De afgelopen drie weken ben ik in de avonden bezig geweest met mijn Volvo S60 R om de sinasappelhuid te reduceren met de senza arancia pads. De hele detail ben ik in totaal 40 uur mee bezig geweest. De orange peel reduceren ben ik 1,5 tot 2 uur per paneel mee bezig geweest als je er aan begint van te voren even een rekensom maken.
Stappenplan was
- Auto infoamen met Monello Artico Magico Snowfoam
- Auto wassen met Gyeon Bathe + en Gyeon Mitt
- Trims en deursponningen ontvetten met APC
- Vliegroest verwijderen met Monello Non-Ferro
- Auto drogen met Monello Perfetto Detailer Spray en Senza Acqua Drying Towel
- Auto kleien met Monello Dolce Verde de vervuiling was heel licht.
- Auto intapen met Aqua Dynamic maskeertape
- Per paneel verbruik je 1 senza arancia pad ik heb in totaal 16 pads verbruikt in verschillende maten uiteraard. Icm met de 3 in 1 Steunplaat van school vereist als je deze pads gebruikt doordat die steunplaat zeer flexibel is dus veiliger om te gebruiken.
- 4 x polijsten met de senza arancia pad en Monello Veloce 2 panelen om en zodat de lak kan afkoelen. (Rotary Stand 4)
- 1 x polijsten Monello oranje pad en Monello Mezzo (Rotary Stand 4)
- 2 x polijsten Monello zwarte pad en Monello Finale (Excentrisch Stand 6) ipv 1 x wit mezzo en 1 x finale zwart Na idee van de Mini Cooper Cabriolet van markieparkie glans pakte goed uit
- Trims behandelen met Autofinesse Trim Revive
- Auto ontvetten met Gyeon Prep
- Gyeon Mohs 3-laags aanbrengen
- Gyeon Cancoat 1-laag aanbrengen
- Gyeon Cure aanbrengen over de hele auto en velgen. (De velgen heb ik bij deze detail niet gepolijst deze had ik in december al gedaan en 3 laagjes Gyeon Mohs gebracht de beading en sheeting is nog steeds goed dus alleen beschermd met Gyeon Cure)
- Gyeon Tire op de banden aanbrengen
- Uitlaat gepolijst met superfijn staalwol en Autofinesse Mercury Metal Polish
- Interieur uitzuigen
- Matten en vloer gereinigd met de extractor
- Poorboys Natural Look aangebracht op het Kunstof (Normaal onvet ik het kunstof eerst helemaal met APC maar dat was niet nodig)
- Het leer gereinigd met Gliptone Liquid Leather and Maintenance Cleaner
- Ruiten gereinigd met Monello Perfetto Detailer spray 1/10 verdund
Hier onder het eind resultaat
Stappenplan was
- Auto infoamen met Monello Artico Magico Snowfoam
- Auto wassen met Gyeon Bathe + en Gyeon Mitt
- Trims en deursponningen ontvetten met APC
- Vliegroest verwijderen met Monello Non-Ferro
- Auto drogen met Monello Perfetto Detailer Spray en Senza Acqua Drying Towel
- Auto kleien met Monello Dolce Verde de vervuiling was heel licht.
- Auto intapen met Aqua Dynamic maskeertape
- Per paneel verbruik je 1 senza arancia pad ik heb in totaal 16 pads verbruikt in verschillende maten uiteraard. Icm met de 3 in 1 Steunplaat van school vereist als je deze pads gebruikt doordat die steunplaat zeer flexibel is dus veiliger om te gebruiken.
- 4 x polijsten met de senza arancia pad en Monello Veloce 2 panelen om en zodat de lak kan afkoelen. (Rotary Stand 4)
- 1 x polijsten Monello oranje pad en Monello Mezzo (Rotary Stand 4)
- 2 x polijsten Monello zwarte pad en Monello Finale (Excentrisch Stand 6) ipv 1 x wit mezzo en 1 x finale zwart Na idee van de Mini Cooper Cabriolet van markieparkie glans pakte goed uit
- Trims behandelen met Autofinesse Trim Revive
- Auto ontvetten met Gyeon Prep
- Gyeon Mohs 3-laags aanbrengen
- Gyeon Cancoat 1-laag aanbrengen
- Gyeon Cure aanbrengen over de hele auto en velgen. (De velgen heb ik bij deze detail niet gepolijst deze had ik in december al gedaan en 3 laagjes Gyeon Mohs gebracht de beading en sheeting is nog steeds goed dus alleen beschermd met Gyeon Cure)
- Gyeon Tire op de banden aanbrengen
- Uitlaat gepolijst met superfijn staalwol en Autofinesse Mercury Metal Polish
- Interieur uitzuigen
- Matten en vloer gereinigd met de extractor
- Poorboys Natural Look aangebracht op het Kunstof (Normaal onvet ik het kunstof eerst helemaal met APC maar dat was niet nodig)
- Het leer gereinigd met Gliptone Liquid Leather and Maintenance Cleaner
- Ruiten gereinigd met Monello Perfetto Detailer spray 1/10 verdund
Hier onder het eind resultaat