^

2exwnf8.jpg


Daarna het leer gaan behandelen en interieur schoonmaken (woensdagavond)

24pfi1e.jpg


2qncp7a.jpg


10p7c4y.jpg


Leer is gereinigd met APC, daarna behandeld met colourlock Leder Fresh en Elephant Leather Preserver (die laatste is een wax speciaal voor cabrio's)

Donderdagavond de kap van de cabrio helemaal gereinigd en geborsteld met APC en een middel voor cabriodaken.
Vrijdagavond gewassen. Velgen behandeld met EX-P en een laagje Meguiars endurance gel.

2jfnlhj.jpg


Uitlaatsierstuk weer netjes:

2vv0qzc.jpg


En toen zaterdagmiddag begon ik met polijsten! Ik heb daarvoor helaas weinig tijd gehad. Ik begon om half 3 (ivm zaterdagbaantje) en ik was rond kwart over 6 klaar.
Wat heb ik gedaan:
Motorkap en achterklep (bovenliggende gedeelte dus) gepolijst met: 1x hit oranje + Veloce en daarna 1x hit wit met Mezzo.
Achterklep was flink verweerd dus heb ik voor de oranje hit nog een keer geprobeerd met een hit wit met Mezzo.
De achterklep bleek te verweerd te zijn en helaas had ik geen tijd om het verder perfect te maken.
Verder heb ik ook geen tijd gehad om te finishen met Finale, maar buiten dat vond ik de auto erg netjes én zonder hologrammen na de hit met Mezzo op wit.

Ook de achteruit had wel een opknap beurt nodig. De eigenaar vond dit niet echt belangrijk en ik ben er uiteindelijk ook niet aan toegekomen. Dus deze heb ik zo gelaten.
De foto's:

50/50 van de achterklep na een hit Mezzo op wit.

r0nrif.jpg


Resultaat na de Mezzo op wit:

71gwf6.jpg


a49dfq.jpg


De rare plek naast de tankdop is ook weer helemaal strak:

2hmhclk.jpg


Daarna nog even de trims behandeld, rubbers licht ingevet, de ramen gedaan en de auto buiten gezet om even na te lopen.
De eigenaar was erg blij en zijn vrouw vond het een supercadeau!

Eindresultaat:

s5uz2g.jpg


En al met al was het een drukke week door het detailen, maar het resultaat mag er zijn!:ja
 
Schitterend resultaat, alleen banden vind ik persoonlijk te " nat" kijken of het moet nog intrekken.
 
Ja klopt, op de 1e foto van de velg+band had ik de endurance gel net aangebracht. Zaterdag zag het er al stukken beter uit:)