Hij stond weer op het programma; de jaarlijkse beurt voor de Subaru Forester van mijn vader.
Het slachtoffer
Subaru Forester
Bouwjaar: 2009
Kilometerstand: 35.000 km ongeveer
Kleur: Zwart
Bijzonderheden: Sticky paint
Staat
Was en veegkrassen, swirls, maar niet overdreven vies.
Her en der ingevreten vogelpoep.
Doel
Krassen met 80% verwijderen en weer diepte in de lak terug brengen.
Imperfecties in beeld gebracht
De door mij genomen stappen
Wassen en drogen
Valet pro advanced neutral snowfoam
Meguiar’s washmitt x 2
Poorboy’s super click & suds
Carclean ronde detailing kwast
Mothers detail brushes
Meguiars APC voor de trims en rubbers 1:8 verdund
Velgen en banden
EZ Wheelbrush small
Mothers wheel brush
Mothers tire brush
Mothers fender well brush (wielkasten)
Rasta washmitt van de Action
Plastic kwastje
Auto Finesse Imperial wheel cleaner concentraat 1:10
Meguiairs APC 1:6 verdund
Wolfgang black diamond tire gel
Reiniging en voorbereiding van de lak
Bilthamber regular clay
Poorboy’s spray & wipe 1:10 aangezien de Bilthamber met puur water gebruikt kan worden
Lakcorrectie
Blauwe 3M afplaktape
Menzerna powergloss POS100/ PG1000 (Monello Inizio)
Menzerna Intensive polish/ IP2000 (Monello Mezzo)
Menzerna Final finish PO85RE5/ FF3000 (Monello Finale)
Monello Kompressor oranje cutting pad
Smartpads CCS 5.5” oranje, wit, groen, zwart
Smartpads spotbuff pads oranje, groen, rood
Monello Spruzzo
CarPro eraser
Afwerking
Chemical Guys Vertua Bond
Poorboy’s Black Hole
Collinite Fleetwax paste no. 885
Gold concorso pad
Poorboy’s trimrestorer
Apparaten en accessoires
DAP900
Gloria Foamaster
Ledlenser lampje
Overige opmerkingen en aanvullingen
Het polijsten was een ware ramp, polijstwaas, vetvlekken, sticky paint. Daarom heb ik er voor gekozen per stap foto's te maken zodat het proces inzichtelijk wordt. Foto's zijn op dezelfde plekken genomen.
Na een testspot tot de volgende combinatie gekomen voor de volledige auto:
Inizio op oranje met een drupje finale toegevoegd
Mezzo op wit met een drupje finale toegevoegd
Vertua Bond op groen
Op de foto's is de moeilijkheidsgraad bij deze lak goed in beeld gebracht.
Het interieur wordt op een later tijdstip onder handen genomen.
Omdat mijn vader niet weet wat hij met deze velgen en banden wil (wellicht een nieuwe set) de velgen niet extra beschermd. Kan altijd nog op een later tijdstip.
Van ......... naar -------------------> het polijst proces
Deur:
Achterklep:
Resultaten na de Vertuabond
Reflectieplaatjes
Vandaag, 23 september, dan eindelijk de auto in het zonnetje eens goed kunnen bekijken.
Daarnaast natuurlijk wat foto's kunnen maken zodat het eindresultaat dan pas echt goed zichtbaar wordt. Er zijn al wel weer enkele kilometers met de auto gemaakt en het weer van de afgelopen dagen maakt dat er wat spetters, modder en stofjes op de lak zitten. Gelukkig niet dusdanig dat al het werk voor niets lijkt te zijn geweest!
Klinkt misschien heel arrogant, is echter zo niet bedoeld, ben erg tevreden met het eindresultaat, omdat de krassen in alle opzichten echt met 80% of meer zijn verminderd.
Het slachtoffer
Subaru Forester
Bouwjaar: 2009
Kilometerstand: 35.000 km ongeveer
Kleur: Zwart
Bijzonderheden: Sticky paint
Staat
Was en veegkrassen, swirls, maar niet overdreven vies.
Her en der ingevreten vogelpoep.
Doel
Krassen met 80% verwijderen en weer diepte in de lak terug brengen.
Imperfecties in beeld gebracht
De door mij genomen stappen
Wassen en drogen
Valet pro advanced neutral snowfoam
Meguiar’s washmitt x 2
Poorboy’s super click & suds
Carclean ronde detailing kwast
Mothers detail brushes
Meguiars APC voor de trims en rubbers 1:8 verdund
Velgen en banden
EZ Wheelbrush small
Mothers wheel brush
Mothers tire brush
Mothers fender well brush (wielkasten)
Rasta washmitt van de Action
Plastic kwastje
Auto Finesse Imperial wheel cleaner concentraat 1:10
Meguiairs APC 1:6 verdund
Wolfgang black diamond tire gel
Reiniging en voorbereiding van de lak
Bilthamber regular clay
Poorboy’s spray & wipe 1:10 aangezien de Bilthamber met puur water gebruikt kan worden
Lakcorrectie
Blauwe 3M afplaktape
Menzerna powergloss POS100/ PG1000 (Monello Inizio)
Menzerna Intensive polish/ IP2000 (Monello Mezzo)
Menzerna Final finish PO85RE5/ FF3000 (Monello Finale)
Monello Kompressor oranje cutting pad
Smartpads CCS 5.5” oranje, wit, groen, zwart
Smartpads spotbuff pads oranje, groen, rood
Monello Spruzzo
CarPro eraser
Afwerking
Chemical Guys Vertua Bond
Poorboy’s Black Hole
Collinite Fleetwax paste no. 885
Gold concorso pad
Poorboy’s trimrestorer
Apparaten en accessoires
DAP900
Gloria Foamaster
Ledlenser lampje
Overige opmerkingen en aanvullingen
Het polijsten was een ware ramp, polijstwaas, vetvlekken, sticky paint. Daarom heb ik er voor gekozen per stap foto's te maken zodat het proces inzichtelijk wordt. Foto's zijn op dezelfde plekken genomen.
Na een testspot tot de volgende combinatie gekomen voor de volledige auto:
Inizio op oranje met een drupje finale toegevoegd
Mezzo op wit met een drupje finale toegevoegd
Vertua Bond op groen
Op de foto's is de moeilijkheidsgraad bij deze lak goed in beeld gebracht.
Het interieur wordt op een later tijdstip onder handen genomen.
Omdat mijn vader niet weet wat hij met deze velgen en banden wil (wellicht een nieuwe set) de velgen niet extra beschermd. Kan altijd nog op een later tijdstip.
Van ......... naar -------------------> het polijst proces
Deur:
Achterklep:
Resultaten na de Vertuabond
Reflectieplaatjes
Vandaag, 23 september, dan eindelijk de auto in het zonnetje eens goed kunnen bekijken.
Daarnaast natuurlijk wat foto's kunnen maken zodat het eindresultaat dan pas echt goed zichtbaar wordt. Er zijn al wel weer enkele kilometers met de auto gemaakt en het weer van de afgelopen dagen maakt dat er wat spetters, modder en stofjes op de lak zitten. Gelukkig niet dusdanig dat al het werk voor niets lijkt te zijn geweest!
Klinkt misschien heel arrogant, is echter zo niet bedoeld, ben erg tevreden met het eindresultaat, omdat de krassen in alle opzichten echt met 80% of meer zijn verminderd.