• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Full detail Renault Clio / Sealantvraag

willemkorver

Detailing rookie
8 feb 2011
4
0
40
Hallo,

Ik ben van plan om a.s. maandag te beginnen aan een Full Detail van mijn Clio III. Dat wil zeggen:

- Wassen
- Kleien
- Monello Mezzo op Oranje Pad
- Monello Finale op Witte Pad
- Poorboys Black Hole op Zwarte Pad
- Wolfgang - DGPS handmatig met rode pad/evt. met DAP op blauwe pad
- Toppen met Collinite - Liquid Insulator Wax No. 845 handmatig met rode pad

Nu heb ik een vraag over het aanbrengen van de sealent en glaze. Omdat ik denk dat ik i.v.m. de vele swirls op mijn auto wel een dag bezig ben met het dappen kom ik daardoor pas aan het einde van de dag toe aan het aanbrengen van de DGPS. Vanwege de lange standtijd van 12 uur en de verwachte dauwvorming gedurende de nacht is het geen optie om dit dan nog aan te brengen. Ik wil de eerste dag dus afsluiten met het aanbrengen van de glaze. De volgende dag vroeg beginnen met de DGPS en dan aan het einde van de middag/begin van de avond toppen met de wax.

Vraag 1: Moet ik de auto dan 's ochtends weer opnieuw wassen of kan ik hem een beurt geven met spray & wipe.
Vraag 2: Als ik hem moet wassen/spray & wipe'n, heeft dit dan nog gevolgen voor de glaze die ik de dag daarvoor heb aangebracht en nog niet is afgesloten?

Groeten,

Willem

-je kunt eindigen met de glaze en 's morgens afnemen met spray en wipe.

-maar zelf zou ik hem gewoon in de 845 zetten.
en dan later een keer een middag uittrekken om opnieuw te klei'n, black hole, DGPS en dan 12 uur later te toppen met 845 :cool

alvast succes overigens! :-)^

Als je de glaze niet aftopt, dan is deze weggespoeld bij de eerste de beste regenbui en/of wasbeurt.

Beter is het om direct de glaze af te toppen met een wax en/of sealant

+1 hierboven

Dus aan te raden is om de volgende ochtend te starten met het wassen/afnemen van je auto met bijvoorbeeld Spray and Wipe.
Daarna ga je de glaze aanbrengen gevolgd door de sealant. Dan breng je de dag erop de wax aan.

Oké, dankjewel allemaal voor de snelle reacties. Ik denk dat ik dan de volgende dag na de auto afgenomen te hebben met spary & wipe de glaze aanbreng en vervolgens de DGPS. Dan laat ik hem de rest van de dag lekker staan en top ik hem op woensdag af met een wax. Ik heb drie verschillende waxen liggen: Natty's Blue, Meg's NXT 2.0 en Collonite 845. Welke kan na de DGPS het best gebruiken om te toppen voor het mooiste glans resultaat?
Kan ik de spray & wipe gewoon in de 1:1 verhouding gebruiken om de auto af te nemen of moet je hem daarvoor onverdund opsprayen?